Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2961225
Juul schreef: Ik wil niks aan de gruwelijkheid van het incident afdoen. Het blijft natuurlijk zo verschrikkelijk dat er eigenlijk geen woorden voor zijn.

Maar voor mij is de grote schuldige eigenlijk de IATA, die het gebied als veilig genoeg beoordeeld om overheen te vliegen. Het is gewoon oorlogsgebied waar vorige week al best wat naar beneden gehaald is.  :-X

Waarom meiden diverse andere landen de regio wel? Wij hier in onze westerse veiligheid staan er gewoon niet bij stil dat die veiligheid niet vanzelfsprekend is, en zich niet uitsterkt tot het oneindige. En er in andere gebieden op andere momenten andere regels gelden, of géén regels. Hoe naief of decadent is dat?
Op zich heb je een heel goed punt. He probleem is alleen dat "wij" waar jij over spreekt, niet jij en ik zijn. Dat zijn de dure bazen die de beslissingen nemen. En als dan vervolgens een van die dure bazen in de krant zegt: "het was veilig, want omvliegen was zo lastig in het verkeersschema", dan gaat het dus opeens over geld ipv veiligheid, mensenlevens en oorlog.
En dat is diep triest. Want in de maatschappij van tegenwoordig heb je niet alles onder controle. Als je als passagier in het vliegtuig stapt, dan hoop je erop, of reken je erop dat het toestel in orde is, dat de piloten uitgerust en goed opgeleid zijn en dat ze niet gaan vliegen over gevaarlijke gebieden. Je kan daar als passagier weinig aan doen. Tenzij je het van te voren weet en daarom kiest om niet mee te gaan, maar wie weet nou van te voren precies hoe de route gaat en wat doe je dan als onderweg de route wijzigt?
Fido schreef: Natuurlijk vind ik dit onnoemelijk ernstig en te triest voor woorden en leef mee met al die mensen die hiermee iemand verloren hebben maar tegelijkertijd vind ik het hypocriet om nu ach en wee te wenen/roepen omdat het nu "zo dicht bij is?"
Er zijn 193 Nederlanders omgekomen en hoe zat dat ook alweer? Er zitten altijd maar 3 personen tussen jou en een ander? Oftewel, héél veel mensen hebben vrij nauwe lijntjes met de slachtoffers. Of bekenden die de dans maar net ontsnapt zijn (de collega van Shiva, een vriendin van mij). Het komt opeens heel dichtbij en het zou schandalig en schofterig zijn als we nu niet ach en wee zouden wenen en roepen!
#2961233
6 personen  - six degrees of seperation rule

Ik vind het moeilijk, ik vind het eng, ik ben vooral bang dat mijn dochter nog niet volwassen is als er een oorlog komt - maar mijn moeder en mijn oma hadden diezelfde angst ook al..
De koude oorlog heb ik als kind ervaren als iets heel engs.. echt elke dag kon de laatste zijn (en het is heel dichtbij gekomen(!))

Maar - de wereld is niet veel veranderd, behalve dan dat de mensheid (wat eigenlijk een kudde en een prooidier is) nog meer is toegenomen in aantallen en de redenen om oorlog te voeren bedekt wordt met een naampje (geloof, olie, noem het maar op)
Maar het is nog steeds achterlijk territoriaal "kijk mij eens superieur" zijn gedrag.. sinds het ontstaan van de mens is er al oorlog onderling, en hoe we ook evolueren - dat oorlogsgen lijkt er niet minder om te worden.
Laatst gewijzigd door Vivianneb op za 19 jul 2014, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#2961259
Kaela schreef:
Er zijn 193 Nederlanders omgekomen en hoe zat dat ook alweer? Er zitten altijd maar 3 personen tussen jou en een ander? Oftewel, héél veel mensen hebben vrij nauwe lijntjes met de slachtoffers. Of bekenden die de dans maar net ontsnapt zijn (de collega van Shiva, een vriendin van mij). Het komt opeens heel dichtbij en het zou schandalig en schofterig zijn als we nu niet ach en wee zouden wenen en roepen!
Het is hypocriet, in mijn ogen, om alleen NU ach en wee te roepen. Als het heel dichtbij is, zoals jij beschrijft, dan mag ik aannemen dat je wel wat meer doet/zegt/onderneemt dan ach en wee  ;)

193 Nederlanders is erg, net als 193 andere onschuldige personen die zo'n onzinnige dood ondervinden.
Het had niet zo mogen zijn! en hoe er nu als slapjanussen gereageerd wordt door bestuurders ongeacht welk land en wat de f*ck dan ook, is om ons (mij in ieder geval) rot te schamen.
Dát vind ik heel heel heel erg...... en heel heel heel erg eng.
#2961283
Fido schreef: Het is hypocriet, in mijn ogen, om alleen NU ach en wee te roepen. Als het heel dichtbij is, zoals jij beschrijft, dan mag ik aannemen dat je wel wat meer doet/zegt/onderneemt dan ach en wee  ;)
Zoals? Wat kan ik doen dan? Behalve zeggen hoe blij ik ben dat zij veilig op de bestemming is aangekomen?

Ik roep ach en wee als ik er aan denk hoe het zou voelen als zij wel in dit toestel gezeten zou hebben. En dat maakt dat ik erg geraakt wordt door de emoties van de mensen die wel iemand verloren hebben. Maar welke suggestiea heb je dat ik moet doen dan?
#2961296
Fido schreef: In een wereld waar altijd oorlogen heeft geheerst, de meeste trouwens om/voor het geloof  ::). Het is afschuwelijk wat er is gebeurd maar er zijn in het verleden, heden en zullen in de toekomst nog meer en dan vaak ook nog afschuwelijker dingen gebeurt zijn/gebeuren.

Natuurlijk vind ik dit onnoemelijk ernstig en te triest voor woorden en leef mee met al die mensen die hiermee iemand verloren hebben maar tegelijkertijd vind ik het hypocriet om nu ach en wee te wenen/roepen omdat het nu "zo dicht bij is?"
Persoonlijk houd ik rekening met een aanslag binnen onze grenzen in de nabije toekomst. Dit zie ik ook als een aanslag maar dan buiten onze landsgrenzen en tja..... waarom zouden "wij Nederlanders" daarvan buitengesloten worden??
Dus als ik het goed begrijp hoeven we ook geen ach en wee meer te roepen als jou iets vervelends overkomt? Dat doe ik namelijk niet bij iedere wereldburger die iets vervelends overkomt, alleen als het dichtbij is in de vorm van bekend zijn met. Lees nu dat ik dan hypocriet ben. Nou prima, liever hypocriet dan zogenaamd heliger dan de paus.

Bijna 200 aan gort geschoten nederlanders zijn niet erger dan 200 aan gort geschoten amerikanen, alleen komt het nu dichtbij en dan niet zo in de vorm dat we zo dom waren om te denken dat ons domme nederlanders nooit iets zou overkomen, maar in de zin van dat de kans erg groot is dat er een bekende of familie van je bijzat.
#2961312
Angelique schreef: Dus als ik het goed begrijp hoeven we ook geen ach en wee meer te roepen als jou iets vervelends overkomt? Dat doe ik namelijk niet bij iedere wereldburger die iets vervelends overkomt, alleen als het dichtbij is in de vorm van bekend zijn met. Lees nu dat ik dan hypocriet ben. Nou prima, liever hypocriet dan zogenaamd heliger dan de paus.

Bijna 200 aan gort geschoten nederlanders zijn niet erger dan 200 aan gort geschoten amerikanen, alleen komt het nu dichtbij en dan niet zo in de vorm dat we zo dom waren om te denken dat ons domme nederlanders nooit iets zou overkomen, maar in de zin van dat de kans erg groot is dat er een bekende of familie van je bijzat.
Ik heb de reactie van Fido een stuk of 10 keer gelezen om zeker te zijn dat ik het juist interpreteerde. Maar zo interpreteer ik het dus ook en dan zeg ik + 1.
#2961317
Angelique schreef: Dus als ik het goed begrijp hoeven we ook geen ach en wee meer te roepen als jou iets vervelends overkomt? Dat doe ik namelijk niet bij iedere wereldburger die iets vervelends overkomt, alleen als het dichtbij is in de vorm van bekend zijn met. Lees nu dat ik dan hypocriet ben. Nou prima, liever hypocriet dan zogenaamd heliger dan de paus.

Bijna 200 aan gort geschoten nederlanders zijn niet erger dan 200 aan gort geschoten amerikanen, alleen komt het nu dichtbij en dan niet zo in de vorm dat we zo dom waren om te denken dat ons domme nederlanders nooit iets zou overkomen, maar in de zin van dat de kans erg groot is dat er een bekende of familie van je bijzat.
In deze zin beschrijf jij wat ik bedoel wat mij "dwars zit" nav reacties die ik zeer veel zie. Dat is wat ik bedoel te zeggen maar minder goed omschreven.
Dus een + 1 ook van mij. Je verwoord het beter dan mij persoontje  ;)
#2961331
Fido schreef: In deze zin beschrijf jij wat ik bedoel wat mij "dwars zit" nav reacties die ik zeer veel zie. Dat is wat ik bedoel te zeggen maar minder goed omschreven.
Dus een + 1 ook van mij. Je verwoord het beter dan mij persoontje  ;)
Leuke slinger aan je betoog, maar dit was niet wat jou dwars zat, want dat stukje heeft nou even net niks te doen met wel ach en wee roepen over nederlanders en niet over amerikanen. Jij weet heel goed hoe je dingen moet opschrijven. Dus ook hoe je er weer een slinger aan moet geven als je niet het juiste applaus krijgt. Dus wat mij betreft mag die +1 van jezelf weer weghalen....die is pas hypocriet.
#2961341
Ik ben normaal niet zo van de complottheorietjes hoor, maar heeft niemand gedacht, bij het zien van de beelden van de slachtoffers van "Wat zijn veel mensen nog intact?"

Als je van 10 km hoogte valt, in een brandend vliegtuig (met nog redelijk veel kerosine aan boord) dan lijkt het me dat er niet zoveel van je over is of kan zijn. En die paspoorten en dat boekje? Dat vind ik stiekem wel een beetje gek dus  :o
#2961342
Claudia_ schreef: Ik ben normaal niet zo van de complottheorietjes hoor, maar heeft niemand gedacht, bij het zien van de beelden van de slachtoffers van "Wat zijn veel mensen nog intact?"

Als je van 10 km hoogte valt, in een brandend vliegtuig (met nog redelijk veel kerosine aan boord) dan lijkt het me dat er niet zoveel van je over is of kan zijn. En die paspoorten en dat boekje? Dat vind ik stiekem wel een beetje gek dus  :o
Ik zit hier net naar te kijken: Geen idee of jullie het ook kunnen zien (facebook he ::)). Maar ik snap er dus ook geen bal van. Nou geloof ik dus niet in al die "chemtrail-achtige-complot-theorieen" dus daar houd ik mee echt ver van maar het is wel raar dat er nog zoveel onbeschadigde spullen gevonden zijn/worden :'(
#2961344
Lizzy schreef: Ik zit hier net naar te kijken: Geen idee of jullie het ook kunnen zien (facebook he ::)). Maar ik snap er dus ook geen bal van. Nou geloof ik dus niet in al die "chemtrail-achtige-complot-theorieen" dus daar houd ik mee echt ver van maar het is wel raar dat er nog zoveel onbeschadigde spullen gevonden zijn/worden :'(
Vaag!
Al lijkt me dat bijna niet echt hoor... hij was toch al neergeknald dmv een raket, dan kom je vast wel brandend naar beneden? (of ik moet niet goed kijken)

En als het wel echt is, dan kunnen mensen nooit zo "goed" erbij liggen erna...
Laatst gewijzigd door Claudia_ op za 19 jul 2014, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#2961393
Fido schreef: In deze zin beschrijf jij wat ik bedoel wat mij "dwars zit" nav reacties die ik zeer veel zie. Dat is wat ik bedoel te zeggen maar minder goed omschreven.
Dus een + 1 ook van mij. Je verwoord het beter dan mij persoontje  ;)
Oh ja, nee, zo had ik 'm ook nog niet geïnterpreteerd....
#2961408
Angelique schreef: Leuke slinger aan je betoog, maar dit was niet wat jou dwars zat, want dat stukje heeft nou even net niks te doen met wel ach en wee roepen over nederlanders en niet over amerikanen. Jij weet heel goed hoe je dingen moet opschrijven. Dus ook hoe je er weer een slinger aan moet geven als je niet het juiste applaus krijgt. Dus wat mij betreft mag die +1 van jezelf weer weghalen....die is pas hypocriet.

En nu zeg ik + 1.
#2961425
Lizzy schreef: Ik zit hier net naar te kijken: Geen idee of jullie het ook kunnen zien (facebook he ::)). Maar ik snap er dus ook geen bal van. Nou geloof ik dus niet in al die "chemtrail-achtige-complot-theorieen" dus daar houd ik mee echt ver van maar het is wel raar dat er nog zoveel onbeschadigde spullen gevonden zijn/worden :'(
Dat flmpje staat ook op youtube en dan staat er dit bij als commentaar.;




Gepubliceerd op 17 jul. 2014
this is 747 cargo plane crashes at Bagram airbase afghanistan not malaysia

Ik denk dat het op zich niet raar is dat er zoveel spullen onbeschadigd worden gevonden. Vliegtuig wordt geraakt en raakt in de lucht al in delen, dus koffers en andere cargo vallen naar beneden en breken op de grond open.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door