Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2958751
Ik weet wel wat er mis is met het speelgoed in de dierenwinkel...  :rant:


Het is altijd hetzelfde, wat hier in de winkel ligt voor vogeltjes en hondjes heb ik allemaal al..  :-[
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2958770
kakocavi schreef: Wat is er niet goed aan speelgoed voor een puppy, als ik vragen mag?
Een mini balletje mét belletje voor chiwafwafs mee geven aan een eigenaar van een lab pup of rottie puppert is niet zo handig.. en ja we stonden allebei met pup en al in de winkel. daarna kwam de verkoopster heel lief met iets pluche, zacht, witte vulling, nou ja ook niet geschikt voor bijtspijkertjes. als laatste keus kregen we een flostouw, zo een met van die fijne draadjes die los laten en voor verstoppingen kunnen zorgen. en helaas zie ik dit soort dingen zo vaak gebeuren.  :-X Goed bedoeld, maar absoluut niet handig.
Door Martine-Tom
#2958772
Wij hebben 2 ds en 1 ervan doet echt zijn best, aardig wat graanvrije brokken in het assortiment, ook wat betere blikvoeding, veel denkspeelgoed voor hond en kat en steeds meer kvv. De moeder van de eigenaresse is geschoold in homeopathie dus voor een ds best goed. Helaas wel konijnen in van die kleine glazen bakjes enzo  :-\
Maar toen ik me ooit met iemand bemoeide die kvv wilde kopen bleek tot mijn grote verbazing dat 1 verkoopster en de eigenaar zelf kvv/barf voeren. Ik kom er zelden want heb er weinig te zoeken maar deze bevalt me wel.

Met da;s tegenwoordig ook weinig moeite meer. Zeg bij voorbaat al dat er niks in gaat wat niet eerst met mij overlegd is en dat ik geen brokken wens omdat ik vers voer en dat is eigenlijk nooit een probleem  :) Zal bij andere klanten vast wel anders gaan maar goed...daar heb ik verder geen last van  ;)
Door smulpaap
#2958795
kakocavi schreef: Wat is er niet goed aan speelgoed voor een puppy, als ik vragen mag?


Speelgoed is hardstikke leuk . Mits het duurzaam en veilig is . Er vanuit gaande dat een hond wel onder toezicht speelt , of samen met de baas
En ik zie in menig dierenwinkel  weleens onvoorstelbare troep liggen . En als dat op dat moment geadviseert word  aan een nog onervaren hondenbezitter en ik hoor zoiets toevallig dan zeg ik daar wat van
Door kakocavi
#2958798
smulpaap schreef:

Speelgoed is hardstikke leuk . Mits het duurzaam en veilig is . Er vanuit gaande dat een hond wel onder toezicht speelt , of samen met de baas
En ik zie in menig dierenwinkel  weleens onvoorstelbare troep liggen . En als dat op dat moment geadviseerd wordt aan een nog onervaren hondenbezitter en ik hoor zoiets toevallig dan zeg ik daar wat van
Oké, dat is al iets anders dan speelgoed in het algemeen natuurlijk.
Door K&D
#2958802
Angelique schreef: De meeste mensen hier hebben ook eerst altijd brok gevoerd en zijn pas toen er problemen kwamen verder gaan kijken. Maar voor de meesten geldt dat er eerder ook braaf jaarlijkst gevaccineerd werd en regelmatig ontwormd en er brokken gevoerd werden, gewoon, omdat het als zo normaal gezien wordt. En sommige mensen krijgen problemen en zoeken verder en andere zoeken verder in de zin van ander merk brokkie en/of vinden de maandelijkse predspuit een oplossing.
Jep, ik ook hoor. Maar ik stond vroegah altijd wel te lezen wat er op de zakken brokken stond. In de pré-internettijd was het een stukkie lastiger om het onbehagelijke gevoel van de zooi die erin zat om te zetten naar feitenkennis. Dankzij de informatie die op internet kwam en steeds beter te vinden was, waaronder hier, kon het gevoel omgezet worden naar bewijzen, en ben ik geswitched. En niet alleen ik...zo ongeveer onze hele familie was het beu belazerd te worden. We zijn behoorlijk kritisch geworden, soms tot ergernis van 'de geleerden'... :biggrin2:
Helaas is het waar dat geld en commercie regeren.
Door Karma
#2958869
Tja niet heel lullig bedoelt maar er zijn legio honden en katten die ook gezond oud worden op brokken en evt tafelrestjes
Mij kat woed 16 jaar niertjes worden elk haar gecheckt gezon beestje en nog nooit rauw vlees aangeraakt.
Ik vind brokken zo slecht nog niet hoor zolang het aandeel graan niet al te hoog is.
Er zijn gewoon nog betere manieren van voeren en tja versvoerders kijken anders regen voer aan dan brokkenvoerders. Ik sta tussenin en in mijn laatste topic is ook te lezen dat ik ook snel van de wijs te brengen ben en soms nog twijfel (niet betreft honden maar zeker wat betreft katten)
Door Fido
#2958870
Een hele grote groep eigenaren willen helemaal niet de waarheid horen, die zitten daar niet op te wachten. Als je dat wel doet als dierenarts, laat ik als voorbeeld nemen: uw hond is te dik en dat is niet gezond. Dan is de kans groot dat die eigenaar diep beledigd is, dat je een )(*)*(& dierenarts bent en die klant nooit meer ziet.......
Zelfde met rauwe voeding. Klant komt binnen "ja ik weet het, u vind rauw het beste maar dáár ga ik niet aan beginnen zo vies!" dan kan je natuurlijk wel heel erg de waarheid aanhangen maar die klant zie je nooit meer.
En zo kan ik nog even doorgaan. Met andere woorden je leert wel om wat minder fanatiek in het ventileren van de "waarheid" te zijn omdat je anders rechtstreeks op je faillissement afstevent.

En vergeet ook niet dat het gros voor makkelijk gaat en dan ook nog goedkoop  ;) 
Door Karma
#2958878
Maar even ontopic
Hier doen de dierenwinkels het best goed, bijna allemaal kvv in de vriezers liggen pamfletten dat het goed is om minimaal 1x per week je hond een versdag te geven, foldertjes van tinlo BARFmenu kennis van acana orijen en TOW, uitleg waarom er graanvrije brokken zijn. Ik ken 3 dierenarts hier die zeker niet negatief tegenover versvlees staat alleen nog huiverig met opgroeiende pups.
Maar inderdaad weten veel niets van versvlees en geven ze vaak ook toe maar hoeveel onderzoeken zijn er nu echt naar gedaan en via vleesperspectief wat ik dus net aanhaalde ik was heel relaxt onder kvv totdat ik via via van een lezing hoorde dat de meeste katten met 4-5 jaar omvielen door verschrompelde niertjes doordat de fosfor te hoog was en toen ben ik zelfs gaan twijfelen. Gelukkig heb ik het hier geplaatst en ben weer iets rustiger maar moet je voorstellen als je met brokperspectief en anti vers naar zo'n lezing gaat. Ik begrijp het wel
Laatst gewijzigd door Karma op ma 14 jul 2014, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#2958890
Ja, maar dat zijn lezingen door brokkenfabrikanten, die zien hun inkomsten verschrompelen en gaan in de aanval!

Iedereen die brok/vers zwever is, gaat na zo'n lezing brokken voeren. En inderdaad wat Fido zegt, de meeste mensen gaan voor makkelijk en het liefst ook nog goedkoop.
Er zullen altijd twee "kampen" blijven! ;)
Door Lizzy
#2959070
Dat veel DSZ nu KVV verkopen heeft maar 1 reden: er is vraag. En dus bieden zij aan.

Maar goed, laten we wel wezen, de gemiddelde Nederlander denkt dat honden brokjes eten en melk goed is voor elk. Ik denk dus dat een gemiddelde DSZ biedt wat de consument vraagt. Idem voor dierenartsen. Mensen hebben een ziek dier en willen dat de dierenarts hem beter maakt. En snel. En het mag niet teveel geld en moeite kosten. Dus een prikje prednison is zo gezet en nog nooit was Fikkie zo snel van zijn jeuk, dus halleeloejaa, geweldige dierenarts!

En er zijn dierenartsen die zich bekwaamd hebben in voeding. En niet denken in termen van "even snel een prednison prikje en blij is het baasje weer". En er zijn DSZ die zich bekwaamd hebben in voeding. Die moet je nog steeds redelijk met een zoeklichtje zoeken en ook deze mensen ontkomen er niet aan om brokjes in het assortiment op te nemen, want dat is wat mensen willen. Makkelijk, simpel en schoon. En als zij het niet in hun assortiment op nemen, dan gaan mensen ergens anders shoppen en ben je die klanten kwijt. En uiteindelijk draait het in ieder bedrijf natuurlijk wel om de pegulanten. Want van de lucht kan niemand leven.

Maar de gemiddelde DSZ is voor de gemiddelde mens. En met gemiddeld bedoel ik overigens niet goed of slecht (geen waarde oordeel). Maar de dierenarts en de DSZ die dus verder kijkt dan de neus lang is, die hebben hun eigen publiek, om het zo maar eens te zeggen. Je hoeft mijn buurman echt niet naar een holistisch dierenarts te sturen die met Lecher-antenne de hond doormeet. Mijn buurman zou zeggen "die dierenarts is echt helemaal van het padje". Die wil een doosje pillen. Die snel helpen. Nu ken ik overigens ook 'holistisch dierenartsen' die zelf vinden dat wat zij doen echt gelul tot de macht 10 is, maar ach, het is wat mensen willen dus zij leveren. Dus ook daar lopen niet alleen heiligen rond hoor.

Kwestie van vraag en aanbod.

En bij sommige dierenartsen en DSZ heb ik werkelijk mijn twijfels of ze nu werkelijk in het belang van het dier denken. Want er lopen klooijooi's bij. Net als mensenartsen en mensenverpleegkundigen. Je hebt er geweldige, goeie en echt beroerde tussen lopen, artsen waarbij je eigenlijk dood nog niet aangetroffen wil worden. Je vraagt je soms met recht af waarom sommige mensen een bepaald beroep hebben gekozen :-X
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2959077
Fido schreef: Een hele grote groep eigenaren willen helemaal niet de waarheid horen, die zitten daar niet op te wachten. Als je dat wel doet als dierenarts, laat ik als voorbeeld nemen: uw hond is te dik en dat is niet gezond. Dan is de kans groot dat die eigenaar diep beledigd is, dat je een )(*)*(& dierenarts bent en die klant nooit meer ziet.......
Zelfde met rauwe voeding. Klant komt binnen "ja ik weet het, u vind rauw het beste maar dáár ga ik niet aan beginnen zo vies!" dan kan je natuurlijk wel heel erg de waarheid aanhangen maar die klant zie je nooit meer.
En zo kan ik nog even doorgaan. Met andere woorden je leert wel om wat minder fanatiek in het ventileren van de "waarheid" te zijn omdat je anders rechtstreeks op je faillissement afstevent.

En vergeet ook niet dat het gros voor makkelijk gaat en dan ook nog goedkoop  ;)
Om klanten te behouden en het beste voor de dieren te willen is het daarom een kunst om voorlichting te geven over rauw vlees maar de klant niet het idee te geven van opdringen.
Je hebt te maken met een groep die het niet kent en er daarom nooit over nagedacht heeft en een groep die het wel kent maar niet wil (want brokken zijn zo makkelijk, maar klein vriesvakje dus geen ruimte).

Zoals hier gedacht wordt over het opdringen van brokken door dierenartsen zal dat andersom ook gelden voor brokken voerders die rauw 'opgedrongen' krijgen.

Denk dat je het kan vergelijken met eten uit natuurwinkel/biologisch voor de mens. Je hebt daar tegenwoordig vaak ook een schapje van in de supermarkt omdat ze zien dat er vraag naar is zoals kvv steeds meer in dsz verschijnt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door