Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2957259
Oh Plien wat een verhaal. Die Joep, eigenwijs zoals het hoort. Jullie komen er wel! En ondanks dat ik je heel dapper vind en onwijs respect heb voor je wil om Joep beter te krijgen: zo af en toe mag je best even een traantje laten hoor! Om daarna weer door te knokken, maar toch. Ik weet als geen ander hoe zwaar het is, hoe naar het is, al had Oscar dan iets heel anders. Wij hebben wel met een handdoek onder zijn buik door gelopen, dat moest echt en ging ook wel. Maar die blik in zijn ogen als hij zichzelf onder piste, dat brak mijn hart.

Waar ik wel benieuwd naar ben, hij kan nu helemaal niet lopen toch? Hoe gaat dat met poepen en plassen? Waar wij met Oscar onwijs tegenaan liepen is dat hij ondanks alle onmogelijkheden toch moest en zou pissen als een reu en eigenlijk ook het liefst zo vaak als anders. Wat een gedoe was dat, als ie gewoon bij de eerste de beste graspriet zichzelf leeg zou hebben gepist zou het zoveel makkelijker zijn geweest. Ik hoop voor Joep dat hem dat allemaal nog een beetje oke afgaat!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2957293
Joep is incontinent sinds 2,5 weken, de eerste week niet. Dus heeft hij een luier voor en ook daar wordt hij niet warm of koud van. Poepen geeft hij nog keurig aan, zit daarbij wel, maar ik til hem gewoon iets op en dan is dat ook alweer klaar (denk dat de mamma's uit het kindjestopic jaloers op mij zijn  :biggrin2:). Het is afwachten of de incontinentie voorbij zal gaan, dat weten we dus nog niet. Verdenking is wel dat het door de pijnstillers en de prednison komt.

En Karin.... ik huil nog regelmatig hoor en gelukkig loopt hier een man die daar heel goed mee om kan gaan. Die houdt me vast, geeft me een stukje keukenrol (zegt nooit dat ik ophouden moet) en zet een groot glas thee, garantie voor drogende tranen. :-*
Door cj
#2957304
Shit Pauline, ik lees het nu pas. Was met vakantie. Helaas hier ook 2 keer meegemaakt. Ik ga zo het topic doorlezen en kijken of ik wat aanvullende tips heb.
Saskia
Door *Natasja*
#2957309
Ik had het ook helemaal gemist, heb even terug gezocht wat er met Joep aan de hand is  :-[

Ik wens jullie heel veel sterkte met alles, hopelijk komt hij hier weer helemaal Joep-tastisch doorheen!  :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2957338
Dat klinkt allemaal als "te doen", gelukkig maar! Ik hoop hier heel vaak vorderingen te lezen. Hoe klein ook, elke verbetering is er 1tje!  :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2957575
Vandaag heeft Joep zich helemaal omgerold. En dan bedoel ik als in het commando lig (op je zij liggen) en rol (over je rug naar de andere zij). Had hem geen commando gegeven, maar ineens rolde hij om naar de andere kant. Nou..... dan moet die rug toch iets doen anders lukt dat volgens mij absoluut niet.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2957596
hannabelgje schreef: Als zijn rug niks doet dan zou em ook  niet gekwispeld hebben toch.
Precies en inmiddels zien we ook duidelijk dat zijn rug wel wat doet hoor. Hij sleepte in eerste instantie zijn achterpoten volledig vlak achter zich aan, doet ie nog heel vaak, maar we zien nu ook geregeld dat hij zich probeert op te drukken. Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg. Uitschudden gebeurt ook weer met zijn hele lijf en vandaag heeft ie zelfs tot 3x toe zeker een tel of 15 gestaan toen ik hem op zijn achterpoten zette. Vanavond heeft hij zelfs met een vriendje gespeeld terwijl hij zat. Spelbewegingen kun je ook dan nog prima maken.  :-*
Door Nynke
#2957665
Wat een geweldig nieuws !!!  Kwispelen en roll over en ook met jouw hulp gaan staan en niet meer alleen met Hella's ;)

Go Joep !!!  :wiggle: :wiggle: :wiggle:
Door millyckk
#2957700
Dat klinkt idd. hoopgevend Pauline! Enne... teckels zijn bikkels, ( ben er mee opgegroeid ;) ) die gaan gewoon gestaag door! :-* ( het schijnt dat baasjes op hun honden lijken ;) )
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2957883
*milyck* schreef: Dat klinkt idd. hoopgevend Pauline! Enne... teckels zijn bikkels, ( ben er mee opgegroeid ;) ) die gaan gewoon gestaag door! :-* ( het schijnt dat baasjes op hun honden lijken ;) )
Eigenwijs zijn en dikke billen heb ik ook!  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door