Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door K&D
#2940954
Ik vind het ook zeker zorgelijk. Het plastic zit tot in de uiterste uithoek van de wereld in het ecosysteem. En dat in relatief korte tijd.  :-X en wat is in de toekomst het effect op de gezondheid van onze kinderen? Het zal mijn tijd wel duren, maar zij krijgen veel langer microplastics binnen. Eigenlijk bijna hun hele leven...
Door Esther Q
#2941027
Geen barfmateriaal, maar hier een winkel zonder verpakkingen:
http://do.vlaanderen.be/robuust-zero-waste-shop

Wij kochten in Estland bij de leverancier en kregen alles zo mee zonder verpakking. Eerste keer hebben we dozen gekocht om het eten in te doen, die dozen gebruikten we gewoon telkens opnieuw. En later hebben we ook het eten in eigen tonnen vervoerd. Maar dat kan natuurlijk niet als je in een winkel producten van een fabrikant koopt. Zo groot mogelijk inkopen. Dan heb je even wat werk aan ontdooien en in porties invriezen, maar wel minder afval.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2941053
Vleesbot doe ik per 2 dogs/per dag in lege broodzakken die anderen weer voor mij opsparen. Dan wordt het iig weer hergebruikt.
Pens en hart gaat per 2 dogs in boterkuipjes en het andere orgaan, vlees, groenteprutje op dezelfde manier in kleinere bakjes.
Makkelijk stapelen in de vriezer, met een viltstift schrijf ik op wat er in zit, dus geen zoekgeraakte stickers.
Heb dus wel meer afwas, maar heb onder de garage een flinke laag superschoon grondwater en put daar regelmatig emmers uit om planten water te geven en ook om de barfbakjes af te spoelen.
Ik heb dus wel hééééél veel bakjes die anderen weer mee hebben helpen verzamelen, dus dat scheelt toch weer plastic soep.
Door Miranda 1
#2941080
Slim om het bot in lege broodzakken te doen.

Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking, in hun huis. Dus eigenlijk een huishouden van 13 man. Daarom kan ik daar makkelijk boterkuipjes sparen. Het brood, kapjes dat over is neemt een collega mee naar een kinderboerderij. Maar dat kan van meerdere zakken in 1 doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door