Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2932567
Waar toch een aanhanger achter kan.

We zitten financieel in zwaar weer door privé omstandigheden. Ik zal daar niet over uitweiden. Het is buiten ons toedoen en onmogelijk om daar iets aan te veranderen.

We hebben nu een prachtige Corolla station met trekhaak.
We willen graag een kleinere auto omdat dat natuurlijk financieel wat meer armslag geeft.

Nu hebben we uitgezocht dat een aygo de meeste financiële voordeel oplevert alleen schijnt het dat daar beter geen aanhanger of vouwwagen achter gehangen kan worden.

Heeft iemand daar wél ervaring mee?
Of weet iemand een ander goed klein zuinig autootje die dat wél veilig kan?

Het zou ook fijn zijn als we met drie personen en twee hondjes passen.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2932582
Wat heb je verder qua eisen aan de auto? En wat moet er in die aangangwagen? Als je een ouder, licht, zuinige auto met trekhaak wilt hebben.. kun je eventueel naar een vw polo of opel corsa kijken van 2001 of zo. Die zijn ook veel goedkoper dan een Aygo. Een mini auto met amper vermogen moet je niet teveel achter aan willen sjorren.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2932590
Eisen, sja. Een betrouwbare auto waar weinig onderhoud en problemen mee zijn.
Een Peugeot koop ik nooit van zijn leven meer. :(
Duitse auto's staan ook niet echt bekend om hun betrouwbaarheid.

Ik heb geen idee wat we voor onze auto terug krijgen maar onze vouwwagen moet er wel achter kunnen. Die hebben we pas geleden gekregen om het leven weer wat leuker te maken dus t zou zuur zijn als dat ding weet weg moest.

Wat vinden jullie van een fiat panda?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2932604
Fiat is nou niet bepaald het meest betrouwbare merk. Als je betrouwbaar wilt (maar tsja, echt garantie heb je natuurlijk nooit) kun je het beste bij de japanners blijven. Is een Honda Civic of Honda Jazz niet iets? Vooral die laatste is licht maar redelijk groot.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2932622
Het is dat Chakotay er écht niet meer inpaste. Maar anders had ik nog steeds mijn suzuki swift gehad.  :-\
Wat een fijne auto! Wederlief hebben we ermee verhuisd. Er past best wel heul veul in de auto zelf als je de bank naar beneden klapt (alleen dus geen mallerd in de kofferbak  :biggrin2:)
Wij hadden er een trekhaak op zitten dus vaak genoeg aanhangwagen erachter gehad. Alleen de brug van Kampen was met een volle kar even heul spannend  ::) Nooit stuk, startte altijd, en heel goedkoop in onderhoud.
Wegenbelasting rond de € 18.- en verzekering was bij mij €12.-

Die van mij was al 18 jaar oud maar had hem graag nog 20 jaar gehouden  :biggrin2:
Door suzanne 1
#2932642
Als je voor betrouwbaarheid gaat kun je het beste een Japanner nemen. Motorisch super.....nigste nadeel is dar sommige redelijk snel roesten (volgens mijn vriend de monteur) ps. Wij rijdenin een Nissan micra. Gaan regelmatig zware aanhangers achter en hij wordt niet gespaard.  Hij is van 93 en rijdt nog als een zonnetje
Door Hanny
#2932646
Je kunt wel opzoeken wat auto's mogen trekken en dat is bij kleine lichte auto's waarschijnlijk minder dan de vouwwagen.
Het zou zo maar kunnen zijn, dat je wensen niet in één auto passen.

Hanny
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door