Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2932051
Martine-Tom schreef: Jaren geleden ben ik in Spanje op vakantie geweest, er brak snachts buiten een gevecht uit, Guardia Civil kwam, gooit een bus open, mikt gewoon iedereen erin die er ook maar iets in de buurt staat en rijd weer weg. Niks geen discussie, niks geen vragen stellen, gewoon korte metten...
Die vond ik toen ik in Spanje was ook heul erg  :nerves: :nerves: :nerves:
Portugal klinkt ongeveer hetzelfde, brrrrr.
Door smulpaap
#2932075
Ja het is lullig als zoiets je overkomt

Maar als je scheit hebt aan alles en iedereen dan word je nooit op de bon geslingert
Hier even verderop worden al jarenlang twee honden ""uitgelaten ""
Honden hebben geen halsband en riem om , lopen altijd los . Steken zelf de weg over terwijl de eigenaar staat te wachten totdat de honden hebben gescheten
Er word niets opgeruimt . Er heeft al menig automobilist boven op de rem gestaan . Er is al diverse malen geklaagd .

Maar oow wee als je als 80 jarige vrouw tijdens een barre winter met gladde wegen je kleine hondje even op het verkeerde veld uitlaat
Het hondje was keurig aan de lijn en mevr stond net de poep te rapen . Handhaving . U staat op het verkeerde veld mevr .
600 meter verderop mag u uw hond uitlaten . Verder kreeg de vrouw er ook een boete bij omdat ze geen ID bij zich had
Ze wees haar huis aan de overkant nog aan
Door Jantina
#2932082
Tsja met dit soort dingen denk ik echt, jongens, ga lekker boeven vangen ofzo. Ik vind dat echt sneu, loslopende honden bekeuren. De politie heeft al weinig mankracht, ga je dan bezig houden met echte criminaliteit, zaken die dit land veiliger maken om in te leven. Ik vind verkeersovertredingen dan ook echt niet te vergelijken met een loslopende hond. Daarmee breng je de verkeersveiligheid namelijk in gevaar, jezelf en je medemens.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2932083
Loslopende honden kunnen wel degelijk de verkeersveiligheid in gevaar brengen.
Disrespect voor regels is wat voor al deze overtredingen zorgt. Of je nu te hard rijdt, door rood rijdt, iemand mishandelt, je hond los laat lopen waar het niet mag etc dat zijn allemaal overtredingen van regels waarvan je weet dat ze bestaan en dat je dat niet mag doen!
Door Lil
#2932084
Jantina schreef: Tsja met dit soort dingen denk ik echt, jongens, ga lekker boeven vangen ofzo. Ik vind dat echt sneu, loslopende honden bekeuren. De politie heeft al weinig mankracht, ga je dan bezig houden met echte criminaliteit, zaken die dit land veiliger maken om in te leven. Ik vind verkeersovertredingen dan ook echt niet te vergelijken met een loslopende hond. Daarmee breng je de verkeersveiligheid namelijk in gevaar, jezelf en je medemens.
Dat wordt niet door de politie gecontroleerd hoor. Dat doen BOA's, mensen in dienst van de gemeente die alleen maar loslopende honden en lichte overtredingen (waaronder vaak parkeren, gebruik van alcohol op de openbare weg en zo) mogen bekeuren. De politie mag dat doen, maar zie hier nooit agenten, altijd BOA's. heel andere opleiding. Politiecapaciteit blijft zo ook beschikbaar voor ander werk.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2932085
Lullig, maar goed dat ze controleren en bekeuren.
Van jou hond heeft misschien niemand last, maar van de hond van de buren misschien wel. En daarom is het ook goed als iedereen zich gewoon aan dezelfde regels moet houden.

Wij wonen hier aan een zandweg. Buiten de bebouwde kom, maar het is geen losloopgebied. Zo wordt het wel gebruikt en ik heb nu extra stroomdraden moeten spannen omdat er enkele honden het echt een leuk spel vinden om achter mijn bange paard aan te jagen. Die honden luisteren echt voor geen meter en ze blijven gewoon loslopen, ook nu de eigenaar gezien heeft dat mijn paard bijna door de omheining vliegt van schrik. Dus jammer, maar nu krijgen de beide herders een smak stroom als ze te dicht in de buurt komen. Het is alleen gewoon te gek voor woorden dat ik extra moet investeren in stroomdraad, wat niet voor niets is op zo'n groot stuk. Plus het risico op beenwonden bij de paarden, want draad zo laag spannen is een extra risico. Maar een paard dat in paniek vlucht met twee herders erachteraan is ook geen optie, dat is wachten op ongelukken.
Fijn met je pup trainen in je eigen straat zit er ook niet altijd in met die loslopende ongeleide projectielen. Leer ik pupmans net dat hij niet aan de lijn moet trekken en zich even op mij moet focussen, komt er een hond aangevlogen.
Dus beboeten die hap, en flink duur als het kan, dat helpt misschien.

Nelson loopt nooit los, ook niet op de zandweg. Want wel klagen en zelf laten loslopen kan gewoon niet. In het bos hebben we 1 pad waar hij los kan. Rechtuit zonder bochten dus superveel overzicht. Zie ik in de verte iemand aankomen met of zonder hond, lijn ik hem aan.
Door Jantina
#2932088
Lil schreef: Dat wordt niet door de politie gecontroleerd hoor. Dat doen BOA's, mensen in dienst van de gemeente die alleen maar loslopende honden en lichte overtredingen (waaronder vaak parkeren, gebruik van alcohol op de openbare weg en zo) mogen bekeuren. De politie mag dat doen, maar zie hier nooit agenten, altijd BOA's. heel andere opleiding. Politiecapaciteit blijft zo ook beschikbaar voor ander werk.
Sorry hoor, maar in de beginpost gaat het echt over de politie... En dan vind ik echt dat die zich met zwaardere vergrijpen/ongehoorzaamheid bezig mogen houden...
Door Jantina
#2932089
MarijeEnBoomer schreef: Loslopende honden kunnen wel degelijk de verkeersveiligheid in gevaar brengen.
Disrespect voor regels is wat voor al deze overtredingen zorgt. Of je nu te hard rijdt, door rood rijdt, iemand mishandelt, je hond los laat lopen waar het niet mag etc dat zijn allemaal overtredingen van regels waarvan je weet dat ze bestaan en dat je dat niet mag doen!
Ja ik zeg ook niet dat de boete onterecht is, maar ik vind wel dat je gradaties hebt in de overtredingen en dat de politie dus prioriteiten zou moeten stellen.
Door Martine-Tom
#2932093
Jantina schreef: Ja ik zeg ook niet dat de boete onterecht is, maar ik vind wel dat je gradaties hebt in de overtredingen en dat de politie dus prioriteiten zou moeten stellen.
Hier zit de politie er ook nooit achteraan, maar als ze het toevallig zien ben je wel de pineut, en terecht!
Hier zijn het idd de Boa's die doorgaans bekeuren en er ook echt op letten. En dan nog, ook een loslopende hond kan gevaar zijn, een valse pitt die een kind bijt, een hond die de weg op schiet enz. Nou zal de mijne dat niet doen, maar dat weet de Boa/Pliesie niet dus die bekeuren gewoon alles, en terecht, daar zijn ze voor.
Door Jantina
#2932096
Maar zo'n situatie is hier toch niet aan de orde? Het gaat toch niet om een loslopende hond in een winkelstraat of bij een speeltuintje of bij een weg, ik noem maar wat.
Of ik moet het verhaal van TS zo verkeerd gelezen hebben...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2932098
Jantina schreef: Maar zo'n situatie is hier toch niet aan de orde? Het gaat toch niet om een loslopende hond in een winkelstraat of bij een speeltuintje of bij een weg, ik noem maar wat.
Of ik moet het verhaal van TS zo verkeerd gelezen hebben...
Daar gaat het toch niet om? Het mag gewoon niet. En of we dat nou leuk vinden of niet, als het niet mag, dan mag het niet. Dat is toch niet zo moeilijk?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2932102
Ik lees hier regelmatig in topics dat er zoveel ergernis is van loslopende honden en dat sommigen niet eens meer een blokje kunnen lopen door de eigen wijk omdat anderen de honden niet aanlijnen en geen controle hebben (of te druk zijn met mobiel of wat dan ook).

Dan wordt er een keer opgetreden tegen een loslopende hond met een boete en dan moet de politie zich met andere dingen bezighouden?
Door sella
#2932106
dinky89 schreef: Ik lees hier regelmatig in topics dat er zoveel ergernis is van loslopende honden en dat sommigen niet eens meer een blokje kunnen lopen door de eigen wijk omdat anderen de honden niet aanlijnen en geen controle hebben (of te druk zijn met mobiel of wat dan ook).

Dan wordt er een keer opgetreden tegen een loslopende hond met een boete en dan moet de politie zich met andere dingen bezighouden?
Dat dus. Schijtziek wordt je van de loslopende honden in de wijk. Iedereen vindt moet kunnen. Ik vindt bekeuren bekeuren en bekeuren die hap.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2932114
Kaela schreef: Daar gaat het toch niet om? Het mag gewoon niet. En of we dat nou leuk vinden of niet, als het niet mag, dan mag het niet. Dat is toch niet zo moeilijk?
Het is natuurlijk fijn dat er zulke brave burgers zoals jij zijn, maar persoonlijk vind ik nog altijd dat regels een doel moeten dienen en leg me dan ook niet klakkeloos bij ieder regeltje neer die hier in dit mieren**kerige regelzieke landje bedacht worden. Want juist veel van die onzinnige regeltjes zorgen ervoor dat mensen zelf niet meer nadenken en alleen nog maar om regelgeving kunnen gillen.

Als een SBB een deel bos afsluit omdat er teveel gejaagd wordt door honden dan vind ik persoonlijk niet dat ik een bekeuring verdien als ik met een 14 jaar oude hond die op het pad op mijn hakken sukkelt een bekeuring verdien. Daar was die regel niet voor gemaakt ( en sommige boswachters weten dat ook en handelen daar ook na). En dan zie je als tegenprestatie op die aanlijnregels dat men in de losloopgebieden helemaal los denkt te kunnen gaan met ieder ongeleide projectiel. Loslopende honden zonder toezicht of niet onder appél mogen van mij ook op de bon, want die zorgen voor overlast en de wederom goed luisterende hond die enkel zonder riem loopt, maar wel goed luistert niet.

Toen er sprake was dat er een burkaverbod zou komen gaven een aantal hoofdcommissarissen ook al aan hier geen prioriteit aan te geven...aka, als ze iemand met een burka zagen lopen dan zou diegene gewoon door mogen lopen. Dus wat nou wetshandhaving, gewoon willekeur, want ook al er veel overlast van vuurwerk is begin december dan zie je ook niemand met een pet. Is ook wel begrijpelijk dat het veel lastiger is om de jeugd aan te spreken dan om oma met dito York op de bon te slingeren. Of iemand die zwerfafval oppakt en in een openbare vuilnisbak gooit en zo zijn er nog wel wat dingetjes te bedenken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door