Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Neally
#2928658
Maxi's 3-tal schreef: Hoeveel zwaarder is het fietsen met zo'n kar achter je met een hond erin van rond de 22 kilo?
Ik heb een versleten knie, fietsen gaat niet meer zoals het vroeger ging zeg maar. Maar ik zou het wel makkelijk vinden als ik met Charlie ergens heen kan fietsen als het voor hem te warm is om naast de fiets te lopen.

Off topic: kun je geen speciaal pedaal met as krijgen voor je fiets?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2928663
Maxi's 3-tal schreef: Hoeveel zwaarder is het fietsen met zo'n kar achter je met een hond erin van rond de 22 kilo?
Ik heb een versleten knie, fietsen gaat niet meer zoals het vroeger ging zeg maar. Maar ik zou het wel makkelijk vinden als ik met Charlie ergens heen kan fietsen als het voor hem te warm is om naast de fiets te lopen.
Ik vond een lege kar erachter al vies tegenvallen.  :-X
Door smulpaap
#2928668
Angelique schreef: Ik vond een lege kar erachter al vies tegenvallen.  :-X


Daarom zetten wij lompe duwmiep in  :biggrin2:

Maar ja hoor , dat kan per kar best verschillen . De oude kar die wij hebben is ook veel zwaarder dan het nieuwe koetsje
Het is wel een oerdegelijk ding en dat moet die andere nog maar bewijzen
Door marina
#2928690
Maxi's 3-tal schreef: Hoeveel zwaarder is het fietsen met zo'n kar achter je met een hond erin van rond de 22 kilo?
Ik heb een versleten knie, fietsen gaat niet meer zoals het vroeger ging zeg maar. Maar ik zou het wel makkelijk vinden als ik met Charlie ergens heen kan fietsen als het voor hem te warm is om naast de fiets te lopen.
Zwaar! Nu weegt mijn hond 40 kg, ik heb een elektrische fiets en dat gaat prima, maar bij een gewone fiets zou ik er niet aan moeten denken!
Gebruikersavatar
Door joel
#2928815
Maxi's 3-tal schreef: Hoeveel zwaarder is het fietsen met zo'n kar achter je met een hond erin van rond de 22 kilo?
Ik heb een versleten knie, fietsen gaat niet meer zoals het vroeger ging zeg maar. Maar ik zou het wel makkelijk vinden als ik met Charlie ergens heen kan fietsen als het voor hem te warm is om naast de fiets te lopen.
Ik zorg dat de banden altijd goed hard zijn; scheelt zeker. Ik doe alles op de fiets dus wel goede conditie; maar met wind tegen is het echt wind happen  :-\
Verder vind ik het heerlijk en goed te doen (20 min naar wandelgebied) om met hem te fietsen!
Heb liever 27 kilo hond achter de fiets dan een kind achterop  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kayla
#2928832
Maxi's 3-tal schreef: Hoeveel zwaarder is het fietsen met zo'n kar achter je met een hond erin van rond de 22 kilo?
Ik heb een versleten knie, fietsen gaat niet meer zoals het vroeger ging zeg maar. Maar ik zou het wel makkelijk vinden als ik met Charlie ergens heen kan fietsen als het voor hem te warm is om naast de fiets te lopen.
We hebben laatst nog met Kayla in de kar gefietst. Mijn kar weegt 12 kg + 1 hond 30 kg = 42 kg. Het fietsen is goed te doen op een vlakke verharde weg. (fietspad, weg, hard bospad). Je voelt elke beweging als de hond zich verplaatst/verlegd, gaat staan. (voelt net of dat je even stilstaat).
Bergop fietsen is best zwaar, ben altijd blij als ik bergaf lekker uit kan puffen.
In het bos moet ze zelf lopen, dan fietst het zich veel te zwaar, zeker met losse zand of boomwortels die uitsteken.
Wij hebben gewone stadsfietsen met 7 versnellingen.

Met een versleten knie, zonder elektrische fiets zou ik het afraden. Het is toch net of je altijd bergop fietsen moet.
Gebruikersavatar
Door kayla
#2928833
joel schreef: Ik zorg dat de banden altijd goed hard zijn; scheelt zeker. Ik doe alles op de fiets dus wel goede conditie; maar met wind tegen is het echt wind happen  :-\
Verder vind ik het heerlijk en goed te doen (20 min naar wandelgebied) om met hem te fietsen!
Heb liever 27 kilo hond achter de fiets dan een kind achterop  :biggrin2:
Inderdaad, die pompen wij ook hard op.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2928836
Duidelijk, geen fietskar achter mijn gewone fiets doen dus. Dat zou dan echt te zwaar voor mijn andere been worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door