Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3004466
Sanyo schreef: Okay, ik dus toch niet aan de krijtverf....maar ben zo bang dat gewone lak niet goed hecht op mdf met fineer..
Ik vind het wel erg mooi geworden zo!
Heb je kastplanken in dezelfde uitvoering als de buitenkant van de kast?
Dan zou je daar een verfproef kunnen doen, en de plank  even in gebruik nemen. Op de vloer leggen of zo,  en dan zie je hoe de hechting is.
#3004493
Ik  heb een maand geleden mijn kast van IKEA  geschilderd. Dus een kast met een  fineerlaag. Hij zag er eerst  zo uit: Afbeelding

Ik heb er eerst een grondverf op aangebracht in de juiste kleur en daarna nog twee lagen lak. Nieuwe witte laadjes en deurtjes erin en toen zag hij er (nog niet helemaal  ingericht ), zo uit:
Afbeelding

Dus ja: deze kasten zijn prima te schilderen!
#3004504
Cathelijn schreef: Ik  heb een maand geleden mijn kast van IKEA  geschilderd. Dus een kast met een  fineerlaag. Hij zag er eerst  zo uit: Afbeelding

Ik heb er eerst een grondverf op aangebracht in de juiste kleur en daarna nog twee lagen lak. Nieuwe witte laadjes en deurtjes erin en toen zag hij er (nog niet helemaal  ingericht ), zo uit:
Afbeelding

Dus ja: deze kasten zijn prima te schilderen!

wat mooi, een complete make-over  :D

Hoe kwam je aan de deurtjes en de laatjes?
#3004515
Cathelijn schreef: Ik  heb een maand geleden mijn kast van IKEA  geschilderd. Dus een kast met een  fineerlaag. Hij zag er eerst  zo uit: Afbeelding

Ik heb er eerst een grondverf op aangebracht in de juiste kleur en daarna nog twee lagen lak. Nieuwe witte laadjes en deurtjes erin en toen zag hij er (nog niet helemaal  ingericht ), zo uit:
Afbeelding

Dus ja: deze kasten zijn prima te schilderen!
Mooi geworden Cathelijn! :)

Het gaat om mijn bed en kledingkast, dus te tip om eerst eens een plank te gaan proberen vind ik een hele goede!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door