Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2927188
Over een paar weken hebben wij een jachtproef met de vereniging en er moet nog een lekkere lunch komen voor deelnemers en keurmeesters. Normaal was dit soep met stokbrood etc. Maar de partij die dat voor ons verzorgde is dusdanig in prijs gestegen dat we dat niet meer kunnen doen. Wij kunnen zelf niks opwarmen dus soep gaat niet. Het moet een dag van te voren te maken zijn dus broodjes smeren oid dat is gewoon niet lekker. Stokbrood plakjes een dag van tevoren halen vind ik niet lekker maar ach, eetbaar. Iets van salades? Maar wat voor? Of hebben jullie een ander idee? Het moet ook al s ochtends vroeg in de auto mee kunnen...
#2927286
Smörgåstårta?

zwedenblog.blogspot.se/2009/04/recept-smorgastarta.html

Is alleen maar lekkerder als je hem een dag van tevoren maakt! Meenemen in een koelbox, klaar. Weer eens wat anders. En lekker!

PS/ Er staat dat je de garnering moet aanbrengen voordat je hem serveert, maar dat is onzin. Gewoon helemaal klaarmaken en dan in een taartdinges van Tupperware of zo meenemen.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2927311
Heb een heerlijk recept voor een zelfgebakken broodkrans,met mozzerella,parmezaanse kaas,pancetta,basilicum,semi zongedroogde tomaatjes,gekookte eieren. Heerlijk om koud te eten en vooraf (2 dagen) te maken! Geef een gil indien intresse en ik schrijf het recept en probeer er foto's bij te plaatsen.
#2927328
Radja schreef: Heb een heerlijk recept voor een zelfgebakken broodkrans,met mozzerella,parmezaanse kaas,pancetta,basilicum,semi zongedroogde tomaatjes,gekookte eieren. Heerlijk om koud te eten en vooraf (2 dagen) te maken! Geef een gil indien intresse en ik schrijf het recept en probeer er foto's bij te plaatsen.
Gil! :D
Gebruikersavatar
Door Radja
#2927331
Anne in Duitsland schreef: Gil! :D
siempie73 schreef: Heeel hard!
Ik ga het zo opschrijven,foto's volgen later wanneer manlief thuis is,staat op zijn pc en uhum ik ben een digibeet,ook geen idee hoe ik de foto's hier plaats
Gebruikersavatar
Door Radja
#2927349
Oke poging nummer 3, ga nooit met een Ipad in de zon zitten wanneer je veel (recept) moet schrijven!! Het arme ding kan niet tegen ZON!!!

Oke in de schaduw schrijf ik het recept:

500 gram meel ( naar keuze )
1,5 eetlepel suiker
1,5 eetlepel zout
3 zakjes gist  ( vers kan ook,maar weet daar de verhoudingen niet van )
Halve liter lauw water
2 basilicum plantjes
300 gram parmaham
2 bakjes/zakjes mozzerella
1 stuk parmezaanse kaas
1 pot semi zongedroogde tomaatjes ( zelf in reepjes snijden )
8 hard gekookte eieren ( 7 minuten in gekookt water )

Meel,suiker,zout,gist en water in een kom doen en met een vork roeren totdat het behoorlijk gemengd is. Uit de kom halen en kneden totdat het deeg een bal is.
Deeg uitrollen tot een grote lap, +/- 50cm x 20 cm x 5 mm.
Midden op de lap,dus naast elkaar de parmaham verdelen,daarop leg je de eieren,tussen de eieren verdeel je in stukjes gescheurde mozzerella,daarover verdeel je geraspte parmezaanse kaas.
Daarover gaat de basilicum en daarover verdeel je de reepjes semi zongedroogde tomaatjes.

De deeglap dichtvouwen tot een mooie rol,uiteinde vouw je inelkaar.

Het geheel gaat 40 minuten in de oven,voorverwarmd,op 200 graden.

Jammie krijg er honger van.na 3 pogingen,foto's volgen later.

Waanzinnig lekker met bijvb een salade van,

Gegrilde aubergines
Gegrilde courgettes
Gegrilde paprika
Evt andere gegrilde groentes zoals venkel e.d.
Kappertjes

Door de warme gegrilde groente wat olijfolie en wat balsamicoazijn mengen en mmmmmmmmm, lekker!!
Laatst gewijzigd door Radja op za 17 mei 2014, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2927355
Anne in Duitsland schreef: Klinkt waanzinnig lekker (zonder de ham dan :P) en helemaal niet moeilijk! Die gaat bij de recepten voor spontaan bezoek. Dank je! Enne... ben erg benieuwd naar de foto's!
Had idd nog voor de evt. Vegetariërs erbij willen schrijven dat ze voor de ham zelf wel iets origineels,licht zoutig,  in kunnen vullen,voor de viseters,bijvb gerookte zalm of tarbot. Maar ook gerookte champignons,lees paddestoelen kan natuurlijk ook! Voor veganisten wordt dit recept vrij moeilijk!


Foto's komen,zodra manlief thuis is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2927363
Anne in Duitsland schreef: Smörgåstårta?

zwedenblog.blogspot.se/2009/04/recept-smorgastarta.html

Is alleen maar lekkerder als je hem een dag van tevoren maakt! Meenemen in een koelbox, klaar. Weer eens wat anders. En lekker!

PS/ Er staat dat je de garnering moet aanbrengen voordat je hem serveert, maar dat is onzin. Gewoon helemaal klaarmaken en dan in een taartdinges van Tupperware of zo meenemen.
:dribble: :dribble: :dribble:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door