Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2926211
Hier is meneer K wel hele dagen thuis en Oscar heeft natuurlijk verlatingsangst in het kwadraat keer 10.000. Maar meneer K werkt overdag en dat betekend dat hij achter zijn pc zit met oordopjes in en werkelijk geen enkele prikkel uitzend. Mén wat kan die geconcentreerd volledig van de wereld zijn. Dus dat zijn voor Oscar inderdaad de uitrust en slaapuren. Met de lunchpauze en middagwandeling als actieve momenten.

Ik ben 4 dagen per week werken en ik heb me om dit aspect serieus zorgen gemaakt toen ik mijn baan dreigde te verliezen. Ik ben druk, loop steeds heen en weer, rek me om de tien minuten uit enz enz. Oscar is na een paar dagen met mij altijd hartstikke moe, omdat ie dan niet aan zijn slaap toe komt.
Door eelke
#2926335
Hier zijn ze ook maar weinig alleen, maar dat zijn ze vanaf het begin ook gewend.
Meestal ga ik ergens tussen 14.00-16.00 weg om te gaan werken, mijn vriend is om 16.30 weer thuis.

Ik merk wel dat ze van/bij mijn vriend veel onrustiger zijn, als het bv weekend is of met vakantie's. Ik geloof dat ik meer rust uit straal. Mijn vriend laat ze  'savonds voor het laatst uit, en geeft dan steeds onbewuste signalen voordat hij eens op staat (geeuwen, keer uitrekken, afstandbediening pakken om de tv uit te zetten etc) en op al die signalen reageren ze dan, ook in het weekend. Ik kan daar totaaaaaaaaaaaaaaaaal niet tegen.

Nu ik dit zit te typen ligt Joep aan de andere kant van de kamer te slapen, en Gijs ligt te snurken in de keuken. Bij mij gaan ze alleen hyperen als ik een oude broek aan trek (ze kennen serieus het verschil tussen mijn kleren) of m'n laarzen pak. Want dat betekent BOS!
Door Lil
#2926339
eelke schreef: Met adv dagen denk ik?
Mijn vriend heeft volgens mij ook zo veel, omdat hij 40 uur per week werkt.
Heel goed van jou! Ik werk 40 uur per week en krijg maar 36 uur betaald. Sigaar uit eigen doos. Verder alleen minimale aantal vakantiedagen dat verplicht is. Maar neem wel elk jaar 9 weken vrij daardoor. Moet in september weer alles voor 2015 doorgeven.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2926359
Leuk topic!

Ik voel me echt altijd rot als Nelson alleen moet blijven. Als vriendlief thuis werkt is Nelson hele dagen los. Op die dagen gaat hij om 6.30 - 07.00 er uit en ligt hij om 23.00 weer in de bench. Hij slaapt veel maar kan ook heerlijk spelen. Hij slaapt in zijn mand, op de voeten van de baas, op de vloer, tegen de bank, speelt een spelletje, gaat regelmatig mee voor een ommetje en een potje stoeien. Daarnaast is hij dan veel met mij buiten en komt hij nog in het bos. En owja, we oefenen 4 x per dag max vijf minuten voor de cursus.

Als vriendlief niet thuis is, moet Nelson 2x per dag twee uurtjes in zijn bench. Voor zijn verplichte ochtendrust loopt hij zeker een uur in de tuin. Voor zijn middagrust loopt hij rond te dollen in het bos.

Ergens weet ik best dat er honden zijn die vaker alleen zijn, en toch vind ik het altijd naar hem op te moeten sluiten.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2926382
Ik denk dat het een beetje aangeleerd kan worden. Toen ik net thuiskwam van stage en weer thuis huiswerk ging maken, hield Jacy gewoon het ritme van daarvoor aan, vroeg wakker, lopen, dan lang slapen en weer lopen en slapen.
Ik ben langere tijd alleen thuis geweest, Jacy mocht dan op bed slapen. Hij wilde dan niet voor 9 uur zijn bed uitkomen, ook niet als ik mijn schoenen aan had en de gordijnen open. Nu we weer samen zijn ligt Jacy vaker in zijn bench en is hij wel vroeg wakker. Helaas is hij na de eerste wandeling nog steeds klaarwakker, eerder ging hij dan slapen. Dit moet ik hem echt opnieuw leren, het liefst zet ik hem in de bench. Als ik hem ergens anders toesta, springt hij al op als ik even ga verzitten en krijgt hij geen rust.
's avonds is hij wel vaak doodmoe, maar wel volgens zijn regels.. Ook dan houdt hij ons vaak in de gaten en springt veel op, dit gedrag stopt gelukkig meestal als hij eten gehad heeft (tenzij hij zijn eten niet lust, dan blijft hij klieren). Denk dat-ie met 9 uur slaap in totaal voor mij veel te hyper wordt...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door