Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door henneke
#2923875
in uren kan ik het niet uitdrukken daar heb ik nooit op gelet maar ik weet wel dat als de heren stress hebben ze meer wakker zijn dan wanneer ze zich goed voelen . ik denk hetzelfde als jij Door dat weet je als een hond gaat lopen klieren dan is het tijd voor een verplicht middagdutje  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2923885
Wat wij bij Oscar zien is nu hij beter in zijn vel zit, hij ook meer slaapt. Toen hij volkomen overprikkeld was sliep hij alleen snachts en mén dat deed hem echt geen goed hoor. Sinds hij overdag ook rust pakt en slaapt, is een positieve spiraal zichtbaar. Meer rust = beter weerbaar tegen stres. Meer stres geeft weer minder rust en dan komt de volgende stres ook weer harder binnen.

Dus ik zou zeggen veel meer dan 9 uur nodig! Ik geloof ook niet zo snel dat een hond zich verveelt en daarom maar gaat slapen. De enige honden die ik ken die zich vervelen zijn dy-hard werkhonden en die gaan klieren, slopen, blaffen, dat soort dingen.
Door Borke
#2923890
Ouder is meer slapen en relaxter is meer slapen hier.
Ik denk dat Sofi (9 jaar) zeker wel aan die 16 uur slaap komt en dat als dat niet lukt (visite, vakantie) ze 's avonds echt doodmoe is. Ze heeft haar rust nodig - wie niet  :)

Borke heb ik als pup echt geleerd om zijn rust te pakken door hem na uitlaten en spelen een uurtje in de bench te leggen in de ochtend en in de middag. Dat werd uiteindelijk meteen de basis van alleen thuis leren zijn.

Foute voorlichting van die hondenschool...
Door miik
#2923893
Hier slapen ze ook echt heel veel. Mensen denken dat als je 5 honden hebt, dat het altijd druk is in huis... maar dat is dus niet zo.
Ze verdwijnen in hun eigen hoekje en slapen heerlijk. Alleen Abby, die ligt heel graag bij me en ligt vaak rond te kijken. Ze is dan wakker, maar wel relaxd. Als ik ziek ben en ik doe minder met ze, dan gedragen ze zich eigenlijk net zo.... ze zijn dan super braaf.
Maar als ik een paar dagen minder met ze doe omdat ik geen zin heb of te druk, dan worden ze wel wat onrustiger. Zeker de border collies en de windhond hebben het eigenlijk wel nodig om in ieder geval 1x per dag flink te kunnen crossen (los) !
*Dorothea* schreef: Maar door zo'n advies dat een hond maar 9 uur moet slapen, zou je dus juist een overprikkelde hyperactieve hond kunnen gaan creeren als je dit advies ter harte neemt.  :-\
Ja, absoluut ! Zeker bij border collies ! Als je teveel met ze doet, dan worden ze helemaal hyper en worden ze stront vervelend.
De fokker waar ik mijn Joy kocht gaf mij het beste advies ooit:" Geef ze de tijd om erover te dromen ! "
Ik vertel het ook altijd duidelijk aan mijn pupkopers, rust, rust, rust ! Daarvan krijg je heerlijk stabiele werkhonden, die in huis ook gewoon relaxd zijn !
#2923903
Kees haalt die 16 uur ook zeker wel. Nero wat minder, die is wat onrustiger. Maar het begint ook wel te komen nu. Toevallig vanmiddag iemand die aan me vroeg of het niet heel vol was in huis, 2 van die grote honden maar ze slapen bijna alleen maar. Nergens last van binnen.
#2923943
*Dorothea* schreef: nou euh van 7 tot 9 wandelen
van 9 tot 10 naar behendigheid
van 10 tot 11 fietsen
van 11 tot 12 een uurtje slapen
van 12 tot 2 wandelen
van 3 tot 4 G&G
van 4 tot 5 slapen
van 5 tot 6 hersenwerk
van 6 tot 7 eten
van 7 tot 8 knuffelen en aaien
van 8 tot 9 clickeren
van 9 tot 7 slapen

O sjips dat is nog steeds geen 9 uur  :biggrin2:
:o Een  uur eten ? Oh dear, mijn honden zijn binnen 10 minuten klaar en gaan dan uitbuiken .... Hoe zit dat dan ?

Maar ook hier slapen ze veel, ik merk alleen wel dat naarmate de honden ouder worden dat ze wat dieper slapen
Door charmed
#2923946
Elvira schreef: ze slapen vaak niet echt. Je wilt een foto maken omdat hij zo schattig ligt te "slapen", je pakt je camera, stelt scherp : en meneer staat voor je neus.
Wat zou jij doen als je 's nachts iets hoort en de hond staat voor je neus met een camera en wil een mooie foto maken van jou al slapende. Je zou je ook doodschrikken toch?  ;D :biggrin2: :D ;D
Door rosmin
#2923947
henneke schreef: in uren kan ik het niet uitdrukken daar heb ik nooit op gelet maar ik weet wel dat als de heren stress hebben ze meer wakker zijn dan wanneer ze zich goed voelen . ik denk hetzelfde als jij Door dat weet je als een hond gaat lopen klieren dan is het tijd voor een verplicht middagdutje  ;)
he, grappig,
als Sam stress heeft / heeft gehad slaapt hij juist extra en droomt de indrukken van zich af
hij slaapt dus best veel ;-)
Door Tanna
#2923959
charmed schreef: Wat zou jij doen als je 's nachts iets hoort en de hond staat voor je neus met een camera en wil een mooie foto maken van jou al slapende. Je zou je ook doodschrikken toch?  ;D :biggrin2: :D ;D
:biggrin2: :biggrin2:
Door Lil
#2923992
Vanmiddag geprobeerd het leven van mijn honden met zeer veel verveling op te leuken. Beiden een bal met boertjes gegeven. Beiden keken zeer geërgerd op en sliepen weer verder. Hoe erg is dat? Volgende keer goed wakker rammelen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door