Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2919596
ben zelf niet zo'n hele trouwe BARFplaats lezer/schrijver, maar ook bij het 1e nest van ons en Faya in 2012 geboren op 7 mei ,veel gelezen en gevraagd over voeding en andere aanverwante zaken. Nu alle laatste berichtjes gelezen van bevallingen, KS, wat er allemaal fout ging, jongens ik was al niet zenuwachtig :P.... over ons, vandaag dag 56, onze Faya - een golden teefje uit werklijn gefokt ( klein typetje weegt normaal zo'n 22 kilo )  ziet er ook tijdens deze dracht goed uit, eet goed ( helaas niet alles - mot geen vis en het koolhydratenprutje valt ook niet telkens in de smaak ) we temperaturen, meten de omvang en wegen, verder zijn we ook nog actief....vind dat allemaal toch moeilijk om te beslissen, want als het aan Faya lag zou ze afgelopen zondag toen we lekker naar de plas bij Raamsdonksveer gingen wandelen en zwemmen gewoon met bommetje te water zijn gegaan ( nu ik zelf te water zodat het al wat dieper is, hondje meelokken en dan pas bal laten halen - kan ze niet springen......
Nu dus even wat vragen of liever gezegd graag wat meningen, ervaringen gevraagd.
Tot hoe lang laat jullie  jouw drachtige hond meewandelen, zwemmen eventueel apporteren, naast de fiets meelopen.....e.d.
Na de bevalling: wanneer neem je de teef weer mee naar buiten en ik bedoel naar buiten dus niet het plassen of poep doen in de tuin, maar buiten het eigen huis dus naar bos of uitlaatplaatsen? Mag de hond weer zwemmen en zo ja, wanneer? Uiteraard naar de hond kijken, wil ze zelf niet dan gebeurd er helemaal niets, maar als ze zelf wel aanstalten geeft om wat te doen. Hoe lang kan / mag ze bij de pups weg?
#2921451
Misschien heb je wat aan deze topic:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,122136.0.html

De eerste dagen wilde Diva best snel terug naar de puppene, ik heb me gericht op de hond. na een week of wat ging dat een stuk makkelijker, en nu loopt ze alweer mee op de lange wandeling. Puppekind lijft alleen in de kist, wel zo dat er geen andere hond bij kan
#2923664
bedankt voor jullie tips, heb topic gelezen en zie idd dat de meeste er niet zo'n punt van maken en ik denk idd dat het wel goed is voor je teefje om even weg te zijn uiteraard al ze dit wil. Inmiddels dag 61 ingegaan. Vannacht op matras naast kist geslapen omdat de temperatuur van af gisternmiddag in daling ging. Veel hijgen en onrustig maar nog geen puppenkids, zelf natuurlijk bijna niet geslapen maar na een lekker ontbijtje en nadat we de honden gezamelijk - dus Faya ook nog lekker even de pootjes strekken - weer wachten. Toch shitweer dus helemaal niet erg om in huis rond te lummelen......
#2926796
G E B OR E N!!!! 9 prachtige heerlijke donkere golden pups van mijn meissie! Wederom is de testosteron sterk vertegenwoordigd, hadden we 2 jaar geleden 7 reuen en 1 girl ( die bij ons is gebleven ) Hebben zich nu 6 reuen en 3 teefjes laten zien ...Alles goed met moeders en kids, wel wat zorgen over lichtste reutje en de eerstgeborene - teefje oranje, die op de bank ter wereld kwam, eh weer een bankhond. Gaan nu wegen en kijken wat een daggie extra heeft gedaan, meer weten, foto's zien: www.wilmakesselring.nl
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door