Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Barfy
#2917349
Omdat er behalve hondenliefhebbers ook veel konijnenliefhebbers op Barfplaats zitten wil ik jullie ervaring graag weten met herstel bij EC. Ons konijntje krijgt na verlammingsverschijnselen aan de achterhand nu al een week Panacur en ontstekingsremmers maar we zien helaas nog niet veel verbetering. Af en toe trapt ze nog wel met haar achterpoten, maar verder ligt ze vooral. Ze eet en drinkt gelukkig nog goed. Onze dierenarts is van mening dat als er na een week nog geen herstel is, er helemaal geen hoop op verbetering is. Ik lees op andere sites over konijnen die pas in de derde week opeens op gaan knappen. Hebben jullie nog hoopgevende verhalen of tips?
Door Hilde__
#2917438
Persoonlijk (gelukkig) geen ervaring mee maar weet wel dat het na 3-4 weken nog kan opknappen. Geef je alleen panacur of krijgt ze ook prednison of pijnstiller of duplocilline?

Je kunt ook telefonisch contact opnemen met Wilhelminapark in Utrecht voor de laatste behandelmethode (die wisselt namelijk regelmatig).
Door Barfy
#2917483
In overleg met de dierenarts toch maar besloten om haar in te laten slapen. Ze krijgt ook pijnstiller/ontstekingsremmer, maar om haar nog 2 weken in haar plas te laten liggen met een grote kans dat ze niet beter wordt willen we haar toch niet aandoen. Moeilijk hoor  :'(.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2917484
:'( Ruk zeg :-( Ik heb ook geen succesverhaal te delen. Ben er toen ruim 4/5 weken mee bezig geweest en eindigde alsnog met een overleden konijn. Sterkte, denk dat je beslissing juist is.
Door keetje
#2917573
Langdurig panacur, 1 van mijn nijnen in het verleden was na 6 weken panacur opgeknapt, hield er wel een schevig kopje aan over maar is er verder wel weer bovenop gekomen.

(Even bericht veranderd, zie dat het nijn er niet meer is.)

Sterkte,...........
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door