Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Suzanne
#2916680
Er rollen tricolours uit en/of bluemerles. Dus de kleuren van de foto (toeval). Ik heb een voorkeur voor een tri maar we vinden allebei dat het karakter het belangrijkste is, dus we laten het open.

Suzanne
Door Martine-Tom
#2916684
Suzanne schreef: Martine, de Amerikaanse type's collie zijn zoals de oorspronkelijke film-Lassie.
Minder vacht, groter, meer geschikt voor hun oorspronkelijke taken, minder angstig, meer beweeglijk eh....
wacht.. plaatjes zeggen meer. Ik probeer van elke kant wat extremen te zoeken maar dat maakt wel in 1 klap het verschil duidelijk ;-)

Beide "types" komen in alle kleuren voor. Let dus op het verschil in bouw, niet in kleur! ;-)

Guinnie was overigens Engels type ;-)

Afbeelding

Aha ja dat verschil is wel duidelijk ja  :)
Vind Amerikaans erg mooi  :smitten:


Afbeelding

Suzanne
Door Nadia
#2916709
Nee joh, lijkt me helemaal niks zo'n kleine puppy. Die stinken, bijten in je tenen en zijn helemaal niet schattig :p

Heel veel plezier en geduld gewenst :)

Ik vind de bovenste ook duizend keer mooier :)
Door Lil
#2916744
Suzanne schreef: We kijken er gelukkig helemaal niet naar uit ofzo hoor ;-)

Suzanne
Dat is heel fijn, dan heb je alvast heel wat geduld voor als de *tenenbijter, ik kauw alles kapot, ben nog niet zindelijk en krijs als ik alleen moet zijn* komt.  :P :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Suzanne
#2916746
Lil schreef: Dat is heel fijn, dan heb je alvast heel wat geduld voor als de *tenenbijter, ik kauw alles kapot, ben nog niet zindelijk en krijs als ik alleen moet zijn* komt.  :P :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Ik heb met de fokker afgesproken dat hij zindelijk komt. Maar over "tenenbijten" heeft ze niets gezegd... over kapotbijten ook niet. Daar betaal ik niet voor, dus dat wil ik niet.

We hebben ook de tuin op orde gemaakt. Vond de fokker ook al reuze vermakelijk... Ze denkt dat Bummer er weer een puinhoop van maakt?

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik ben er niet zo bang voor.... ik heb een paar speeltjes in huis, alvast het nodige vlees in beloningsbrokjes... de pupcursus is bijna besproken en verder zal hij gewoon lief moeten zijn anders gaat hij retour afzender. Zo simpel is dat.

;D

We kijken er naar uit... het is ook wel ff "eng"... hoe was dat ook al weer.. pup en voer ;-)  maar gelukkig heb ik jullie en de fokker, we krijgen een voerplannetje mee. Deze versie hond wordt natuurlijk wel ff groter dan de toy-collies... dat zal het voornaamste wennen zijn. Als hij komt is hij waarschijnlijk op 9 weken maar "marginaal" kleiner dan Tristan nu... die heeft een schofthoogte van ca 37,5... ik verwacht "Bummer" in de eerste week dus tussen de 35 en 37,5 cm... dat alleen al lijkt me lachen ;-)
Hij gaat dus ook zijn kop op het aanrecht kunnen leggen en op tafel, dus DAAR liggen nog wel een paar puntjes van aandacht.. maar joh.... het komt wel goed!

Speeltjes heb ik ook al een paar, maar nog geen dingen als een bench en riem/halsband/tuigje. Eerst maar 's zien wat er aan pups uitrolt .. er zijn er 8 "of meer" gezien ;-) dus het moet wel gek gaan willen er niet een paar jochies tussen liggen maar ja.... je weet niet he? ;-)

Het komt goed, weet ik zeker (denk ik)

Suzanne
Door Lil
#2916769
Suzanne schreef: Ik heb met de fokker afgesproken dat hij zindelijk komt. Maar over "tenenbijten" heeft ze niets gezegd... over kapotbijten ook niet. Daar betaal ik niet voor, dus dat wil ik niet.

We hebben ook de tuin op orde gemaakt. Vond de fokker ook al reuze vermakelijk... Ze denkt dat Bummer er weer een puinhoop van maakt?

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik ben er niet zo bang voor.... ik heb een paar speeltjes in huis, alvast het nodige vlees in beloningsbrokjes... de pupcursus is bijna besproken en verder zal hij gewoon lief moeten zijn anders gaat hij retour afzender. Zo simpel is dat.

;D

We kijken er naar uit... het is ook wel ff "eng"... hoe was dat ook al weer.. pup en voer ;-)  maar gelukkig heb ik jullie en de fokker, we krijgen een voerplannetje mee. Deze versie hond wordt natuurlijk wel ff groter dan de toy-collies... dat zal het voornaamste wennen zijn. Als hij komt is hij waarschijnlijk op 9 weken maar "marginaal" kleiner dan Tristan nu... die heeft een schofthoogte van ca 37,5... ik verwacht "Bummer" in de eerste week dus tussen de 35 en 37,5 cm... dat alleen al lijkt me lachen ;-)
Hij gaat dus ook zijn kop op het aanrecht kunnen leggen en op tafel, dus DAAR liggen nog wel een paar puntjes van aandacht.. maar joh.... het komt wel goed!

Speeltjes heb ik ook al een paar, maar nog geen dingen als een bench en riem/halsband/tuigje. Eerst maar 's zien wat er aan pups uitrolt .. er zijn er 8 "of meer" gezien ;-) dus het moet wel gek gaan willen er niet een paar jochies tussen liggen maar ja.... je weet niet he? ;-)

Het komt goed, weet ik zeker (denk ik)

Suzanne
Ja, dat dacht ik al. Nog totaaaaaal niet voorbereid.  ::) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Geniet met volle teugen, voor je het weet is het een volwassen hond.  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door