Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2913712
malimaniac schreef: Wat een moedig besluit. En ook erg definitief, door zijn licentie in te leveren.
Heb je de opleiding ook via bultersmekka gedaan? (Weet niet of ik de naam vd organisatie goed schrijf)
Nee wij horen bij De Click en gesponsord door De hond kan de was doen  :)

En mocht het nou totaal fout lopen, wat ik niet verwacht hoor, maar dan kan ik altijd aanspraak op ze doen, dat is het verschil met de meeste scholen  ;)
Door Martine-Tom
#2913714
Borke schreef: Tom zit nu waarschijnlijk met 2 problemen: hij heeft minder te doen en hij wil bij jou zijn.

Zou je met hem kunnen speuren o.i.d. voordat je weggaat. Zodat hij in ieder geval mentaal moe is. Dan heeft hij in ieder geval nog steeds genoeg te doen.
Mogelijk legt hij zich dan ook gemakkelijker bij het missen neer.
Ja zoiets inderdaad. Ik probeer ook elke dag een keer even weg te gaan, nu hebben we net een uur over de markt gezworven even ontbijten en straks ga ik even weg, zomaar 10 minuten ofzo gewoon dat hij eraan went dat ik wegga en altijd weer terugkom.
Door Martine-Tom
#2913718
Er is al een hele omslag, hij lijkt het een soort van te voelen en is zoveel relaxter lijkt het wel. Er is van mij uit ook een hele druk vanaf, als ik met zijn dekje liep zat ik er altijd heel erg bovenop dat hij zich perfect gedroeg want je loopt al zo te kijk, en de opmerking "kijk die hond eens blaffen en het is nog wel een hulphond, die horen dat toch niet te doen" was iets wat ik wilde vermijden. Zonder dekje is die druk een stuk lager, sinds gister heb ik zowel mezelf als hem ontslagen van die druk en dat is toch ook wel heel fijn.

Gister voelde het ook nog een beetje als verraad naar Tom, hij heeft zoveel gedaan en dat ontneem ik hem nu, en nu zie ik dat het eigenlijk andersom is, hoewel hij gelukkig was met zijn taak ontneem ik hem niks maar geef hem een stuk vrijheid en ontspanning terug, en dat is eigenlijk ook wel mooi.

Tom is van zichzelf heel erg en 1 persoons hond en dat heb ik uitvergroot zodat hij zijn taak goed kon doen, dat had voor en nadelen, en nu gaan we gewoon eens onderzoeken hoe de meest optimale verhouding daarin is. Gaat goedkomen.
Hij heeft net in elk geval erg genoten op de rommelmarkt toen hij een knuffel pikte en er trots mee wegliep, en ik kon er wel om lachen eigenlijk :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2914045
Hij is nu bijna 4.5 en is begonnen toen hij net 1 was, hij heeft dus zo'n 3 jaar gewerkt  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door