Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2910185
Ik roep altijd ik heb alles over voor m'n honden, ik neem wel een lening. Maar ik heb geloof ik toch wel m'n grens. Ik hoorde vandaag tijdens een nascholing twee extreme voorbeelden, één uit amerika met een rekening van 22000 dollar, en één uit engeland een rekening van 13000 pond.
Ik heb veel voor m'n honden over, maar geloof ik toch niet alles.  :-\
Door Cathelijn
#2910189
Dat is wel heel veel geld ja...Ik zou zo trouwens niet weten waar mijn grens ligt. Dat hangt van veel factoren af: hoe oud is hij, watmmoet er gebeuren en hoe verwacht men dat zijn leven er uit gaat zien.
Door charmed
#2910198
Ligt er denk ik ook aan of je dat bedrag in 1x uit moet geven, of dat je hond het in zijn hele leven kost. Het is hier weer supplementen bestel tijd, dan krab ik mij ook wel achter mijn oren, maar omdat ze 1 + 1 pot gratis hebben betaal ik maar de helft, maar ja, dat is maar 1 supplement.

Ik denk als het moment daar is, dat je wel weet of je dit wel of niet voor je hond over hebt. 3 honden met een stofwisselingziekte is zeker niet goedkoop en als ik alle supplementen in NL moest kopen, dan had het zeker niet gekund.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2910206
Een rekening van 22000 dollar, hoe kom je daar dan aan?  :o Ik vraag me serieus af er dan aan de hand was/is.

Tja voor de rest ik zou van alles in ogenschouw nemen, leeftijd, prognose etc. Ik zou ook willen dat ik kwaliteit boven kwantiteit kan zetten.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2910209
Kaio schreef: Een rekening van 22000 dollar, hoe kom je daar dan aan?  :o Ik vraag me serieus af er dan aan de hand was/is.

Tja voor de rest ik zou van alles in ogenschouw nemen, leeftijd, prognose etc. Ik zou ook willen dat ik kwaliteit boven kwantiteit kan zetten.
Twee operaties: één om een tumor uit de borstkas te verwijderen, en één buikoperatie. En daarna heeft de hond een halve dag aan een soort nierdialyse apparaat gelegen vanwege een zeldzame auto immuunziekte. Ze heeft het niet overleefd.
Dit soort dingen zetten mij wel aan het denken. Ik heb alles voor mijn beestjes over, maar alles heeft gewoon uiteindelijk wel een financiele grens.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2910218
MarijeEnBoomer schreef: :-\ lastig he!
Is Amerika net zo exorbitant bij diergeneeskunde qua kosten als voor mensen?
Geen idee, ik heb wel begrepen dat ze daar veel verder gaan dan hier.
Ze doen bv een niertransplantatie bij een kat.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2910225
MarijeEnBoomer schreef: The sky is the limit  :-\
Ik vind het moeilijk hoor. Ik dacht altijd dat ik bv nooit de kaak of neus van mijn hond zou laten verwijderen als daar een tumor in zou zitten. Ik vond dat toch echt verminking. Maar vandaag kreeg ik een foto te zien van een hele vrolijke hond die een halve kaak miste, rennend met een ballatje in z'n bek. Ik denk dat als je eenmaal voor zo'n keuze staat dat je soms je principes laat varen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2910227
ik zou het niet kunnen, simpelweg  omdat ik dat geld niet heb.

Maar stel, je hebt ze ongeteld liggen, en  je favo maatje wordt ziek?

Ik denk dat iedereen dan zn geld zou spenderen  aan de hond,  want  je mist  de  euro's toch niet
Door sella
#2910231
Voor mij gaat transplantatie te ver.
Maar goed, een tumor verwijderen voor 20.000 euro kan hier linksom dan wel rechtsom niet betaald worden, dus dat wordt afscheid nemen.
Ik weet ook niet, als ik het geld wel zou hebben, of ik zover zou gaan.
Door Cindy de Wolf
#2910232
Het zal afhankelijk zijn van leeftijd, de impact van de ingreep, kwaliteit van leven etc etc. Zo heb ik onlangs stamceltransplantatie overwogen voor Jesse. Maar naarmate ik meer te horen kreeg niet gedaan. Herstelperiode van 3-5 maanden op een hondenleven van volgende maand 12 jaar vind ik dat te veel. Bij een jonge hond zou ik het wel doen.
Al met al ben ik wel bereidt om zulke bedragen neer te leggen (moet dan wel gaan lenen) maar het is dus van meerdere factoren afhankelijk waarbij de belangrijkste vraag is; komt het de hond ten goede en is er veel kwaliteit van leven daarna.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door