Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2896373
Hope schreef: Eens met Kaela!

Kinderen hebben grenzen nodig, en dit is er één. De mand/ kleed is voor de hond en daar mag je niet bij komen.
Absoluut mee eens!
Maar in dit geval geloof ik niet / zie ik niet dat de hond er een probleem van maakt. DEZE hond, in DEZE situatie met DIT kind dan dus.
Ik vind het geen handige aktie maar ik zie, ook na herhaald kijken, echt niet de hond dit niet prettig vind. Het afwenden zie ik meer als "er gebeurt niets, ze aait niet, ze speelt niet, goed, ga ik wel slapen".

Suzanne
#2896405
Hier zou er een hekje geplaatst worden, voor de rust in huis.
Een kindje van deze leeftijd kun je toch nog niet leren, wat veilig is, dus dan maar een hekje.
Ik wordt niet blij van het filmpje, maar dat komt vooral, omdat ik het toch niet prettig vind, kind en hond op deze manier.

Hanny
#2896408
Suzanne schreef: Absoluut mee eens!
Maar in dit geval geloof ik niet / zie ik niet dat de hond er een probleem van maakt. DEZE hond, in DEZE situatie met DIT kind dan dus.
Ik vind het geen handige aktie maar ik zie, ook na herhaald kijken, echt niet de hond dit niet prettig vind. Het afwenden zie ik meer als "er gebeurt niets, ze aait niet, ze speelt niet, goed, ga ik wel slapen".

Suzanne
Maar als de hond ooit wel bijt is lijden een last. Ik geloof er in dat je daar juist preventieve maatregelen in moet nemen, zodat dat nooit kan gebeuren. Een hond die in zijn mand ligt is geen 'op-af-kruip-materiaal'.
#2896410
Volgens mij kennen deze twee lieverds (of eigenlijk 3) elkaar heel goed.  ;D Ik zie Pien met zwierige staart kijken "hé daar ben je weer"
Het meisje en de hond lijken allebei te weten dat ze voorzichtig met elkaar moeten zijn van de baas, van papa. Omtrekkende beweging van beiden,
een kir van het meisje, een lik van de hond.
Daar achter ligt nog een grote hond die ook even komt kijken waarom teckel Pien zo 'opgewondig' is.
T meisje komt dichterbij en Pien ligt lekker aan haar/zijn poot te kluiven.
En het enge vind ik ook die lage contacten.
#2896422
Hanny schreef: Hier zou er een hekje geplaatst worden, voor de rust in huis.
Een kindje van deze leeftijd kun je toch nog niet leren, wat veilig is, dus dan maar een hekje.
Ik wordt niet blij van het filmpje, maar dat komt vooral, omdat ik het toch niet prettig vind, kind en hond op deze manier.

Hanny


Ja dat ben ik met je eens . Zulke jonge kinderen begrijpen dat nog niet
En verder kunnen die kleine kinderen watervlug zijn
Mijn oudste zoon kon al lopen , maar dat ging nog erg wankel
Kruipen ging veel sneller
En ooh wee als de hond gebeten heeft , in heel veel gevallen is het de hond die de schuld krijgt
#2896439
Lizzy schreef: Maar als de hond ooit wel bijt is lijden een last. Ik geloof er in dat je daar juist preventieve maatregelen in moet nemen, zodat dat nooit kan gebeuren. Een hond die in zijn mand ligt is geen 'op-af-kruip-materiaal'.
Ik ben het wel met je eens, maar er lopen nu twee dingen door elkaar heen:
1. zou je een kind op een hond laten afkruipen?
Antwoord; nee!

2. zie je in het gedrag van deze hond op dit moment bij dit kind signalen die erop wijzen dat het NU, in deze setting fout kan gaan?
Antwoord: ook nee ;-)  echt niet zelfs

Laat onverlet dat een kind geleerd moet worden de hond met rust te laten maar dat was volgens mij niet wat gevraagd werd / bedoeld werd?

Suzanne
#2896445
Suzanne schreef: Ik ben het wel met je eens, maar er lopen nu twee dingen door elkaar heen:
1. zou je een kind op een hond laten afkruipen?
Antwoord; nee!

2. zie je in het gedrag van deze hond op dit moment bij dit kind signalen die erop wijzen dat het NU, in deze setting fout kan gaan?
Antwoord: ook nee ;-)  echt niet zelfs

Laat onverlet dat een kind geleerd moet worden de hond met rust te laten maar dat was volgens mij niet wat gevraagd werd / bedoeld werd?

Suzanne
Nou ja, ik vind dus dat op de tweede vraag het antwoord: het zou best kunnen passend is. Want zoals het nu is, geeft de hond door het wegkijken en overspronggedrag al aan dat hij het eigenlijk niet zo heel prettig vindt. Dus een volgende stap kán vervelender worden. Dus ik ben het in die niet met je eens.
#2896491
Lizzy schreef: Maar als de hond ooit wel bijt is lijden een last. Ik geloof er in dat je daar juist preventieve maatregelen in moet nemen, zodat dat nooit kan gebeuren. Een hond die in zijn mand ligt is geen 'op-af-kruip-materiaal'.

:boxed: :boxed: :boxed: :boxed: :boxed: Leiden in last  :biggrin2:
#2896507
'k Heb nogmaals gekeken, om te zien of ik er dan anders over zou denken en trof toen nog enkele andere filmpjes van deze teckel Pien en peuter:


Deze filmpjes bevestigden voor mij alleen maar de indruk dat Pien hoopt lekker gekriebeld te worden (in 't buikie :biggrin2:). Die ligt echt te genieten van de dreumes. In de begeleidende tekst staat dat het duo altijd alleen onder begeleiding van hen samen is:
"Eline begint nu al lekker te kruipen en de grond onveilig te maken en komt dus ook steeds vaker oog in oog met de hondjes. Pien vind het ook erg leuk als Eline lekker mag rondkruipen op de grond en zoekt haar dan regelmatig even op om te knuffelen. Natuurlijk zijn wij er altijd bij om goed op te letten dat Eline wel zachtjes doet en Pien zich ook netjes gedraagt."
Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag zou ik zelf deze mensen geen ongevraagd advies gaan geven. Ik zie geen dreigende situatie en ze zijn zich al bewust van de noodzaak ongelukken te voorkomen ;)


Edit: 'k had een linkje verkeerd gekopieerd.
Laatst gewijzigd door Parelridder op za 22 mar 2014, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#2896510
Kaela schreef: Nou ja, ik vind dus dat op de tweede vraag het antwoord: het zou best kunnen passend is. Want zoals het nu is, geeft de hond door het wegkijken en overspronggedrag al aan dat hij het eigenlijk niet zo heel prettig vindt. Dus een volgende stap kán vervelender worden. Dus ik ben het in die niet met je eens.
Zoals Kaela het zegt, zag ik het dus ook.
En misschien is het ook wel omdat ik dit gedrag en deze blik exact zo ken van mijn Teckel, als ze mij zo half aankijkt in een bepaalde situatie is het echt 'dit bevalt me niks'. Maar wel grappig dat iedereen het toch anders op vat. Ken net, ken niet  :P.
Was ik benieuwd naar!
@ Parelridder, ik was ook niet van plan om advies te geven hoor, heeft de papa niet nodig, maar ik had wel zoiets willen schrijven als 'wel op blijven letten he?' .
#2896514
@ parelridder. Ik ken deze mensen niet, dus ik wil over hen helemaal niet oordelen. Maar algemeen gezegd, hoeveel mensen roepen niet te pas en te onpas dat Fikkie zo lief is en alles goed is, terwijl Fikkie duidelijke signalen afgeeft het helemaal niet leuk te vinden. Hoe vaak hoor je ook niet "hondje deed noooooooit wat en in eens bijt ie zonder waarschuwing". Allemaal situaties waarbij mensen de signalen niet zien, of verkeerd interpreteren.

Dus om op het stukje tekst te beoordelen of deze mensen het wel of niet snappen, vind ik onmogelijk.
#2896519
monster schreef: ........ Mijn zoon, nu 28 knipte met een plastic peuterschaartje het oor van onze duitse staander doormidden.
Dan zat jij dus niet op te letten wat hij aan het uitvreten was...
Ik liep niet weg als de kinderen rondkropen. Dan gingen ze mee, of even in de box.
Of de hond ging mee, of naar de gang.
#2896522
Zo bedoelde ik het ook niet ;) Ik ken ze evenmin, weet dus ook niet of ze bijv. hun hondje goed kunnen lezen en hoe hun timing en begeleiding is. Ik las dat ze zich bewust zijn van de noodzaak kind & hond nooit zonder toezicht samen te laten én dat ze vinden dat zowel peuter als hond in de smiezen gehouden moeten worden. Dat zijn berichten die mij vertrouwen geven in het op z'n minst bewust zijn van dát er iets kan mis gaan, ondanks dat er veel plezier is tussen beiden.
Verder vind ik - als gezegd - het belangrijk een hond een eigen plek te geven waar het kind persé niet komt, zodat een hond ook werkelijk kans heeft weg te gaan, met rust gelaten te worden, als ze wil. Maar buiten dat alles, vind ik het op de filmpjes een aandoenlijk stel, het teckeltje om op te vreten!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door