Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kaszi
#2890851
Mini's 3-tal schreef: Is toch lang niet zo leuk als met een krant een fikkie steken, of wat ik meestal doe, de zak aansteken?
Vertel mijn man dat, dit weekend 1 uur nodig gehad om te bbq aan te steken, en brand ie uiteindelijk, kapt ie de rest van de houtskool recht op het vuurtje dat brandt  ;D  vuurtje uit, haha!  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2890855
Brikettenstarters hoeven niet duur te zijn; hier een van de Aldi voor 5 euro. Blokker heeft ze dacht ik ook.
Echt, het werkt supergoed.  :)

Wat Nadia zegt, het wordt wel heet dus oppassen met uitstorten in de bbq. Doe een ovenhandschoen aan.  ;)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2890861
Ik heb een hele foute BBQ op gas.... En ben daar zooooo blij mee  :biggrin2: Binnen 10 minuten kunnen we grillen, heerlijk!
Gaat ook prima in de winter  :D
Door Nadia
#2890865
Ja maar er gaat niets boven de smaak van op houtskool gegrild. Daar heb ik graag wat meer tijd en geduld voor over ;)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2890872
Nadia schreef: Ja maar er gaat niets boven de smaak van op houtskool gegrild. Daar heb ik graag wat meer tijd en geduld voor over ;)
vandaar dat ik ook al aangeef dat het een 'foute'  BBQ is  ;)
Heel eerlijk gezegd proef ik het verschil niet  ::) Maar dat zegt waarschijnlijk meer over mijn smaakpapillen dan over de BBQ  :biggrin2:
Door - pien -
#2890956
Marielle1988 schreef: Oooooh de BGE! Die staat zeker nog op het verlanglijstje, maar helaas zijn ze zo ongelofelijk duur.

Nu de beschikking over een Weber one touch 47, Weber one touch 57, smoker en een Grill'd gourmet 3 gas bbq.
Dit jaar zeker al een keer 10 de bbq aan gehad, met een beetje mooi weer gaat de Q dit weekend ook zeker weer aan! MOINKballs of zelf gemaakte burgers heb ik wel weer zin in :)
Ooo wat leuk, hier een 57-one-touch-met-tafeltje, 47-smoker, WGA en Smokey Joe  :D

MOINKballs ... tijden geleden dat ik die gemaakt heb  :)

Met zo'n starter is een bbq aansteken niks aan  :D en in de tijd dat de kolen fikken kun je mooi vlees en andere dingen voorbereiden (want die oranje meuk uit de supermarkt komt er hier niet in ) en het smaakt echt lekkerder van een 'echte'  8)
Door C@rine
#2928705
Wie heeft er een cobb?
En hoe bevalt het?
Manlief wil graag een bbq,maar ik wil graag een cobb, volgens mij heb je dan als je toch maar met zijn 2 en bent meer mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2928794
Tibbies schreef: Hier een Weber bbq en een brikettenstarter.

Een prima combi  ;)
Hier ook, alleen de volgende keer koop ik een kleinere starter...
Gebruikersavatar
Door kiara
#2928824
Hier een skottelbray werkelijk fantastische ding kan van alles op
Gaat zo ook weer aan
Maarre wat is moinkballs ?
Door - pien -
#2928943
*Marga* schreef: Hier ook, alleen de volgende keer koop ik een kleinere starter...
Als je een Weber-starter hebt kun je 'm ook omdraaien om een kleine hoeveelheid kolen aan te steken
Door Skyline
#2928979
Heb altijd 2 bbq's aan staan als ik bbq
Een kleine ronde voor de roerbakgroenten en een grote ovale 1x0,5 voor vlees en
Gewoon van die goedkope dingen van de praxis
Wel bijde met deksel en de grote met thermometer
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2928980
[quote="pienke"]
Als je een Weber-starter hebt kun je 'm ook omdraaien om een kleine hoeveelheid kolen aan te steken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door