Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#2886046
Mara M schreef: Owww, Nadia, ik ben errug benieuwd  :biggrin2:
En tnx. Ja, soms gaan dingen anders dan verwacht. Verder ga ik er hier niet over vertellen omdat het toch openbaar is enzo.
Hoeft ook niet ;) Maar wilde je gewoon even sterkte wensen :)
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2886058
Nadia, ik ga die van jou zeker even uitprinten. Het lijkt idd wat op de Flylady gebeuren van GT.

In de woonkamer ben ik al aardig zover. De slaapkamers niet  :P :-\ Maar daar werk ik aan. De wc vloer is idd leeg. Alleen een pedaalemmertje en een rieten tafeltje waarop borstel enzo en eronder een mand met de spulletjes die we daar gebruiken. (tampons zitten netjes in een tasje  :biggrin2:
We hebben een groot toilet, dus dat is in gebruik als minibadkamertje beneden. Denk aan de haardingen enzo  ;). Verder geen kleedje daar idd.

De keuken is een uitdaging. Minikeuken en veel spullen. haha.
Ja, Duke verhaart niet gigantisch, maar regelmatig stofzuigen moet ik wel. Voor het stofwerk gebruik ik van die weggooiplumautjes. Van die goedkope versie dan. Die vind ik echt heel fijn.
De badkamer moet aangepakt. Die kan opgeruimder en ook schoner. Vooral de douchecel is me een doorn in het oog doordat de douchedeuren kapot zijn. Er gaat vuil tussen zitten enz. Enfin, die wil ik eruit slopen en een gordijn erin of zo. Verder heb ik een vast badkamermeubel met kastjes en plankjes enzo. Die heb ik pas opnieuw ingedeeld, maar dat kan idd nog wel wat eenvoudiger.

Haha, schoonmaken tijdens douchen is handig, maar met -8 en momenteel geen lenzen maar alleen een bril, is dat vooral erg grappig om te filmen, denk ik. Ik vermoed ook dat het voor mijn astma longen niet zo lekker is om op 8 cm van de muur met mn gezicht te zitten richting het schoonmaakmiddel  ;D ;D
Maar ik kan dochter vragen  ::)

Verder ga ik jouw post eens uitwerken voor thuis. Doe sommige dingen idd al, maar er staan hoop goede tips tussen. Heel erg bedankt!
Door Nadia
#2886059
Geen idee wat fly lady is.. Maar graag gedaan ;D

Hmm met -8 geen rekening gehouden ;D Maar idd dat kan dochter best 1x in de week doen :) Het kost echt GEEN tijd.

In de keuken, als ik klaar ben met wat ik aan het doen was, doe ik ook altijd even de kraan schoonmaken. Wasbak uitvegen. Ook zo voorkom je kalkaanslag.
De dekens van de honden klop ik dagelijks even uit. Dan zijn de haren/zand weg en daar gaat juist geur in zitten :)
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2886065
Hmm, ik heb een paar ideetjes voor die douchegel. Er zitten in de hoek van die plastic "plankjes". Ik denk dat ik ze allemaal eruit ga slopen en idd shampoo enzo gewoon in de kast. Dat kunnen we best pakken op het moment dat het nodig is. Dat scheelt al een "hot spot" (zoals GT het noemt).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2886069
Aan mij heb je niet veel. Ik vind huishouden stom, stom, stom. En ik weiger aan alle kanten om er meer tijd in te steken dan absoluut noodzakelijk. Dus een systeem? Nee, hebben we niet. De vlek voor zijn? Kan niet, als je net hebt schoongemaakt kan je ook weer een vlek maken.

Meneer K doet op zaterdag een uitgebreide stofzuig en afneem ronde door het huis. Verder houdt hij de was bij en de keuken netjes. Ik kook en doe boodschappen. Samen doen we her en der extra dingen. En dat doen we als we vinden dat het nodig is. Dan zie je tenminste ook dat er iets gedaan is. Ramen zemen doen we dus maar 2 a 3 keer per jaar, al poetsen we de nose-art wel wat vaker weg.

Het is hier geen puinhoop en ook niet vies. Maar het is hier ook niet super netjes en zeker niet opgeruimd. Ik woon in mijn huis om te leven, ik leef niet om van mijn huis een toonzaal te maken.

Oh de douchecabine schoonmaken tijdens het douchen doe ik wel, dat is super handig. En als ik in bad ben geweest gaat er ook even een spray overheen. Dat soort dingen schelen wel al veel.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2886090
het gezellige huishoudclubje , daar staan veel tips maar er wordt ook met schema's gewerkt bijv het weekschema dat is goed te doen als je partime werkt, wwerk je meer en druk erbuiten dan is het maandschema een goed begin.
Ik ben er terecht gekomen toen ik erachter kwam dat bep dingen in huis bijna nooit in huis gedaan werden en met deze schema's komt alles met een bep regelmaat terug en is in een heel jaar je huis schoon en opgeruimt.

http://hetgezelligehuishoudclubje.clubs.nl/
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2886094
Arkay schreef: het gezellige huishoudclubje , daar staan veel tips maar er wordt ook met schema's gewerkt bijv het weekschema dat is goed te doen als je partime werkt, wwerk je meer en druk erbuiten dan is het maandschema een goed begin.
Ik ben er terecht gekomen toen ik erachter kwam dat bep dingen in huis bijna nooit in huis gedaan werden en met deze schema's komt alles met een bep regelmaat terug en is in een heel jaar je huis schoon en opgeruimt.

http://hetgezelligehuishoudclubje.clubs.nl/
tnx, ga ik ook ff kijken.
Door bloemetje
#2886098
Wij doen ook wanneer t moet. Bijv als de jongens hier zijn heb ik echt geen zin om continu achter ze aan te lopen!  Want tja, die maken nu eenmaal troep. Dan zijn er ook nog eens een troep beesten die rommel maken.  Ik weiger een slaaf van mijn eigen huishouden te zijn! In mijn huis word geleefd dat zie je nu eenmaal.  Ik weiger om elke dag te zuigen en te dweilen.  Ik haal een hygiënisch doekje over de plee (daar kom je niet onderuit met al die mannen). Ik zorg dat t goed leefbaar is. Er wordt keurig gekookt elke dag kleren gewassen enz. Maar neuzen op t raam doe ik als ik tijd heb en t aanrecht en de keukentafel zijn nu eenmaal niet altijd opgeruimd.  Pech voor degene die t niet aanstaat. Ik heb me lang schuldig gevoeld omdat ik vond dat alles moest blinken en glimmen. Gelukkig heeft mijn nieuwe liefde me dat grotendeels afgeleerd.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2886102
bloemetje schreef: Wij doen ook wanneer t moet. Bijv als de jongens hier zijn heb ik echt geen zin om continu achter ze aan te lopen!  Want tja, die maken nu eenmaal troep. Dan zijn er ook nog eens een troep beesten die rommel maken.  Ik weiger een slaaf van mijn eigen huishouden te zijn! In mijn huis word geleefd dat zie je nu eenmaal.  Ik weiger om elke dag te zuigen en te dweilen.  Ik haal een hygiënisch doekje over de plee (daar kom je niet onderuit met al die mannen). Ik zorg dat t goed leefbaar is. Er wordt keurig gekookt elke dag kleren gewassen enz. Maar neuzen op t raam doe ik als ik tijd heb en t aanrecht en de keukentafel zijn nu eenmaal niet altijd opgeruimd.  Pech voor degene die t niet aanstaat. Ik heb me lang schuldig gevoeld omdat ik vond dat alles moest blinken en glimmen. Gelukkig heeft mijn nieuwe liefde me dat grotendeels afgeleerd.
Ik vind die natte doekjes ideaal!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2886163
Euh, ik heb altijd iets beters te doen als poetsen, echt altijd. Maar ja het moet op een of andere manier gebeuren. Dus we hebben er maar redelijke afsoraken over gemaakt, toch wekelijks bijhouden. Want hoe langer vuil kan aankoeken hoe moeilijker het wordt om te verwijderen, en duurt dan dus nog langer.
Opruimen zodat je niks hoeft te verplaatsen dat scheelt heel veel.
In de keuken hebben we wel veel staan, blender, sapper, keukenmachine en die worden zo goed als dagelijks gebruikt dus die staan er altijd, potten met kruiden staan er ook. En de keuken is met schroten, ooit ooit wil ik een mooie strakke makkelijk te poetsen keuken ( ja eigenlijk nu al maar ja...)Ik houd verder niet van teveel tierlantijnen,  bijkomstig voordeel hoef je ook niet te poetsen  :P
Ramen lappen..... euh ja, of nee. Ja hier ook de nose art die gedaan wordt en voor de rest 2x per jaar? Heb er absoluut geen last van dat het niet vaker gebeurd.
Helaas moeten we hier de muren ook bijhouden en af en toen het plafond doen.....

Dat lijkt me ook wel wat een robotzuiger, een robotdweil, uberhaupt een poetsrobot die alles doet  :biggrin2:
Maar goed nu hebben we een weekindeling van wat er moet gedaan worden en die proberen we zo goed mogelijk na te leven. Inplannen dus om mee te beginnen.

Heel eerlijk ziet onze vloer er binnen een half uur na dweilen er weer hetzelfde uit als vantevoren....ach ja gelukkig maak ik me er niet zo druk om, er zijn belangrijker dingen in het leven  :P
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2886219
bloemetje schreef: Ik haal een hygiënisch doekje over de plee (daar kom je niet onderuit met al die mannen).
Weet je wat heel erg veel scheelt, iedereen zit op de wc. De heren die toch perse willen staan maken gelijk na gebruik van het toilet de muren en de pot schoon.
Door renate1985
#2886220
Arkay schreef: Weet je wat heel erg veel scheelt, iedereen zit op de wc. De heren die toch perse willen staan maken gelijk na gebruik van het toilet de muren en de pot schoon.
Hier is het inderdaad ook verplicht zitten. Ik was die spetters echt beu, vind het vies. Nou haal ik nog wel iedere dag een doek over de wc maar ben wel van die viezigheid af.
Door Juul
#2886273
Kaela schreef: Aan mij heb je niet veel. Ik vind huishouden stom, stom, stom. En ik weiger aan alle kanten om er meer tijd in te steken dan absoluut noodzakelijk. Dus een systeem? Nee, hebben we niet. De vlek voor zijn? Kan niet, als je net hebt schoongemaakt kan je ook weer een vlek maken.

Meneer K doet op zaterdag een uitgebreide stofzuig en afneem ronde door het huis. Verder houdt hij de was bij en de keuken netjes. Ik kook en doe boodschappen. Samen doen we her en der extra dingen. En dat doen we als we vinden dat het nodig is. Dan zie je tenminste ook dat er iets gedaan is. Ramen zemen doen we dus maar 2 a 3 keer per jaar, al poetsen we de nose-art wel wat vaker weg.

Het is hier geen puinhoop en ook niet vies. Maar het is hier ook niet super netjes en zeker niet opgeruimd. Ik woon in mijn huis om te leven, ik leef niet om van mijn huis een toonzaal te maken.

Oh de douchecabine schoonmaken tijdens het douchen doe ik wel, dat is super handig. En als ik in bad ben geweest gaat er ook even een spray overheen. Dat soort dingen schelen wel al veel.
Hear Hear!  Ik help iedere ochtend anderen bij het schoonhouden van hun huis, en ik moet zeggen dat dat de motivatie voor thuis niet opschroeft. Ik ga 's middags leuke dingen doen met de honden. Huishouden is hier sluitpost, al probeer ik het wel redelijk te houden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door