Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#2881597
OMG wat lopen er vreselijke gekken,nee criminelen rond! Al houd je niet van honden,je moet een vreselijke zieke geest om zoiets te doen >:(! Bah bah bah! Hoop dat ze die zieke geest snel vinden/betrappen! En wat vreselijk dat bijna niet meer durft te wandelen met je hond en dat geldt ook voor de andere hondenbezitters bij jou in de buurt!

Heel veel sterkte en beterschap en hoop voor je dat hij idd "gewoon"ziek is!
Door Ike
#2881610
Wat vreselijk zeg  :'(
kan me voorstellen dat je met angst en beven de straat op gaat met je honden  :(
Door Lil
#2881615
Vreselijk! Heb dat zelf meegemaakt dat er gif lag waar ik woonde. Stond toen om 4 uur ('s ochtends!) Met een hond die achteraf kennelhoest had. Ik stress, maar de da ook (die had al zvergiftigde honden in de praktijk gehad). Ik was zo bang en durfde niets meer, dat ik gedurende enkele maanden Boris alleen maar gemuilkorfd uitliet. Durfde het gewoon niet aan.
Gebruikersavatar
Door pike
#2881649
Zat ook al te denken je zou ze een korfje om moeten doen, maar dat is toch van de zotte. Maar je wordt inderdaad wel een beetje paranoia van dit gedoe. Met drie honden is het vreselijk lastig, als we weg gaan lopen we allemaal al midden in de straat, op de rijbaan, allemaal netjes naast, maar ze moeten op een gegeven moment toch ook hun behoefte kunnen doen en je weet niet waar de gevarengrens ligt.
Door sella
#2881656
Bah wat een ellende. Ik duim voor jullie dat het een virusje is en dat de dader zelf die haakjes in zijn keel mag krijgen >:(
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2881672
Verschrikkelijk  :'(
Ik hoop dat je zieke snel opknapt en dat het gewoon een onschuldig virusje is.
Wat moet dat naar zijn als er zo'n gek in je buurt rondloopt die zulke dingen neergooit. Heel veel sterkte !
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2884976
Ik keur, uiteraard, in geen enkel opzicht de acties van de brievenschrijver goed. Maar ergens snap ik hem wel. Loslopende honden zijn een grote ergernis, leveren veel gevaarlijke situaties op en we lezen hier regelmatig op het forum dat onze honden aangevallen worden door loslopende projectielen.

Nogmaals, ik keur het echt niet goed, je mag nooit het recht in eigen hand nemen en al helemaal niet tegen de honden die het slachtoffer van hun eigen of andermans baasje is.
Gebruikersavatar
Door pike
#2885000
Het klopt gewoon niet. De stukje worst liggen op de stoep in de van Balenstraat. Aan de huizenkant. Er is daar geen fietspad. En alles wat aan de lijn loopt kan dus bij de worstjes.
Ze liggen op het Eendenlaantje. Dat is een voetpad en officieel losloopgebied. Waar je trouwens altijd zowat omver wordt gefietst of gebrommerd.
De dijk valt buiten het grondgebied van de gemeente, die valt onder het Hoogheemraadschap Uitwaterende Sluizen. Het is een fietspad, verboden voor bromfietsers (die er wel komen trouwens), waar ook veel mensen wandelen, ook met kindertjes, of trimmen, en het Hoogheemraadschap gedoogd hier loslopende honden tot aan de gemeentegrens, vanaf daar beginnen weilanden met schapen. Alwaar ook een bord staat dat honden aan de lijn moeten. De gemiddelde Purmerender komt niet zover. En kindertjes die naar school fietsen komen ook niet op die dijk, alleen middelbare scholieren uit de dorpen die in Purmerend op school zitten. En die fietsen eerder jouw hond omver dan omgekeerd  ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2885038
*Dorothea* schreef: Patsy is vandaag nog achter een fietser aangerend op het fietspad, ook maar een stukje worst met haakjes geven dan.  :-X
Nee natuurlijk niet. Maar jij baalde ook als een stekker van de herders die Patsy grepen. En ik zeg duidelijk dat ik zijn daad niet goedkeur. Verre van, maar ik snap de emotie wel. Ik ben na 5 aanvallen gewoon bang van loslopende honden geworden. Is toch niet normaal in een woonwijk met aanlijnplicht. Daar zou je iets mee moeten kunnen, maar wat? De politie doet niets, de gemeente doet niets.
Gebruikersavatar
Door pike
#2885117
Maar nu heb je het over honden die aanvallen. Het gaat hier om een kind dat ten val komt omdat een hond voor de fiets loopt.
Ik heb nu de hele brief gelezen, en het gaat dus klaarblijkelijk om de Beemsterringdijk. Het gedoogstuk dus. En dan gaat het dus niet om een klein kind maar om een middelbare scholier. Die met zijn vrienden naar school fietst vanuit een omliggend dorp. En die groepjes ben ik  ook vaak genoeg tegengekomen, als ze eens beginnen met hun telefoontjes in hun zak te stoppen en de oortjes van de mp3spelers uit hun oren te halen zou al een stuk schelen. En hier is het dus een geval van ikke ikke ikke, geen rekening houden met elkaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door