Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3369884
Ik kan me niet veel veroorloven, maar 10,-- kan ik je wel schenken. Ook zou ik je nu 250,-- kunnen lenen en als mijn vakantiegeld er is nog eens 250,--. Ik hoef vanzelfsprekend geen rente en je hoeft ook geen haast te maken met terugbetalen.
Door Tibbies
#3369887
Ten eerste nog van harte gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis.

Ook ik wil graag een kleine bijdrage leveren om jullie restschuld te verkleinen.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3369892
MillyMol schreef:Ik wil je niets lenen Kim.

Ik wil schenken. Zoveel vraag je niet.
Ook in mijn geval: gewoon geven. En voor mij ben je een goed doel ;)
Door src_esther
#3369896
Ik wil ook best iets bijdragen, hoewel we dit jaar eigenlijk niet echt veel financiele ruimte hebben. Beetje slechte timing. ;)

Maar al die tussenpartijen (funding/lending) strijken altijd zoveel geld op van een donatie/lening, ik ben daar niet heel enthousiast over.
Door Siberienne
#3369935
Even andere afslag; wij zijn naar een ander huis aan het kijken :)

Want ik heb misschien een nieuwe baan, maar dan moeten we wel gaan verhuizen. Althans, dan wil graag iets dichter bij mijn werk gaan wonen.

Is leuk en spannend, en tegelijk ben ik ook aan mijn huisje gewend. In de loop der jaren helemaal naar onze zin gemaakt, en vooral zo heerlijk voor de honden, veilig ook.

Veel denkwerk de komende tijd....

Nog iemand die naar Limburg wil? En een huis in zuidelijke sfeer zoekt met hondveilige tuin en heerlijk wandelgebied om de hoek? :) :)

Iemand hier ervaring met zelf huis laten bouwen?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3369938
Spannend Siberienne!!
Welke kant gaan jullie dan (ongeveer) op?
Wat ik steeds hoor bij nieuwbouw is dat de planning uitloopt en dat de kosten tegenvallen. En dat de oplevering ook nooit vlekkeloos gaat, en er altijd nog restpuntjes overblijven.
Maar verder zijn ze daarna ook heel happy met hun nieuwe huis :)

Nog even terugkomen op de “tikkies” :biggrin2:
Zou er dan toch wel een soort openbare inzameling van willen maken, zodat iedereen kan zien wat er gebeurt. Maar dat kost meestal wel extra geld. Ik zoek nog even verder of ik wat fatsoenlijks kan vinden.

Trouwens, Lida, heel erg lief! :-*
Ik ga het onthouden.
We zouden op 1 mei alles rond moeten hebben. Dus nog 1,5 maand zeg maar.
Door Eef+Stippels
#3369950
Siberienne schreef:Even andere afslag; wij zijn naar een ander huis aan het kijken :)

Want ik heb misschien een nieuwe baan, maar dan moeten we wel gaan verhuizen. Althans, dan wil graag iets dichter bij mijn werk gaan wonen.

Is leuk en spannend, en tegelijk ben ik ook aan mijn huisje gewend. In de loop der jaren helemaal naar onze zin gemaakt, en vooral zo heerlijk voor de honden, veilig ook.

Veel denkwerk de komende tijd....

Nog iemand die naar Limburg wil? En een huis in zuidelijke sfeer zoekt met hondveilige tuin en heerlijk wandelgebied om de hoek? :) :)

Iemand hier ervaring met zelf huis laten bouwen?
Oh wat leuk! :D
En spannend en waarschijnlijk ook wel een beetje stressen, zelf bouwen...

Aangezien we met zijn allen op termijn van het gas af moeten, zou ik in ieder geval een passief huis bouwen en elektrisch gaan koken. Dan ben je alvast voorbereid en hoeft straks niet alles weer verbouwd te worden :)
Door Lizzy
#3369966
Lieve Barfplaats leden, jullie zijn schatjes dat jullie allemaal geld willen storten voor het doel "help Kim" :-* ! Ik wil jullie alleen hier en nu alvast wel "waarschuwen" dat wij vanaf Barfplaats niets kunnen organiseren en ook niet kunnen toestaan dat er via Barfplaats een oproep wordt gedaan, ook al vinden we Kim allemaal heel lief! Sorry :-* ! De reden daarvoor is dat het vandaag Kim is en morgen pietje-puk-die-vindt-dat-als-het-voor-kim-geldt-het-ook-voor-pietje-puk-geldt en daarvoor is Barfplaats gewoon niet het juiste podium. We hebben dat van meet af aan niet toegestaan (sinds 2003) en we zullen dat ook niet gaan doen. Maar ik vind het crowfunding (buiten Barfplaats om) helemaal geen gek idee! Zou leuk zijn als iemand dat op wil pakken!
Door src_esther
#3369971
Siberienne schreef:Iemand hier ervaring met zelf huis laten bouwen?
Hier ervaring met laten bouwen van een nieuwbouw 'huisje' van 50 m2 grondoppervlak (max nok hoogte 7-8 meter) voor 'tijdelijke' bewoning + een restauratie (van veel te groot oppervalk, zo groot dat ik het niet durf te vermelden...). Heel veel geleerd tijdens beide projecten, veel hebben we daar niet aan want we zijn niet van plan ooit nog zoiets te doen...
Nieuwbouw was tijdens de crisis, dus dat was veel te goedkoop maar ook met een paar fouten die we door de vingers hebben gezien als we de laatste betaling niet hoefden te doen. Dat is in de huidige markt geen optie meer. Buren hebben onlangs voor ongeveer een zelfde project offertes laten maken, nou euhmmmm, de laagste was ex btw bijna 2x ze hoog... :o
Door Hanny
#3369990
Ja Lizzy, je hebt zeker gelijk.
Jaren terug heeft Kim mij al uitgelegd, dat rest financiering niet mogelijk zou zijn.
Dus niets geen nieuws onder de zon. Maar goed, het is aan haar om iets te bedenken.
Ik heb geen idee en houd me er buiten, maar hoop, dat er een oplossing gevonden kan worden.

Hanny
Door Siberienne
#3369995
src_esther schreef:Hier ervaring met laten bouwen van een nieuwbouw 'huisje' van 50 m2 grondoppervlak (max nok hoogte 7-8 meter) voor 'tijdelijke' bewoning + een restauratie (van veel te groot oppervalk, zo groot dat ik het niet durf te vermelden...). Heel veel geleerd tijdens beide projecten, veel hebben we daar niet aan want we zijn niet van plan ooit nog zoiets te doen...
Nieuwbouw was tijdens de crisis, dus dat was veel te goedkoop maar ook met een paar fouten die we door de vingers hebben gezien als we de laatste betaling niet hoefden te doen. Dat is in de huidige markt geen optie meer. Buren hebben onlangs voor ongeveer een zelfde project offertes laten maken, nou euhmmmm, de laagste was ex btw bijna 2x ze hoog... :o

;D ;D ja snap ik ;) ;)

Wij hebben 2 flinke verbouwingen aan ons huidige huis gedaan, en ook daar veel van geleerd, wat wel en niet fijn is, waar ik de volgende kee meer of minder geld aan wil besteden. Ook qua financiën trouwens... We hebben 1 voordeel ; we weten een hele goede aannemer. 1 nadeel, hij en wij houden van kwalitatief mooie dingen en dat is uitdaging met budget bewaken ;)

Wat in iedere geval leuk is, is ons ‘ideale huis’ op papier zetten; wat zijn onze wensen want dan kunnen we daar bestaande huizen ook naast zetten. En dus een idee krijgen wat dat kost, want dat vind ik nog het lastigste om daar een idee over te krijgen.

Bij nieuwbouw wordt het inderdaad een huis zonder gas. Zonnepanelen, warmtepomp. Ben aan het lezen over ecohuizen, ook voor evt renovatie. En we moeten ons huidige huis laten taxeren.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3369996
Lizzy schreef:Lieve Barfplaats leden, jullie zijn schatjes dat jullie allemaal geld willen storten voor het doel "help Kim" :-* ! Ik wil jullie alleen hier en nu alvast wel "waarschuwen" dat wij vanaf Barfplaats niets kunnen organiseren en ook niet kunnen toestaan dat er via Barfplaats een oproep wordt gedaan, ook al vinden we Kim allemaal heel lief! Sorry :-* ! De reden daarvoor is dat het vandaag Kim is en morgen pietje-puk-die-vindt-dat-als-het-voor-kim-geldt-het-ook-voor-pietje-puk-geldt en daarvoor is Barfplaats gewoon niet het juiste podium. We hebben dat van meet af aan niet toegestaan (sinds 2003) en we zullen dat ook niet gaan doen. Maar ik vind het crowfunding (buiten Barfplaats om) helemaal geen gek idee! Zou leuk zijn als iemand dat op wil pakken!
Lieve leden en lieve modjes,
Dat is in ieder geval nooit mijn bedoeling geweest. Het idee werd geopperd, en de een na de ander vindt het een goed idee. Zelf vind ik het nog steeds gek dat iemand “zomaar” geld zou willen doneren aan ons.
Laten we vanaf nu dan in ieder geval hier stoppen ermee, want zo zijn de regels.
Mocht iemand dit toch op willen pakken, dan ben ik per pb of mail of telefoon uiteraard bereikbaar.

Wat een fantastisch forum is dit toch, ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij dat er zo veel lieve mensen op de wereld zijn :-*

Weer lekker OT: gisteren het officiële ondertekende koopcontract van de notaris gekregen. Voelt toch behoorlijk echt nu :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door