Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#2866794
:2funny: :2funny: :2funny:

Jullie 2 zijn echt te grappig  ;D ;D ;D ;D

Dat programma moet ik zien dus (mission impossible) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Oh, weet je waar je je makelaar ook op kunt testen (en dat kun je gewoon zelf op funda doen): op onmogelijke lul teksten. Zoals "leuk huis voor jonge ijverige mensen" als ze bedoelen dat het huis van ellende in mekaar stort. Een krot. Een bouwval. Je wilt een makelaar die dan gewoon schrijft "dit huis behoeft modernisering en heeft achterstallig onderhoud".
Door Lizzy
#2866795
Angelique schreef: Maar dat zijn wel puntjes. Ik zie huizen waar de afwas op het aanrecht staat en de verwarming vol met sokken hangt. Dat de mensen daar dan zelf overheen kijken is prima, maar een makelaar zou dan ff moeten zeggen...joh haal dat ff weg, is geen smoel. Dus op presentatie van andere woningen gaan sommige makelaars ook al spaak.
Ja precies, dus die wil jij niet voor jouw huis! Gewoon zelf na te kijken op funda. Welke makelaars presenteren hun huizen goed? Welke laten de sokken over de verwarming hangen? Die laatste wil jij niet. Die eerste wel.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2866796
Lizzy schreef: Dat programma moet ik zien dus (mission impossible) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Dinsdagavond half 9.
Maar dan heb je dus al gemist: het houten huis, het groene eko huis, het gotic huis en het huis met zwembad voor Pets en Kat.
Door Lizzy
#2866798
Wij moesten onze kast met urnen en foto's van overleden opa's en oma's opruimen. Onze makelaar zei "met alle respect, dit moet weg". En dat had ik zelf al bedacht hoor. Maar ik wilde het hem wel even horen zeggen.

Je moet een huis zo presenteren dat een ander zich daar in ziet wonen.

En met alle respect: maar foto's en schilderijen van overleden mensen, honden, katten en koeien: dat moet weg. Dat bepaald het huis teveel. Dat is te persoonlijk. Dan kunnen mensen zichzelf er niet zien wonen.

Mensen die een hekel hebben aan honden slaan onbewust of bewust jouw huis over als er hondenschilderijen hangen.

Zorg ook dat er geen hondenlucht in je huis hangt. Maar ook dat het vooral niet ruikt naar chemisch toilet, om de hondengeur te maskeren. En zorg dat je weg bent met al je dieren als er kijkers komen.

En als je makelaar je dat niet adviseert, moet je al gaan twijfelen aan zijn knowhow.
Door Lizzy
#2866809
*Dorothea* schreef: Dinsdagavond half 9.
Maar dan heb je dus al gemist: het houten huis, het groene eko huis, het gotic huis en het huis met zwembad voor Pets en Kat.
Ahhh, wat jammer dat ik deze al gemist heb! Maar hee, het is vandaag dinsdag! Ik zit vanavond voor de buis!
Door Urs
#2866828
Lizzy schreef: Jullie hebben een poepie van een huis zeg :-*

Maar, mijn makelaar zou gelijk gezegd hebben, nog voor ze foto's zouden maken "Doe mij een lol, verf de muren van je kamers wit, koop een witte WC bril, haal het schilderij van de koe weg en haal het douchegordijn weg". Kleur is bijna verboden (maar alles wit is ook verboden) en persoonlijke zaken zoals schilderijen zijn ook verboden, hoe leuk of mooi ze ook zijn. En voor de foto's: ook het douchematje weghalen.

Opbouwend bedoeld :-*
hahaha je hebt een punt Lizzy, maar nog even de muren sauzen e.d. zat er niet in. We hebben iets andere prioriteiten erbij gekregen. Het huis is nu leeg, veel kijkers hebben we nog niet gehad, sinds augustus staat t te koop.

Het was al hard werken met de foto sessie, veel verplaatsen voor de foto's en weer terug zetten. Het werd wel steeds makkelijker opruimen als er kijkers kwamen, je wordt dan handig in het wegmoffelen van zooi, en het 1 en ander was al verhuisd naar hier.

De huizen markt in Eibergen schijnt wat aan te trekken , maar ik geloof er weinig van. Dus wie nog een tijdelijk huurhuis zoekt in de Achterhoek, we weten nog een leuk huis.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2866856
Qua makelaar..
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dit meestal ook zo.

De mijne schotelde mij een prijs voor, waar ik mijn vraagtekens bij had. Vooral omdat ze al de 3e was die ik uitgenodigd had.
Aan het eind van het gesprek haar dit voor de neus gehouden, maar ze kon het goed beargumenteren.
Ze was heel erg positief , veel contact met de klant, veel extra huizenroutes (zoals de valetijnsroute rond 14-2), terwijl de andere 2 makelaars negatief waren (zonder opbouwende adviezen).
Dus toch met haar in zee gegaan en het huis staat al sinds eind 2011 te koop.
Ben ondertussen maar aan het witten geslagen en a.s. zaterdag heb ik kijkers....

En alleen een huis bezichtigen om te kijken hoe een makelaar werkt is idd l.llig voor de verkoper. Als ik zie dat ik er nu weer een volle week mijn energie tegenaan gooi.
Maar je zou wel een paar huizen die een makelaar verkoopt aan kunnen doen en vragen aan de bewoner hoe diegene als makelaar is. Op funda kun je goed zien hoe lang een huis te koop staat. Dus ga eens langs bij een huis wat op je eigen huis lijkt en lang te koop staat en vraag wat hij er allemaal voor doet.
Door - pien -
#2866921
Ik heb geen huis te koop maar ik kijk reuzegraag op Funda naar binnen  :biggrin2:
Het valt me op wat een verschil het kan zijn, de ene of de andere fotograaf...soms is het 'gaaaaaapsaaaaaai' en soms ziet het er hartstikke leuk uit en dan zijn het allebei dezelfde soort huizen met dezelfde 'uitgeklede' inrichting, zonder 'prullaria' en foto's e.d.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2866922
Nou het huis van vandaag bij de TV makelaar daar is toch makkelijk doorheen te kijken? Harstikke leuk huis.
Zeker  vergeleken met de paarzilveren doorrookte schrootjes van vorige week.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2866924
Ehhhhh, makelaars..........  :-X    Excuses als ik iemand persoonlijk beledig.  :-[

Tot op heden (en ik hoop dat het nog heeeeeel lang gaat duren voordat ik weer met een makelaar contact heb) twee huizen verkocht, en drie aangekocht.
Aankoop altijd zonder makelaar, wel één met bouwtechnische keuring, en dat is het huis waar wij nu in wonen. Die keuring heeft zichzelf wel terugverdiend.  :P
En ik zal jullie de details van de aangekochte huizen besparen, ga er maar vanuit dat wij heel goed door bepaalde zaken of inrichting heen kunnen kijken.  ;D
Verkoop altijd met makelaar, maar ik heb me alle twee de keren groen en geel geërgerd.  :-X 

Even voor de duidelijkheid: dat was in de tijd vóórdat het internet een grote rol ging spelen in de verkoop van huizen.  ;)
Gruwels wat een sukkels, en hoe makkelijk ze het geld verdiend hebben. Maar goed, beide huizen waren wel snel verkocht maar dat was eerder te danken aan het feit dat er toen nog geen economische crisis was dan aan de kundigheid van de makelaars.
En wij hadden (zonder advies van de makelaar) ook altijd alle persoonlijke items opgeruimd, sowieso opgeruimd. En alles was netjes om te zien, schoon en fris. ;)
Ik was altijd weg (met de hond en kinderen) als er kijkers kwamen. 

Ik denk dat ik nu in eerste instantie de makelaar over zou slaan; genoeg andere mogelijkheden om je huis onder de aandacht te brengen van kopers.  :)



Edit: ik lees net Dorothea over schrootjes.  :-X  Ook weer zoiets waar je doorheen moet kunnen kijken. Ik wil niet weten hoeveel hout wij uit dit huis gesloopt hebben.  ;D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2866928
-Annemarie- schreef: Ik denk dat ik nu in eerste instantie de makelaar over zou slaan; genoeg andere mogelijkheden om je huis onder de aandacht te brengen van kopers.  :)
ja dat wilde ik net vragen, waar heb je een makelaar voor nodig?
mijn zus heeft haar huis binnen 1 week verkocht zonder makelaar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2866929
*Dorothea* schreef: Nou het huis van vandaag bij de TV makelaar daar is toch makkelijk doorheen te kijken? Harstikke leuk huis.
Zeker  vergeleken met de paarzilveren doorrookte schrootjes van vorige week.  :biggrin2:
Ach ja, en opa oma huis, tjesus, dat nemen ze toch mee.

Als ik hier in de buurt kijk is het opa/oma gehalte inrichting veel hoger, maar gut, zo moeilijk is het niet om daar doorheen te kijken.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2866930
Angelique schreef: Ach ja, en opa oma huis, tjesus, dat nemen ze toch mee.

Als ik hier in de buurt kijk is het opa/oma gehalte inrichting veel hoger, maar gut, zo moeilijk is het niet om daar doorheen te kijken.
Ik wil best in het huis van opa en oma wonen.  :D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2866933
*Dorothea* schreef: ja dat wilde ik net vragen, waar heb je een makelaar voor nodig?
mijn zus heeft haar huis binnen 1 week verkocht zonder makelaar.
Dat bedoel ik.  :)

De makelaar die ons laatste huis verkocht, trad na de verkoop ineens op als makelaar voor de kopende partij. Dus wij werden door onze verkopende makelaar lastig gevallen met zaken waarmee hij zich helemaal niet mocht bezighouden. Dan heb je aan mij een slechte.  :-X  ::)


Edit: typfout
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op di 04 feb 2014, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door