Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3405433
M@rina schreef: vr 19 jun 2020, 11:48 YEAH!!!!! Ons huis is verkocht!!!!!!

We hadden het even van de markt gehaald en met een nieuwe prijs afgelopen vrijdag weer op Funda laten zetten. Zaterdag al 3 bezichtigingen afgelopen dinsdag de eerste. Eén daarvan ging gelijk bieden boven de vraagprijs! Onze makelaar is met hen gaan praten dat er nog een paar geïnteresseerde waren en toen hebben ze hun bod nog een keer verhoogd! Daar zijn we mee akkoord gegaan.
Oplevering half september. Ik wil tot zeker november nog mijn werk afronden, zeker nu alles zo raar is met Corona en richtlijnen die steeds veranderen. Dus dat wordt even zoeken naar onderdak, maar dat komt vast goed!
Pour nous la vie va commencer!
Gefeliciteerd!!!
Door Borke
#3405590
Gefeliciteerd Marina, slim aangepakt dus door het even van Funda af te laten halen!
Ik ben benieuwd wat jullie nu gaan doen?
Door M@rina
#3405664
Borke schreef: zo 21 jun 2020, 17:16 Gefeliciteerd Marina, slim aangepakt dus door het even van Funda af te laten halen!
Ik ben benieuwd wat jullie nu gaan doen?
Ons huis wordt, als alles loopt zoals verwacht, half september overgedragen aan de kopers. Vlak daarna hopen we op de overdracht van het huis in Frankrijk, we gaan er dan samen naar toe, voor de overdracht maar ook spullen uit te gaan zoeken, badkamer en keuken op onze eigen woonetage willen we vervangen. Dan ga ik voor een paar maanden weer terug naar Nederland om mijn werk af te ronden. Mijn man blijft daar om, hopelijk samen met een zwager, die een paar gouden handen heeft, te gaan klussen.

Ik wil niet arrogant overkomen, maar de vacature opvullen die ik achter laat, zal niet eenvoudig zijn. Ik heb binnen onze organisatie bepaalde expertise opgebouwd. De organisatie waar ik werk is een hele platte organisatie met weinig managers. Ik ben 1 van 9 managers zorg voor een middelgrote organisatie van 1800 cliënten en ongeveer evenzoveel medewerkers. Er is een Raad van Bestuur, een laag managers en dan de teams zonder teamleiders, Je moet dus heel snel kunnen schakelen van operationeel werk tot strategisch beleid kunnen maken. Ik zou het prettig vinden als ik de nieuwe manager zelf kan inwerken. Of dat gaat lukken hangt af van hoe snel de procedure gaat verlopen. Er ligt al een profiel bij een recruitment bureau.
Volgende week heb ik een afspraak om af te spreken wanneer ik wil vertrekken, mijn streven is 1 november uiterlijk half november, zelf te vertrekken naar Frankrijk.

Dan gaan we dus samen de boel verder opknappen. Op de begane grond is er een garage en een kamer, daar willen we sanitair bij maken en dat als Chambre d'hôtes gaan verhuren. Eventueel later nog de schuur ombouwen tot gite. Mijn man gaat een mooie website maken, ik ben al maanden informatie aan het verzamelen over de omgeving, toeristische informatie, mooie plekjes, lekkere restaurantjes, die we natuurlijk zelf moeten gaan uitproberen.
We zijn nog een naam aan het bedenken voor het huis, iets Frans, liefst met een kwinkslag dus al jullie ideeën hebben hoor ik het graag!
Ik wil een stuk of 5 kippen en een groentetuin aan gaan leggen, we willen minder gejaagd, minder met de klok moeten leven, ons leven invulling geven op een andere manier. We houden heel veel rekening met tegenslag, want die zal er komen en misschien wel meer dan 1x

En wat we met die hectare grond aan moeten? Geen idee.....
Gebruikersavatar
Door Laika
#3405667
Klinkt als een goed plan! (en links of rechtsom zal je er uiteindelijk wel komen ;) )

Is er niet iemand uit de buurt die het land wil hooien of laten begrazen? Zo doen wij dat met ons land.
Door Anne in Zweden
#3405681
Voor die hectare grond: omheinen zodat je een privélosloopgebied hebt? (Ook handig voor gasten die hun hond willen meebrengen (ervan uitgaande dat dat mag, in jullie gastenverblijf.) Of de natuur lekker haar gang laten gaan en een paradijs voor insecten, vogels, kleine diertjes laten ontstaan? Eventueel een vijver aanleggen en iets minder natuurlijk laten zijn, met wandelpaden en spannende bruggetjes (ook weer met het oog op je toekomstige gasten)?

In ieder geval een kippenren, voor de verse plattelandseitjes. :D (Let niet op mij, wij hebben sinds kort kippen en dat is zooo leuk dat ik er nog wel tien wil. ::) ;D )
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3405682
Als je toch de ruimte hebt, kan je de kippen veel ruimte geven. Hoef je ook wat minder voer te kopen. :P
Tenminste als het zo ruim is dat er gras en struiken blijven staan.

Een stukje bloemenweide voor de bijtjes is ook leuk.
Ik zou wel weten wat ermee gedaan. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door