Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3393301
MillyMol schreef: za 18 jan 2020, 13:48 We gaan het afwachten. Volgende week vrijdag mag iedereen met belangstelling komen kijken.
Het is woningnood in Nederland, dus ik denk maar zo dat jouw huis vrijdag voor een bingoprijs verkocht wordt. :)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3393303
Doordat mensen langer thuis (moeten) blijven wonen is er veel vraag naar appartementen. Helemaal een appartement waar je niets aan hoeft te doen met zo'n uitzicht kan ik mij niet voorstellen dat je hem niet snel kwijt bent ;)

@Doranto: sterkte met het afscheid nemen van het oude stek. Heel begrijpelijk dat het dubbel is nu het zover is.
Door MillyMol
#3393306
Angelique schreef: za 18 jan 2020, 17:42 Het is woningnood in Nederland, dus ik denk maar zo dat jouw huis vrijdag voor een bingoprijs verkocht wordt. :)
Ik hoop dat je gelijk krijgt. Mijn paleis op de Hongaarse heuvel moet namelijk ook gerenoveerd worden. Hoe meer ik netto over hou, hoe minder etappes daarvoor nodig zijn.

Ik heb het nu gepland in drie fases:
1. Binnenkant (draag)muren slopen, vloer uitbreken, badkamer uitbreken, keuken uitbreken, alles isoleren, elektrische vloerverwarming leggen, nieuwe badkamer en keuken installeren, nieuwe ramen, schuifdeuren naar buiten plaatsen, vloer betegelen, wanden en plafonds opnieuw stucen, schilderen.

2. Buitenkant muren isoleren, vochtbeschermende maatregelen, stucen en schilderen.

3. Terras uitbreiden, keermuur metselen, grond egaliseren, beton storten en betegelen) en dak (evt. slechte stukken vervangen en nieuwe dakpannen leggen).

Het uurloon ligt nog redelijk laag in Hongarije, maar de materiaalkosten stijgen bijna maandelijks, dus ik hoop inderdaad op een bingoprijs.
Door Borke
#3393307
MillyMol, wat een fraai appartement!

Met ons vorige huis hadden we ook snel heel veel bezichtigingen en de makelaar regelde het zo dat de kijkers op elkaar moesten wachten en het was toen heel snel verkocht.

Ik duim voor je!
Spannende plannen in Hongarije!
Waar ga jij wonen tijdens die verbouwingen?
Door MillyMol
#3393309
Borke schreef: za 18 jan 2020, 20:23 MillyMol, wat een fraai appartement!

Met ons vorige huis hadden we ook snel heel veel bezichtigingen en de makelaar regelde het zo dat de kijkers op elkaar moesten wachten en het was toen heel snel verkocht.

Ik duim voor je!
Spannende plannen in Hongarije!
Waar ga jij wonen tijdens die verbouwingen?
Ik beschik over een gastenverblijf waar ik tijdens de verbouwing in zou kunnen gaan wonen, maar dit staat heel erg dicht op het toekomstige hoofdverblijf, dus ik weet nog niet of dat de beste oplossing is. Als ik alleen zou zijn maakt het me niet zoveel uit, maar ik vind het helemaal niets voor de twee honden als ze niet lekker kunnen rondhuppelen in de tuin omdat er de hele tijd mensen rondlopen en met puin en materiaal gesleept wordt, machines staan te draaien en waarschijnlijk het hek ook de hele tijd open staat. Te onrustig en potentieel gevaarlijk. En de hele dag binnen houden zou dan wel kunnen, maar ik heb zes maanden lang totaal geen privacy en veel geluidsoverlast.

Ik overweeg dus tijdelijk een verblijf te huren. De huren liggen erg laag hier. Zo’n 300 - 400 euro/maand voor een groot huis met een grote tuin. Nadeel is dat ik het voor een heel jaar moet huren terwijl de verbouwing waarschijnlijk maar zes maanden gaat duren, en dat het buiten het dorp zal zijn. Maar het is ook weer niet onoverkomelijk.
Door eelke
#3393326
Ik doe een poging tot kopen van een huis, nou, dat is wel draaamaa zeg. De markt is echt niet leuk voor kopers ::) ik heb een aankoopmakelaar overwogen maar die vragen ook dikke knaken zeg, en dat gaat dan weer af van mijn koop budget natuurlijk. Lastig hoor.

MillyMol schreef: za 18 jan 2020, 21:32 Ik beschik over een gastenverblijf waar ik tijdens de verbouwing in zou kunnen gaan wonen, maar dit staat heel erg dicht op het toekomstige hoofdverblijf, dus ik weet nog niet of dat de beste oplossing is. Als ik alleen zou zijn maakt het me niet zoveel uit, maar ik vind het helemaal niets voor de twee honden als ze niet lekker kunnen rondhuppelen in de tuin omdat er de hele tijd mensen rondlopen en met puin en materiaal gesleept wordt, machines staan te draaien en waarschijnlijk het hek ook de hele tijd open staat. Te onrustig en potentieel gevaarlijk. En de hele dag binnen houden zou dan wel kunnen, maar ik heb zes maanden lang totaal geen privacy en veel geluidsoverlast.

Ik overweeg dus tijdelijk een verblijf te huren. De huren liggen erg laag hier. Zo’n 300 - 400 euro/maand voor een groot huis met een grote tuin. Nadeel is dat ik het voor een heel jaar moet huren terwijl de verbouwing waarschijnlijk maar zes maanden gaat duren, en dat het buiten het dorp zal zijn. Maar het is ook weer niet onoverkomelijk.
Kun je dan niet gewoon een stuk tuin afzetten met gaas? Dicht bij je huis blijven als ze aan het verbouwen zijn lijkt me ook wel een groot voordeel hebben, kun je ze goed in de gaten houden.
Door MillyMol
#3393328
eelke schreef: zo 19 jan 2020, 13:18 Ik doe een poging tot kopen van een huis, nou, dat is wel draaamaa zeg. De markt is echt niet leuk voor kopers ::) ik heb een aankoopmakelaar overwogen maar die vragen ook dikke knaken zeg, en dat gaat dan weer af van mijn koop budget natuurlijk. Lastig hoor.

Ja, voor kopers is het zeker niet leuk! Ik kan me heel goed voorstellen dat de huidige markt een drama.


Kun je dan niet gewoon een stuk tuin afzetten met gaas? Dicht bij je huis blijven als ze aan het verbouwen zijn lijkt me ook wel een groot voordeel hebben, kun je ze goed in de gaten houden.
Dat zou kunnen, maar dat neemt de geluidsoverlast niet weg. Maar zeker het overwegen waard en het spaart wel weer geld uit.
Door eelke
#3393330
koekje schreef: zo 19 jan 2020, 13:21 @eelke: zoek je toevallig nog een kluswoning? Special prais for joe!
Ik geloof niet dat ik onder een kluswoning uit kom...alle woningen waar je alleen met een likje verf in kunt zijn boven de 2 ton. Dus ja.
Door Siberienne
#3393332
MillyMol schreef: zo 19 jan 2020, 13:23 Dat zou kunnen, maar dat neemt de geluidsoverlast niet weg. Maar zeker het overwegen waard en het spaart wel weer geld uit.
Ik moet zeggen dat Shadow en Spot echt geen moer gaven om de herrie van het verbouwen. Die sliepen gewoon overal doorheen. Maar ja, ze gaan ook rustig onder (!) de zaagmachine liggen slapen als Hans daarmee bezig is.

Shadow moest wel elke dag even inspecteren wie er kwamen werken. Op dag 2 begon hij speeltjes aan te dragen naar ze. En op een of andere manier waren ze tijdens de lunchpauze niet weg te slaan bij de werkmannen. Die gaven ze nooit wat (hum... wij hadden daar onze twijfels over... )
Door Siberienne
#3393333
eelke schreef: zo 19 jan 2020, 13:18 Ik doe een poging tot kopen van een huis, nou, dat is wel draaamaa zeg. De markt is echt niet leuk voor kopers ::) ik heb een aankoopmakelaar overwogen maar die vragen ook dikke knaken zeg, en dat gaat dan weer af van mijn koop budget natuurlijk. Lastig hoor.
Wij hebben wel een zoekopdracht lopen via een makelaar zodat we mails krijgen met alle nieuwe aanbod. Dat is voor ons nu gratis (was onze verkoopmakelaar) en dan hadden we afgesproken dat we zelf voorselectie doen en pas als we een huis gezien hebben en echt willen gaan kopen komt de makelaar ook een keer mee. Dat is nog niet echt aan de orde geweest, maar daar hebben we dan een vast bedrag voor, dus geen courtage. Omdat we dan met zijn input de echte onderhandelingen zelf doen, is dat geen heel hoog bedrag.
Door eelke
#3393335
Siberienne schreef: zo 19 jan 2020, 14:13 Wij hebben wel een zoekopdracht lopen via een makelaar zodat we mails krijgen met alle nieuwe aanbod. Dat is voor ons nu gratis (was onze verkoopmakelaar) en dan hadden we afgesproken dat we zelf voorselectie doen en pas als we een huis gezien hebben en echt willen gaan kopen komt de makelaar ook een keer mee. Dat is nog niet echt aan de orde geweest, maar daar hebben we dan een vast bedrag voor, dus geen courtage. Omdat we dan met zijn input de echte onderhandelingen zelf doen, is dat geen heel hoog bedrag.
Ja, als je iets te verkopen hebt maakt het dat wel makkelijker ja. De huizen die ik in de gaten heb gehouden zijn binnen een week verkocht... ik zou dus een aankoopmakelaar nodig hebben die weet wat er te koop komt voor het te koop staat, en dat kost óf wat, óf je moet al een makelaar hebben ivm verkoop van je eigen huis :-\ Tis echt gekkenhuis.
De meeste huizen in mijn categorie worden opgekocht voor vastgoedhandelaren die het de verhuur in gooien. Die knallen er 10.000 bovenop en zijn de hoogte bieder. Ik zie genoeg huizen die een paar maanden geleden te koop stonden nu voorbij komen voor een huurprijs a 1000 - 1200 per maand :-X
Door Siberienne
#3393336
eelke schreef: zo 19 jan 2020, 15:07 Ja, als je iets te verkopen hebt maakt het dat wel makkelijker ja. De huizen die ik in de gaten heb gehouden zijn binnen een week verkocht... ik zou dus een aankoopmakelaar nodig hebben die weet wat er te koop komt voor het te koop staat, en dat kost óf wat, óf je moet al een makelaar hebben ivm verkoop van je eigen huis :-\ Tis echt gekkenhuis.
De meeste huizen in mijn categorie worden opgekocht voor vastgoedhandelaren die het de verhuur in gooien. Die knallen er 10.000 bovenop en zijn de hoogte bieder. Ik zie genoeg huizen die een paar maanden geleden te koop stonden nu voorbij komen voor een huurprijs a 1000 - 1200 per maand :-X
Ja het is echt lastig. Ik denk dat wij ook huizen ‘missen’ omdat ze al verkocht zijn voor de überhaupt op funda staan. We hebben een paar huizen gekeken bij een makelaar en die gaf ons laatst ook een seintje over een huis dat te koop ging komen. Dat was op zich niet wat wij zochten maar dat huis heeft naderhand ook nooit mee op funda gestaan....
En jouw prijs categorie is helemaal lastig.
Succes ermee!
Door ellenned
#3393338
eelke schreef: zo 19 jan 2020, 13:18 Ik doe een poging tot kopen van een huis, nou, dat is wel draaamaa zeg. De markt is echt niet leuk voor kopers ::) ik heb een aankoopmakelaar overwogen maar die vragen ook dikke knaken zeg, en dat gaat dan weer af van mijn koop budget natuurlijk. Lastig hoor.
Ik heb ervaren dat een aankoopmakelaar wel voordelen heeft. Ik was al langere tijd aan het kijken, maar gescheiden huis verkocht en moest iets anders. Alles werd overboden en snel verkocht. Toen heb ik een aankoopmakelaar ingeschakeld en het eerste huis waar zij toen op bood, had ik. De makelaars onder elkaar werken ook samen, doe jij nu iets voor mij, doe ik de volgende keer iets voor jou zeg maar. Voor mij heefthet goed uitgepakt en het geld daar voor dubbel en dwars waard
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door