Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3369156
Dank allemaal! :-*

En nu verder puzzelen met de restschuld. Wel wilden onze hypotheek oversluiten, en dan een deel meefinancieren. Kan nu ineens niet meer hoor ik net. Dus daar zijn we mooi klaar mee. Hopelijk lukt het om een lening af te sluiten, dat zou het makkelijkste zijn. Maar als dat niet lukt, moeten we bij familie en vrienden gaan vragen of we wat kunnen lenen. Ik zie daar zó tegenop... :-\

We wisten natuurlijk van de restschuld, maar dat in eerste instantie iedereen mee lijkt te werken, en dan als het zover is niet meer, dat is op zijn zachtst gezegd behoorlijk irritant ::)

Dan maar even niet oversluiten nog (en dus geen lagere maandlasten), en proberen een lening te krijgen ergens.

Niemand zei dat het makkelijk was hè :P
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3369397
:D Ik zit net dit hele topic door te spitten, staat het goede nieuws op de één na laatste pagina!
Gefeliciteerd Kim - wat een stap! Yes! :-*
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3369599
Geweldig Kim en meneer Kim! Van harte gefeliciteerd met jullie huis-kwijt!

En ook fijn dat het sleutel "probleem" met de nieuwe bewoners is opgelost. Dat geeft je toch rust.

En tja... de restschuld... Eén voordeel: die is eindig, toch?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3369600
Zo leuk jullie reacties :-*

Ja de restschuld is eindig. Áls we hem tenminste gefinancierd krijgen...
Morgen weer een rondje bellen, bij elke bank lijkt het geen probleem, en dan ineens gaat het toch niet door. Dus we blijven zoeken.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3369608
We hebben een "financiële man" die zowel de Nederlandse als de Duitse kant kent.
En daarnaast zijn we bij de Duitse variant van "De Hypotheker" geweest voor het oversluiten van de huidige hypotheek (wat volgens hem onmogelijk is met een restschuld).
Tips voor andere mensen die nog mee kunnen denken zijn natuurlijk altijd welkom :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3369628
Vraag vooral na hoeveel je dan maximaal kunt financieren als het volledige bedrag niet lukt.
Het restant kun je dan misschien lenen bij familie en/of als een voorschot krijgen bij je werkgever.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3369670
Kim_S schreef:We hebben een "financiële man" die zowel de Nederlandse als de Duitse kant kent.
En daarnaast zijn we bij de Duitse variant van "De Hypotheker" geweest voor het oversluiten van de huidige hypotheek (wat volgens hem onmogelijk is met een restschuld).
Tips voor andere mensen die nog mee kunnen denken zijn natuurlijk altijd welkom :)
Wil ik ons advieskantoor voor je opzoeken, zie ik dat ze nu alleen nog verzekeringen doen. :o Verder heb je nog www.verhuis.de die heel veel weten maar alleen klanten helpen die via hun een huis hebben gekocht. Toch zou ik daar info proberen in te winnen. Ook voor die kantoren is het een rustige tijd geweest aangezien de grote trek over de grens ook aardig stil lag.
Dan weet ik nog dat de OLB in Meppen veel coulanter is dan bv de OLB in Lathen. Wat dus eigenlijk inhoudt dat je alle banken apart moet/kunt benaderen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door