Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2863395
lianneke schreef: Wie weet hoe je natuur rubberen laarzen goed kunt onderhouden.
Ik ben al aan mn vijfde paar bezig. Na een half jaar komen er scheurtjes in bij de knik van mn voet. Ik spuit ze regelmatig in met een spuitbus die ik bij de laarzen krijg (koop). Ik zet ze niet bij de kachel of in de zon. Loop alleen in het gras of op asfalt. Heb ze wel vaak aan maar dat moet mijn inziens toch kunnen? Dit keer heb ik laarzen van Ariat maar bij de Chamoux was het ook zo.
Wel steeds binnen de garantie maar vind het toch vreemd.  Nou zijn het niet extreem dure laarzen, zo,n 100 euro, maar die moeten toch langer meegaan dan een half jaar?
Ga bijna denken dat het aan mijn voeten ligt...
Zit er nu aan te denken om ze met ledervet in te smeren.
Iemand een ander idee??
Ik loop al 12 jaar op m'n Aigle Iso Parcours, van natuurrubber.  Nog nooit ingesmeerd met iets.  :-[
Gelukkig ook geen scheurtjes in de knik.  :) 
Die heb ik wel bij mijn bergschoenen, maar die smeer ik netjes in.  Conclusie: smeren is niet goed?  :D  ;)

Inmiddels bij de laarzen wel een scheur op de naad bij de hak, en een teen die er doorheen piept maar daar gaat op beide plekken een grote plakker overheen.  ;D

Sorry, aan mij heb je dus niets.  :-[
Door Alba
#2863418
Mijn Aigles smeerde ik regelmatig in met zonnebloem olie, op advies van de verkoper. Toen was er volgens mij niks aan spuitbussen voor.

Domme, domme ik heb ze per ongeluk na een dag stage in de dierentuin laten staan in de trein. Kon wel janken. Waren zulke fijne laarzen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2863425
judith vd schreef: Ik heb ook Aigles, maar die spuit ik nooit in.(heb wel een bus, maar vergeet 't telkens)
Heb ze nu iets van 3 jaar en ze zien er onbeschadigd uit.
ja hier precies hetzelfde...
Door Anne in Zweden
#2863497
Hier ook Aigle Parcours Iso, al bijna 4 jaar. Heb ze één keer ingesmeerd, omdat het busje er gratis bij was geleverd. ::) Ze zijn nog steeds perfect waterdicht en zalig warm. En ik loop er echt veel in, van oktober tot mei of zo, iedere dag een paar uur.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2863540
Ik heb mijn Aigle parcours iso vorig jaar na de winter schoongespoeld en 1 keer met dat spul ingespoten. Dat ben ik na deze winter ook van plan. Verder staan ze in de gang bij een kachel die niet al te hard stookt. Ik heb ze pas voor de tweede winter in gebruik. Maar zo moet het maar, ik hou er niet van om voor spullen allemaal speciale dingen te moeten doen. Het zijn gebruiksvoorwerpen denk ik dan.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2863691
lianneke schreef: Ik ga volgende keer misschien ook maar voor Aigels denk ik, waarschijnlijk heeft kwaliteit er ook mee te maken.
Ik ben al aan het sparen voor een paar nieuwe, het is wel een rib uit je lijf.  :-X  ;D 
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2864451
Ik zou volgende keer geen aigles meer kopen. Ik hou er geen warme voeten in. Mijn sokken worden zelfs een beetje klam, terwijl ik absoluut geen zweetvoeten heb.
Dit is mijn 2de paar, bij mijn 1ste paar had ik dit ook en toen dacht ik dat ze misschien lek waren.
Dat was dus niet het geval. . . .

Echt heel vreemd, in geen enkele andere schoen/bergschoen/sneaker heb ik dit. Heb verschillende soorten sokken geprobeerd, zonder resultaat.
(heb ook de aigle parcours iso)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2864452
judith vd schreef: Ik zou volgende keer geen aigles meer kopen. Ik hou er geen warme voeten in. Mijn sokken worden zelfs een beetje klam, terwijl ik absoluut geen zweetvoeten heb.
Dit is mijn 2de paar, bij mijn 1ste paar had ik dit ook en toen dacht ik dat ze misschien lek waren.
Dat was dus niet het geval. . . .

Echt heel vreemd, in geen enkele andere schoen/bergschoen/sneaker heb ik dit. Heb verschillende soorten sokken geprobeerd, zonder resultaat.
(heb ook de aigle parcours iso)
Krijg je koude voeten in Aigles? Welke heb je dan?
Ik heb de parcours vario iso gevoerd met neopreen, maar die zijn zelfs in de winter behaaglijk warm.

oow edit :doh: ik zie dat je dezelfde hebt, ik heb er wel altijd warme voeten in en ik ben een koukleum.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2864458
Begrijp er ook geen fluit van. In mijn bergschoenen heb ik wel warme voeten (maakt niet uit of ik dikke of dunne sokken aanheb).
Soms zijn die aigles gewoon heel handig als het enorm blubberig is.
Wel jammer.
Door BlissSpirit
#2864593
judith vd schreef: Ik zou volgende keer geen aigles meer kopen. Ik hou er geen warme voeten in. Mijn sokken worden zelfs een beetje klam, terwijl ik absoluut geen zweetvoeten heb.
Dit is mijn 2de paar, bij mijn 1ste paar had ik dit ook en toen dacht ik dat ze misschien lek waren.
Dat was dus niet het geval. . . .

Echt heel vreemd, in geen enkele andere schoen/bergschoen/sneaker heb ik dit. Heb verschillende soorten sokken geprobeerd, zonder resultaat.
(heb ook de aigle parcours iso)
Mijn eerste aigles waren met een losse voering, soort sok van bont (nep) en altijd warme voeten.
Voor mijn doen dan, want echt warme voeten zal ik wel nooit krijgen.

Nu ook de Parcours Iso en geen last van klamme pootjes of bevroren tenen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2864642
Als ik eerst een grote inspanning doe, waarbij ik het echt warm krijg (stevige wandeling ofzo) en ik ga daarna stil zitten met de aigles, dan krijg ik ook koude(re) voeten door klammigheid. Maar ik vind dat wel heel relatief, want in elk ander schoeisel (wat ik tot op heden gehad heb) zou ik dan al lang en breed ijsklompvoeten hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door