Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2860423
Yuka 2004 schreef: En in het begin zorg je dus dat je het voertje zo ver moglijk naar achteren geeft?

En in één v/d filmpjes zie ik (de derde volgens mij of de laatste) dat je ook een beloning geeft bij het vastpakken aan de halsband,  zie ik dat goed? En zo ja, wat is daar de reden van?

Ik ben erg benieuwd naar de filmpjes die nog komen. Lijkt me erg leuk en leerzaam om te volgen ;)
de halsband vastpakken is weer een aparte oefening, simpelweg klassiek conditioneren van het vastpakken van de halsband.. zodat als je dat een keer onderweg wil doen ofzo de hond dat 'kent' en weet dat halsband vastpakken = lekkers ipv halsband pakken = er valt iets te beleven  :D
en van daaruit houd ik dan de hond zeg maar iets tegen als hij naar de bench wil zodat zijn drive erin te gaan nog groter wordt (is een beetje hetzelfde als het oefenen van het hier komen terwijl je hem aanvankelijk 'tegen houdt' of laat houden.. creeren van nog meer enthousiasme om de oefening te doen..

en ja je wil dat de hond uiteindelijk met zijn hele lijf binnen de bench blijft terwijl de deur open is, met afleiding enz.. daarom probeer je heel duidelijk zo ver mogelijk in de hoek te belonen, dat is duidelijker voor de hond. pupje snapt binnen 1 sessie dat hij zijn billetjes achter in de bench moet parkeren.. als hij dan naar voren komt (je ziet dat in het filmpje met de afleiding bij kito geloof ik ook een keer) dan gaat de deur dicht, dat snappen ze heel snel en is heel duidelijk en zwart/wit als je zelf je timing goed hebt.. uiteindelijk probeer je zoveel mogelijk 'goed' te laten doen, maar het ene foutje tussendoor maakt soms dat het nog duidelijker voor de hond wordt wat het plan is... pupje vloog gisteren en vanochtend bijna door de deur heen naar buiten zodra ik het klepje vast had.. op deze manier leert hij binnen 5 minuten te wachten zonder dat ik hem moet sturen met mijn stem, hij wacht omdat hij wil wachten en daarvoor de grootste beloning krijgt
#2903475
Dit weekend kende gemengde gevoelens, afscheid nemen van het puppenkind.. Na 2 maanden met ups en downs, leuke maar ook moeilijke momenten, te weinig nachtrust en ook druk in de weer overdag.. Veel geleerd,  mezelf weer wat beter leren kennen en vooral sotchi een goede start kunnen geven (denk ik, hoop ik). Nu is hij bij zijn nieuwe papa en mama en is het hier stil, niet meer avonds laat eruit of 's ochtends vroeg op.. Geen gekke, onnozele acties meer,geen Terror Thai meer... Geen gezellige wandeling samen met in mijn pauze op het werk... Het ga je goed Sotchi (en gelukkig blijf ik hem zien, kan ik hem zien opgroeien want hij woont nu bij mijn schoonzus)
Laatst gewijzigd door Deesje op zo 06 apr 2014, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door