Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2855410
Martine-Tom schreef: Toen ik op een flat woonde betaalde ik nog meer dan hier in mijn hoekwoning uit de naoorlogse periode waar je met een beetje pech uit je hemd waait zonder de deuren open te hebben  :biggrin2:
Mijn flat is supernieuw, alles is goed geissoleerd, zuinige ketel.
Maar ik verbruik dan wel weer 50 liter diesel per week  :-X
Door Mowgli
#2855417
Wij hebben twee 1-kamerwoningen naast elkaar, dus ook 2 stroommeters.

Verbruik woonkamer-woning:
Van 13-03-2012 tot 08-03-2013: 4586 kWh

Verbruik slaapkamer-woning:
Van 13-03-2012 tot 08-03-2013: 2321 kWh

Totaal verbruik: 6907 kWh.

Wij hebben een heel hoog stroomverbruik, omdat wij allebei thuis werken en dus van 's morgens vroeg tot 's avonds laat 2 pc's met in totaal 4 monitoren hebben lopen. Verder wordt ons warm water in beide woningen via een elektrische geiser verzorgt, welke enorm veel stroom vreet.
Verder liggen onze woningen op de eerste etage met direct tegenover ons huis een andere flat. Onze woning is dus erg donker waardoor wij zeker in de herfst en in de winter 's morgens al lampen moeten aan doen. Natuurlijk hebben we wel spaarlampen, maar evengoed tikt dat natuurlijk aan.

edit: Wij hebben hier stadsverwarming, dus geen gasafrekening. De stadsverwarming wordt maandelijks met de huur verrekend. Een echt verbuik kunnen we niet geven, omdat hier nog ouderwets met van die rare glasbuisjes met verdampvloeistof wordt gewerkt. Die verdampen ook als de verwarming uit staat, omdat natuurlijk invloeden als de zon en een fornuis of oven ook inwerken op de verdampers.
Laatst gewijzigd door Mowgli op ma 20 jan 2014, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2855431
*Dorothea* schreef: Mijn flat is supernieuw, alles is goed geissoleerd, zuinige ketel.
Maar ik verbruik dan wel weer 50 liter diesel per week  :-X
Jaiks...

Mijn flat was moderner dan mijn huis, maar hoek-bovenwoning met platdak, woonkamer aan de buitenkant en dus maar 1 buuf die in de winter in spanje zat en haar verwarming op 15 liet staan  :-X
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2855432
Jaarverbruik sept. 2012-2013:
Elektriciteit: 3861 kWh
Gas: 4087 m3
Water: 191 m3

Durp in het noorden van Drenthe (het is hier altijd veel kouder, toch?  ;D) twee personen waarvan 1 veel thuis. Vaak logees in het weekeind. Groot, vrijstaand oud huis, redelijk geïsoleerd. Aga fornuis wat altijd aanstaat en dus veel gas verbruikt (de NAM is heel blij met ons  :biggrin2:) maar dat is tevens de verwarming in de keuken. De rest van het huis wordt overdag en 's nachts niet warmer dan 15 graden gestookt. Verwarming gaat 's ochtends een uurtje aan, en 's avonds van zes tot half elf op 18 graden.
Behalve als meneer -A- thuis werkt, dan wordt er wel gestookt anders vriest 'ie in z'n kantoortje vast aan z'n stoel.  :biggrin2:


Wat is jullie waterverbruik? Wij hebben deze maand een nieuwe meter gekregen, en dan ga je eens naar het verbruik kijken. Dat was best hoog. Terwijl ik niet het idee heb dat ik heel veel water verbruik.
Er zit nergens een lek, hebben we al gecheckt.  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2855433
Martine-Tom schreef: Toen ik op een flat woonde betaalde ik nog meer dan hier in mijn hoekwoning uit de naoorlogse periode waar je met een beetje pech uit je hemd waait zonder de deuren open te hebben  :biggrin2:
Ik had een kouwelijke oma onder me zitten  :biggrin2: En de voorkant op het zuiden, dus zon erop, huiskamer warm. Naoorlogse flat, dus soms waaide het binnen ook net zo hard als buiten.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2855435
Angelique schreef: Ik had een kouwelijke oma onder me zitten  :biggrin2: En de voorkant op het zuiden, dus zon erop, huiskamer warm. Naoorlogse flat, dus soms waaide het binnen ook net zo hard als buiten.
ja hier schijnt ook de zon naar binnen, dat scheelt enorm in stoken.

Toen ik in de bijlmer woonde had ik aan 4 kanten buren die het huis tot 30 graden stookten, had ik echt nooit de cv aan.
Door Tibbies
#2855505
Hier een eengezinswoning op het zuiden met 2 volwassenen thuis aan het werk.

Elektriciteitsverbruik hoog 4000 en laag 3500 per jaar.
Is zo hoog omdat we een grote vijver in de tuin hebben (pomp, filter uv-lamp).

Gasverbruik 1150 per jaar.
Waterverbruik 125 per jaar.
Door Hanny
#2855508
Ons verbruik is redelijk laag, we moeten heel zorgvuldig met ons geld omgaan.
gas 461 en stroom 1929.
We hebben wel een houtkachel, dus dat scheelt in het gasverbruik. Hout moet ook gekocht worden, maar dat telt voor hier niet mee.
De verwarming staat zo nodig overdag aan op een graad of 18. Koffie drinken en stil zitten met een gebreide doek om.
Manlief heeft het minder snel koud.
Later in de middag gaat de kachel aan, ook met hout zijn we een beetje zuinig. dus in de loop van de avond laatste stukje hout er op, omdat het best nog een tijdje warm genoeg blijft.
Waarschijnlijk kunnen we op stroom nog wel iets bezuinigen, maar liever niet.
Heb Led lampen gekocht, valt toch wel tegen, waarschijnlijk gaan die t.z.t. op de overloop of zo. Eerst weten wat er dan in die twee lampen moet komen.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2855510
Gas: 1040 m3
Electr: 3441 kWh
Water: 94 m3

Gas en electra is van sept 2012 tot sept 2013.
Water is van jan 2013 tot jan 2014
We hebben een 2 persoonshuishouden, wonen in een laagbouw tussenwoning en ons huis is niet super geisoleerd. Sinds vorig jaar hebben we kunstof en dubbele beglazing in de slaapkamers en een kunstof voordeur. De rest is nog hout en  9 to12 mm dubbelglas.
Laatst gewijzigd door Ruby/Billy op ma 20 jan 2014, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2855515
[quote="Tibbies"]
Hier een eengezinswoning op het zuiden met 2 volwassenen thuis aan het werk.

Elektriciteitsverbruik hoog 4000 en laag 3500 per jaar.
Is zo hoog omdat we een grote vijver in de tuin hebben (pomp, filter uv-lamp).

Gasverbruik 1150 per jaar.
Waterverbruik 125 per jaar.
[/quote]

Welkom op Barfplaats! :hi:

Hier erg wisselend, heb nog geen afrekening gehad, maar verwacht ergens rond de 1200m³ gas en 2700KWh electriciteit dit jaar. Mochten we dit jaar nog helemaal hier moeten blijven, zal het gasverbruik als het goed is naar beneden gaan, omdat ik sinds een goede week cv heb, ipv alleen een gaskachel.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2855555
2012-2013 okt-sep
Stroom: 4002kwh
Gas: 1174m3

Sinds maart 2013 weer alleenwonend en ben op het stroom en gas aan het letten.
Geschat verbruik door mezelf voor 2013-2014:
Stroom: 3000kwh
Gas: 700m3
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2855572
3594 kwh electriciteit
1232 m3 gas

Maandbedrag € 165,-; € 231,- retour dit jaar.

Van dubbel naar enkel tarief gegaan en goedkoper uit.
Tussenwoning, 70-er jaren, niet denderend geïsoleerd, 2 persoons huishouden.
's Nachts 17 graden, overdag 20.
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 20 jan 2014, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2855617
Mij viel ons gasverbruik trouwens nog wel een beetje mee, met 1200 m3.

Gemiddeld is dat voor een hoekwoning 1.590 m3. En ons huis is natuurlijk al wat ouder, uit 1935. En dan te bedenken dat we in 2013 de puppy's hadden en de verwarming dag en nacht op 21 a 22 graden stond.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door