Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2849955
Lil schreef: Omdat als een hork met nul hondenverstand (genoeg mensen en ook slachtoffers daarvan blijkt helaas uit dit topic) naar de dsz gaat een stroomband koopt en fikkie die nooit iets geleerd heeft los laat, want dat mag dan. Nou fikkie gaat echt niet luisteren omdat hij ineens een stroomband om heeft.
Ah oke. Maar dan denk ik, en die horken met een 8 meter rolriem dan?

(ik wil/hoef niet de discussie met jou hoor, maar ik ben echt benieuwd wat daar dan in de rechtzaal van gevonden zou worden...)
Door Lil
#2849964
eelke schreef: Ah oke. Maar dan denk ik, en die horken met een 8 meter rolriem dan?

(ik wil/hoef niet de discussie met jou hoor, maar ik ben echt benieuwd wat daar dan in de rechtzaal van gevonden zou worden...)
Aangezien ik geen helderziende ben, kan ik dat niet weten. Ligt eraan wat er gebeurd he en of het mag (op sommige plaatsen mag je lijn maar max 2 m zijn). Van mij mag er in de bebouwde kom een verbod op!!! Op weg naar huis in het donker nog bijna een hond doodgereden. Hond stond op straat, vrouwtje was nog niet de hoek om en bij ons mag je gewooon 50 rijden...
Door eelke
#2849968
Lil schreef: Aangezien ik geen helderziende ben, kan ik dat niet weten. Ligt eraan wat er gebeurd he en of het mag (op sommige plaatsen mag je lijn maar max 2 m zijn). Van mij mag er in de bebouwde kom een verbod op!!! Op weg naar huis in het donker nog bijna een hond doodgereden. Hond stond op straat, vrouwtje was nog niet de hoek om en bij ons mag je gewooon 50 rijden...
Het blijft gewoon raar, die aanlijn plicht. Ik ken honden die betrouwbaarder zijn los, dan dat mijn honden zijn aangelijnd...
Maar dat is eigenlijk helemaal geen discussie voor in dit topic...
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2850017
`Tjonge zeg wat kan je binnen een paar minuten een bak ellende krijgen, dankzij de " wijsheid " van andere hondeneigenaren.. en nu is ze ook nog ziekjes.. veel sterkte voor jullie allebei....
Gebruikersavatar
Door Laika
#2850042
Dat ze nu even geen andere herders ziet is wellicht het beste. Eerst de schrik goed laten zakken zodat ze frisser de confrontatie aan kan. Je weet namelijk nooit 100% hoe een ontmoeting tussen vreemde honden verloopt. Zou het vlak na het gebeurde weer mis gaan dan wordt de angst alleen maar versterkt.
Jolien heeft mijn hond in het verleden heel goed geholpen, zelf durf ik nog steeds niet te wandelen waar ik vreemde honden tegen kan komen dankzij dit soort idioten. Beterschap voor Patsy en sterkte voor jezelf. 
Door danielle1980
#2850052
ik zou idd gaan trainen, want voor haar is het erg, honden die wegrennen omdat ze eng vinden triggeren heel erg andere honden,
ik heb zelf honden die er achteraan gaan, maaaaaaaaar heb dus zelf ook 2 honden die wegrennen in no time terug naar mij als ze eng vinden of ergens ver weg, nog erger.

Als heb dr nu getraind, als ik zie dat ze eng vind, roep ik 2 dingen of dat ze moet blijven staan, dan ga ik er heen, ligt dus aan hoe ik de situatie inschat, soms is namelijk niet echt eng, maar vind ze t echt enorm spannend.
of roep ze bij me met voer commando, waardoor ze dus 'minder' angstig weg rent hoop ik... :-\

ik zou overigens een lijntje in je zak meenemen Dorothea, zo'n aan lus lijn, als toch fout gaat en vechten word kan je proberen die om hoofd te gooien van grote lus en 'wurgen' tot ie loslaat of als die vast heeft, om de nek proberen door te doen en dan lijn door de lus heen, zodat je weer aantrek ding krijgt, rustig strak trekken en dan omhoog trekken, als die vast heeft niet staan rukken maar gewoon zorgen dat de spanning omhoog gaat op de keel en ze happen vaak over en dan ruk weg...
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 14 jan 2014, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#2850074
Ik heb nog geen gelegenheid gehad om dit topic in z'n geheel te lezen, maar wil wel graag alvast reageren op het na-jaag-gedrag. Allereerst vind ik het najagen van andere honden een beduidend groter probleem dan vluchtgedrag. Vluchtgedrag bestaat namelijk niet als er niet nagejaagd zou worden... Het zoeken van een oplossing in het dan maar niet meer hier-roepen van je hond, voor het geval een ander hierdoor getriggerd zou worden haar na te gaan jagen, vind ik de wereld op z'n kop!
Je roept de hond bij je om deze zo goed mogelijk te kunnen begeleiden/steunen of zo nodig te kunnen beschermen, maar ook om bijv. overlast te kunnen voorkomen. Hier komen is m.i. het belangrijkste commando wat je een hond leren kunt, de voorwaarde om (veilig) vrij te kunnen laten lopen...
Ik leer mijn honden van pup af aan dat ze niet op iedereen af mogen. Eén van de 'onderwerpen' waarop ze niet af mogen, zijn angstige honden. Na verloop van tijd begrijpen ze dat, herkennen ze deze als een "No-go". Ook leer ik ze dat ze niet achter hondjes aan mogen rennen die angstig zijn. Dat leren ze al in de puppycursus van Jolien (De Bacchanten) waar begeleid gespeeld wordt: soms is er een puppy dat gaandeweg het samen rennen zich ongemakkelijk gaat voelen in het achterna gerend worden. Dit spel wordt dan altijd onmiddellijk afgebroken, oftewel: er wordt geen trauma opgelopen, pups kunnen gaan opmerken onder welke omstandigheden het spel wordt gestopt én eigenaren leren te kijken naar óók de beleving van het andere hondje en daarmee rekening te houden!!! Het maakt immers geen donder uit of je hond 'alleen maar wil spelen' of minder fraaie bedoelingen heeft, als de andere hond er angst door wordt aangejaagd ís het geen spel! En geen hond leert iets wenselijks van een angstaanjagende ervaring, in tegendeel.
Kortom, ik vind dat je een hond ten alle tijde bij je moet kunnen roepen zonder risico dat dát haar in gevaar brengt. Wie een hond heeft die wél (onhoudbaar) getriggerd wordt tot najagen, zal maatregelen moeten nemen om dit te voorkomen. En het zou bijzonder prettig zijn als mensen hun honden zouden leren zich kalm te gedragen t.o.v. angstige honden, bijvoorbeeld door ze te negeren. Ik vind het zó onbegrijpelijk dat veel honden de vrijheid krijgen dol driest of imponerend op bange of onzekere exemplaren af te stormen, allemaal in het kader "Hij doet niks" (ooh? daar denkt de belaagde hond anders over hoor..), "Hij wil alleen maar spelen" (Is dat zo? En áls dat zo is, kún je wel spreken van spel als slechts één van tweeen dat zo beleefd, terwijl de ander alleen maar bezig is met gedachten aan hoe dit alsjeblieft te doen stoppen?) en "Ze mogen hier los hoor!" (so what, ik mag ook overal los lopen, maar desondanks worden er wat sociale vaardigheden, omgangsvormen en beleefdheden van me verwacht die voorkomen dat ik door anderen ervaren word als veroorzaker van overlast..).
Het moest me even van het hart: níet het hondje wat nagejaagd wordt is de oorzaak van het probleem.
Door henneke
#2850083
chipjolie schreef: mag ik vragen wat je nu met je laatste post/ laatste alinea bedoeld daniele? wie moet zo n lijntje om en waarom?
lijkt mij toch een vrij duidelijk verhaal . de aanvallende hond werp je een lijn om zijn nek en je houd strak tot hij los laat of flauw valt zegt Danielle
Door ulla
#2850119
Parelridder schreef: Ik heb nog geen gelegenheid gehad om dit topic in z'n geheel te lezen, maar wil wel graag alvast reageren op het na-jaag-gedrag. Allereerst vind ik het najagen van andere honden een beduidend groter probleem dan vluchtgedrag. Vluchtgedrag bestaat namelijk niet als er niet nagejaagd zou worden... Het zoeken van een oplossing in het dan maar niet meer hier-roepen van je hond, voor het geval een ander hierdoor getriggerd zou worden haar na te gaan jagen, vind ik de wereld op z'n kop!
Je roept de hond bij je om deze zo goed mogelijk te kunnen begeleiden/steunen of zo nodig te kunnen beschermen, maar ook om bijv. overlast te kunnen voorkomen. Hier komen is m.i. het belangrijkste commando wat je een hond leren kunt, de voorwaarde om (veilig) vrij te kunnen laten lopen...
Ik leer mijn honden van pup af aan dat ze niet op iedereen af mogen. Eén van de 'onderwerpen' waarop ze niet af mogen, zijn angstige honden. Na verloop van tijd begrijpen ze dat, herkennen ze deze als een "No-go". Ook leer ik ze dat ze niet achter hondjes aan mogen rennen die angstig zijn. Dat leren ze al in de puppycursus van Jolien (De Bacchanten) waar begeleid gespeeld wordt: soms is er een puppy dat gaandeweg het samen rennen zich ongemakkelijk gaat voelen in het achterna gerend worden. Dit spel wordt dan altijd onmiddellijk afgebroken, oftewel: er wordt geen trauma opgelopen, pups kunnen gaan opmerken onder welke omstandigheden het spel wordt gestopt én eigenaren leren te kijken naar óók de beleving van het andere hondje en daarmee rekening te houden!!! Het maakt immers geen donder uit of je hond 'alleen maar wil spelen' of minder fraaie bedoelingen heeft, als de andere hond er angst door wordt aangejaagd ís het geen spel! En geen hond leert iets wenselijks van een angstaanjagende ervaring, in tegendeel.
Kortom, ik vind dat je een hond ten alle tijde bij je moet kunnen roepen zonder risico dat dát haar in gevaar brengt. Wie een hond heeft die wél (onhoudbaar) getriggerd wordt tot najagen, zal maatregelen moeten nemen om dit te voorkomen. En het zou bijzonder prettig zijn als mensen hun honden zouden leren zich kalm te gedragen t.o.v. angstige honden, bijvoorbeeld door ze te negeren. Ik vind het zó onbegrijpelijk dat veel honden de vrijheid krijgen dol driest of imponerend op bange of onzekere exemplaren af te stormen, allemaal in het kader "Hij doet niks" (ooh? daar denkt de belaagde hond anders over hoor..), "Hij wil alleen maar spelen" (Is dat zo? En áls dat zo is, kún je wel spreken van spel als slechts één van tweeen dat zo beleefd, terwijl de ander alleen maar bezig is met gedachten aan hoe dit alsjeblieft te doen stoppen?) en "Ze mogen hier los hoor!" (so what, ik mag ook overal los lopen, maar desondanks worden er wat sociale vaardigheden, omgangsvormen en beleefdheden van me verwacht die voorkomen dat ik door anderen ervaren word als veroorzaker van overlast..).
Het moest me even van het hart: níet het hondje wat nagejaagd wordt is de oorzaak van het probleem.
Goed uitgelegd. :-*
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2850129
Parelridder schreef: Ik heb nog geen gelegenheid gehad om dit topic in z'n geheel te lezen, maar wil wel graag alvast reageren op het na-jaag-gedrag. Allereerst vind ik het najagen van andere honden een beduidend groter probleem dan vluchtgedrag. Vluchtgedrag bestaat namelijk niet als er niet nagejaagd zou worden... Het zoeken van een oplossing in het dan maar niet meer hier-roepen van je hond, voor het geval een ander hierdoor getriggerd zou worden haar na te gaan jagen, vind ik de wereld op z'n kop!
Je roept de hond bij je om deze zo goed mogelijk te kunnen begeleiden/steunen of zo nodig te kunnen beschermen, maar ook om bijv. overlast te kunnen voorkomen. Hier komen is m.i. het belangrijkste commando wat je een hond leren kunt, de voorwaarde om (veilig) vrij te kunnen laten lopen...
Ik leer mijn honden van pup af aan dat ze niet op iedereen af mogen. Eén van de 'onderwerpen' waarop ze niet af mogen, zijn angstige honden. Na verloop van tijd begrijpen ze dat, herkennen ze deze als een "No-go". Ook leer ik ze dat ze niet achter hondjes aan mogen rennen die angstig zijn. Dat leren ze al in de puppycursus van Jolien (De Bacchanten) waar begeleid gespeeld wordt: soms is er een puppy dat gaandeweg het samen rennen zich ongemakkelijk gaat voelen in het achterna gerend worden. Dit spel wordt dan altijd onmiddellijk afgebroken, oftewel: er wordt geen trauma opgelopen, pups kunnen gaan opmerken onder welke omstandigheden het spel wordt gestopt én eigenaren leren te kijken naar óók de beleving van het andere hondje en daarmee rekening te houden!!! Het maakt immers geen donder uit of je hond 'alleen maar wil spelen' of minder fraaie bedoelingen heeft, als de andere hond er angst door wordt aangejaagd ís het geen spel! En geen hond leert iets wenselijks van een angstaanjagende ervaring, in tegendeel.
Kortom, ik vind dat je een hond ten alle tijde bij je moet kunnen roepen zonder risico dat dát haar in gevaar brengt. Wie een hond heeft die wél (onhoudbaar) getriggerd wordt tot najagen, zal maatregelen moeten nemen om dit te voorkomen. En het zou bijzonder prettig zijn als mensen hun honden zouden leren zich kalm te gedragen t.o.v. angstige honden, bijvoorbeeld door ze te negeren. Ik vind het zó onbegrijpelijk dat veel honden de vrijheid krijgen dol driest of imponerend op bange of onzekere exemplaren af te stormen, allemaal in het kader "Hij doet niks" (ooh? daar denkt de belaagde hond anders over hoor..), "Hij wil alleen maar spelen" (Is dat zo? En áls dat zo is, kún je wel spreken van spel als slechts één van tweeen dat zo beleefd, terwijl de ander alleen maar bezig is met gedachten aan hoe dit alsjeblieft te doen stoppen?) en "Ze mogen hier los hoor!" (so what, ik mag ook overal los lopen, maar desondanks worden er wat sociale vaardigheden, omgangsvormen en beleefdheden van me verwacht die voorkomen dat ik door anderen ervaren word als veroorzaker van overlast..).
Het moest me even van het hart: níet het hondje wat nagejaagd wordt is de oorzaak van het probleem.
Laat ik het nou van A tot Z helemaal met je eens zijn.  :-*
Patsy mag van mij dus ook niet op andere honden afrennen, en als ik haar dan terugroep dan rent ze zo hard naar me toe dat die andere honden dan vaak achter haar aan vliegen. En 9 van de 10 keer doet de baas dan geen moeite om ze terug te roepen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2850131
Maar het gaat stukken beter met Patsy. :circle:
Gisteravond had ze nog een droge neus en mond, vannacht een hele grote plas gedaan en heel veel gedronken daarna. Maar vanmorgen plaste ze normaal en haar neus is ook weer vochtig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door