Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2825080
*Dorothea* schreef: en ja er is niemand die z'n ouders gaat aanklagen, want dat is wat je uiteindelijk moet doen, wil je in aanmerking komen voor meer beurs.

zeg over stufi gesproken, mijn collega kreeg van de week een brief dat er een studieschuld werd kwijt gescholden. Ik heb nog hoopvol in m'n brievenbus gekeken, maar helaas. Jij ook geen post gehad?
Nee, helaas geen brief gehad. Ik kijk ook elke dag vol angst welk monsterlijk bedrag ik nu weer moet gaan betalen in 2014 ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2825087
*Dorothea* schreef: en ja er is niemand die z'n ouders gaat aanklagen, want dat is wat je uiteindelijk moet doen, wil je in aanmerking komen voor meer beurs.

zeg over stufi gesproken, mijn collega kreeg van de week een brief dat er een studieschuld werd kwijt gescholden. Ik heb nog hoopvol in m'n brievenbus gekeken, maar helaas. Jij ook geen post gehad?
Nou een vriendin van me heeft het destijds gedaan, het was geen aanklagen, maar bewijzen dat er verstoord contact was, maar was verder idd niet heel simpel
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2825089
Lil schreef: Nee, helaas geen brief gehad. Ik kijk ook elke dag vol angst welk monsterlijk bedrag ik nu weer moet gaan betalen in 2014 ;)
Ja is altijd weer spannend  :(
Door Lil
#2825099
Kaela schreef: Ja is altijd weer spannend  :(
Zeker omdat ze mij 3 jaar geleden mijn halve maandinkomen wilde laten betalen! Heb heel wat werk gehad om dat teruggedraaid te krijgen. Sorry foutje zei men, ja fijn foutje...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2825102
Kaela schreef: Ja is altijd weer spannend  :(
ik heb de mijne ook nog niet binnen, bij mijn collega vonden ze dat ie nog wel 100 euro extra kon missen, dus ik houd m'n hart vast...
Door Lil
#2825116
*Dorothea* schreef: ik heb de mijne ook nog niet binnen, bij mijn collega vonden ze dat ie nog wel 100 euro extra kon missen, dus ik houd m'n hart vast...
Is dat niet standaard dat je elk jaar 100 euro meer moet betalen? Daar lijkt het hier wel op namelijk.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2825137
Lil schreef: Is dat niet standaard dat je elk jaar 100 euro meer moet betalen? Daar lijkt het hier wel op namelijk.
nou dat zou wel raar zijn, want het gaat uit van je inkomen....
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2825151
hannabelgje schreef: Ooit de tip gekregen om je studieschuld af te lossen met een normale lening, dat is financieel veel aantrekkelijker. Je betaald dan nl veel minder rente.
Nou da's niet waar hoor.
Door Lil
#2825179
*Dorothea* schreef: nou dat zou wel raar zijn, want het gaat uit van je inkomen....
Ik krijg elk jaar zo'n 50 euro netto meer per maand. Totdat ik 10 jaar in dienst ben, dan sta ik "vast".
Door hannabelgje
#2825195
*Dorothea* schreef: Nou da's niet waar hoor.
Dan is dat inmiddels veranderd. In Groningen betaalde je vroeger bijna 10% rente nl over je lening. Bij een normale lening betaal je dat bij lange na niet.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2825198
hannabelgje schreef: Dan is dat inmiddels veranderd. In Groningen betaalde je vroeger bijna 10% rente nl over je lening. Bij een normale lening betaal je dat bij lange na niet.
Nee joh, is de laagste rente die er is. Er zijn zelfs mensen die geld hebben geleend en op een spaarrekening hebben gezet, omdat de rente daar hoger was.
Door Lil
#2825215
*Dorothea* schreef: ik ben in 96 gaan studeren
Ik vergeet altijd dat je bijna 2 studies hebt. Ik ging in 93 naar de brugklas. Dus toen zat ik pas op 3 vwo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door