Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Irta
#2823747
Ik heb een paar ballengekken, dus dat is niet zo moeilijk :biggrin2: Maar mij bevallen de  foam ballen en de ballen van planet dog uitstekend. Vooral die laatste is niet kapot te krijgen (ik heb de glow in the dark bal), door mijn dames althans. Verder neem ik regelmatig een doos mee uit de supermarkt die ze vakkundig slopen, lege petflessen worden ook helemaal gesloopt, oude lappen stof etc. Zijn ze weer even zoet :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2823753
Ik heb idd op show eens een bal gekocht die niet kapot gaat, daar krijgen ze hun tanden niet in om en stukjes af te bijten en het is een "zachte" bal.
Verder echt speelgoed wat heel lang mee gaat waar ze samen mee spelen heb ik niet. Maar ze spelen ook vaak met elkaar ipv met speelgoed
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2823755
Scheepstouw is erg bewerkt ivm slijtage en zout water. Ik weet niet of dat kwaad kan, maar aangezien het allemaal knaag, kauw en trekwerk is wat honden er mee doen, zou ik eerst nagaan met wat voor soort stoffen zo'n touw bewerkt is.
Door Lil
#2823764
Jute bijtrollen zijn geen stevig en geschikt speelgoed! Drie maal raden waarom het bijtrol heet. Juist om de juiste beet aan te leren. Vulling is zo'n gevaarlijk watachtig spul. Jute is best zacht en scheurgevoelig. De bedoeling is dat de hond het fijn vind in zo'n rol te bijten. Daarna stap je over op harder materiaal en dan op mouwen.
Gebruikersavatar
Door Else
#2823776
Hier ook een hond die alles kan slopen binnen 30 minuten als die z'n zinnen erop gezet heeft.
Alleen zijn piep ballen (waar gelukkig na 30 min de piep van kapot is) gaan jaren mee  ???
Blijkbaar is die daar zuinig op. Alleen heb je daar niks aan om mee te trekken.
Hij heeft ook vaak zuigspenen uit de melkstal als speeltje - zijn errug geliefd - alleen lange stuk is er zo af maar zuignap zelf blijft hier meestal nog wel een tijdje goed.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2823778
Ik vind de tip van fiets binnenbanden wel erg leuk.
Maar vraag me ook af hoe schadelijk dat rubber kan zijn.
Tuurlijk gooi je het weg als het gaat scheuren. Maar denk als je er een vlecht van maak of aan iedere uiteinde een tennisbal erin stoppen wel leuk speelgoed kan zijn.
Ga eens bij mijn werk(buurman) de halfords vragen of ze paar binnenbanden willen bewaren voor me ;)
Door miik
#2823781
Kaela schreef: Scheepstouw is erg bewerkt ivm slijtage en zout water. Ik weet niet of dat kwaad kan, maar aangezien het allemaal knaag, kauw en trekwerk is wat honden er mee doen, zou ik eerst nagaan met wat voor soort stoffen zo'n touw bewerkt is.
Mijn honden leven nog steeds... (10 jaar gevaren...) en ook de scheepshonden die ik ken, waarvan in ieder geval eentje dag en nacht met een tros in zn bek is oud geworden. Dus ik denk dat dat wel meevalt. Maar goed, navragen kan nooit kwaad.
Door miik
#2823783
Gonnie schreef: Die tip van de binnenbanden is helemaal top.....maar ik denk toch dat ik mijn honden daar maar niet mee laat kennismaken  ;D
LoL, neeeej dat zou ik maar niet doen  :D
Gebruikersavatar
Door Thea
#2823786
Gonnie schreef: Die tip van de binnenbanden is helemaal top.....maar ik denk toch dat ik mijn honden daar maar niet mee laat kennismaken  ;D
Wel mss een leuke handel voor jullie erbij ;)
Jij vlecht ze en maak er speeltjes van en die verkoop je gewoon in de winkel bij de springers in het rek ;D ;D
Door inni
#2823788
Daantje schreef: Hier waren altijd een paar dingen favoriet ,met als voorwaarde dat ze er niet ongegeneerd aan mochten gaan knagen .
Anders slijten de tanden waar je bij staat.

Top 3  :

1.ouwe  fietsband zonder binnenband , 1 keer dubbelklappen en met tie -raps vastzetten ,weggooien en sjorren maar,
  kun je ook kleine stukjes gedroogde snackies in verstoppen.

2. binnenband van een tractorband ,ventiel eraf halen  ,kunnen ze leuk mee flapperen

3  boomband , van dik rubber of canvas wat niet kan rafelen en daar een lange sliert van vlechten en goed vastzetten.
binnenband van een tractor??..............ik gaf 't ooit aan de kinderen om in de tuin mee te spelen (opgeblazen)  :o
de hele tuin ging ruiken ( :nerves: :wavecry: ) naar iets van rubber en rioolwater (de kinderen die erop speelde ook) na maanden achteraan in de tuin wachten was de geur er nog en hebben we hem, tot groot verdiet van de bengels naar 't containerpark gebracht.
Door miik
#2823790
Thea schreef: Wel mss een leuke handel voor jullie erbij ;)
Jij vlecht ze en maak er speeltjes van en die verkoop je gewoon in de winkel bij de springers in het rek ;D ;D
Haha, gewoon iedereeen die zn band geplakt wil hebben een nieuwe laten kopen en alle kapotte sparen en speeltjes van knopen.
Vind het eigenlijk wel een goed idee  :)
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2823792
Thea schreef: Wel mss een leuke handel voor jullie erbij ;)
Jij vlecht ze en maak er speeltjes van en die verkoop je gewoon in de winkel bij de springers in het rek ;D ;D
Stom stom stom  :wall:

dat ik daar nooit eerder aan heb gedacht.......Ik ga vandaag gelijk eens aan de slag en gooi het gewoon in de verkoop  ;D (of geef ze gewoon weg aan klanten met een hond)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2823794
miik schreef: Haha, gewoon iedereeen die zn band geplakt wil hebben een nieuwe laten kopen en alle kapotte sparen en speeltjes van knopen.
Vind het eigenlijk wel een goed idee  :)

stom stom  :wall: van mij had er eerst patent op moeten aanvragen.
Hihihi. ;D
Bij de halfords plakken ze niet eens meer banden gaat altijd gelijk een nieuwe om.

Maar Gonnie dan willen wij wel foto's zien :)
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2823796
Tuurlijk.....die plaats ik gelijk.

Wij plakken ook niet veel meer hoor. Plakken is relatief duurder dan een nieuwe plaatsen, maar soms wordt er nog steeds geplakt hoor.
Bijvoorbeeld bij kinderen die op weg naar school zijn en dan geen geld bij zich hebben. Die helpen we weer op weg en vaak komen de ouders dan later op de dag betalen. (soms ook niet maar goed :-X)

Veel binnenbanden worden opgehaald door iemand die er weer sieraden van maakt, maar die heeft dus effe vette pech voorlopig hahahahahaha
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door