Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2827189
Roef & Hidde schreef: als het gehakt in de aanbieding is(runder) dan koop ik daar een aantal kilo van en maak met wat ei en knoflook hele kleine balletjes die ik plet als een burgertje en dan droog.
deze gebruik ik als trainertjes voor Hidde.
Dit is ook hier nog steeds beloning nr 1 :D
Door cindy5409
#2827212
Lil schreef: Ik geef worst (Rodi bijvoorbeeld). Ja, helaas daar zit wel wat rijst in, maar daar is de mijne niet allergisch voor. Degene die dat wel is train ik met rookworst.

Zelf gedroogde snacks zijn leuk om te gaan wandelen of te clickeren (daar gebruik ik die wel voor), maar op training staan ze dan een half jaar te kauwen dus dat werkt bij de mijnen niet.
Gedroogde long ideaal en makkelijk op gewenste maat te knippen als het gedroogd is. (ik droog het niet kurkdroog)
Door Vis voeding
#2838400
Ik geef als beloning gedroogde Fish Skins ,
M'n hond foet er alles voor .
Door dre
#2838454
Tot nu toe heb ik long, haring en paard in kleine stukjes geknipt en gedroogd en gebruik die als beloning.

Er wordt echt niet een half jaar op gekauwd, zijn de stukjes dan niet te groot? Juno hapt er namelijk heel wat weg tijdens de training en dat gaat hap slik weg  :biggrin2:
Door Lil
#2838762
cindy5409 schreef: Gedroogde long ideaal en makkelijk op gewenste maat te knippen als het gedroogd is. (ik droog het niet kurkdroog)
Misschien moet ik het dan korter drogen en meteen opvoeren. Uiteraard geef ik ook veel long als snack en ja daar kauwen ze dus ook mega lang op. Heb echt iniestukjes, maar alles is hard als je het droogt. Zal eens proberen om het zachter te laten.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2839193
Kippehartjes zijn ook erg leuk om te drogen. Bij de islamitische slager vaak redelijk goedkoop te verkrijgen. Ik snij ze door en klap ze dan open en droog ze zo. Duke is er gek op. En long idd. Ideaal. Ik laat de stukken zo groot mogelijk en breek onderweg iedere keer een stukje af.
Door Ruisje
#2839266
stephanier1988 schreef: bedankt voor je reactie!

ja inderdaad tijdje geleden had ik ook rodi en deed het in een boterham zakje en in mijn jas na een tijdje zat het helemaal vast geplakt onder mijn nagels
en ik dacht inderdaad ookal dat rookworst varkensvlees was en vettig
ik ga tog maar zelf vlees drogen en kleine stukjes van maken
Jaren gelden gebruikte ik al rodiworst tijdens de training. Zonder smurrie! ;)
Ik snee een rodiworst in één-hap-slik-weg stukjes en deed dat even in de oven op een lage stand. Het droogt dan een beetje -- igg de buitenkant. Ik verdeelde dit in porties die ik per keer nodig had en vroor die in.
Meestal snee en droogde ik er ook ministukjes lever en hart bij en mengde de hele boel door door elkaar voor invriezen. Niet teveel, anders van je orgaan in het menu afhalen!

Uurtje voor de training zakje uit de vriezer en ik had model volgers tijdens de les :biggrin2:
Door Lil
#2839496
Ruisje schreef: Jaren gelden gebruikte ik al rodiworst tijdens de training. Zonder smurrie! ;)
Ik snee een rodiworst in één-hap-slik-weg stukjes en deed dat even in de oven op een lage stand. Het droogt dan een beetje -- igg de buitenkant. Ik verdeelde dit in porties die ik per keer nodig had en vroor die in.
Meestal snee en droogde ik er ook ministukjes lever en hart bij en mengde de hele boel door door elkaar voor invriezen. Niet teveel, anders van je orgaan in het menu afhalen!

Uurtje voor de training zakje uit de vriezer en ik had model volgers tijdens de les :biggrin2:
de rodi worst even in de (droog)oven. Dat ik daar nooit eerder op gekomen ben. :doh:
Door Ruisje
#2840004
Lil schreef: de rodi worst even in de (droog)oven. Dat ik daar nooit eerder op gekomen ben. :doh:
Heb eindelijk wat bijgedragen :biggrin2:
Door Lil
#2840804
Ruisje schreef: Heb eindelijk wat bijgedragen :biggrin2:
jazeker!

Gisteren meteen gedaan en o wat een genot. Hondjes vonden het ook zeer lekker zo met het buitenste laagje gedroogd. Het was van binnen nog zacht genoeg zodat ze niet hoefden te kauwen erop. Deze houden we erin! :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door