Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#2815537
eelke schreef: Tja, alle waar naar zijn geld. Als er pups van bijzitten die maar heel weinig geboren worden, dan kun je daar meer voor vragen omdat de vraag dan hoger is toch... als je 3000 kan krijgen voor je pup, waarom zou je het dan niet doen?
Gewoon, omdat je een beetje normaal moet blijven doen als fokker? Fatsoenlijk? En je niet mee moet willen werken aan zulke excessieve idiote bedragen? Echt aan me nooit niet dat ik zo'n bedrag voor een pup neer tel, tenzij ie Gouden drollen schijt :biggrin2:
Door eelke
#2815541
Lizzy schreef: Gewoon, omdat je een beetje normaal moet blijven doen als fokker? Fatsoenlijk? En je niet mee moet willen werken aan zulke excessieve idiote bedragen? Echt aan me nooit niet dat ik zo'n bedrag voor een pup neer tel, tenzij ie Gouden drollen schijt :biggrin2:
Tja...als ik mijn auto kan verkopen aan iemand voor 4000 euro terwijl ie maar 3000 waard is doe ik dat ook hoor  :-[ ze hoeven hem niet te kopen...'wat de gek er voor geeft'.
Wat normaal is is natuurlijk ook wel erg vaag omdat dat voor iedereen weer anders is. Als je naar de paarden kijkt zit er ook gigantisch veel meer verschil in dan bij honden bv...daar is dat weer heel normaal.

Nieuwsgierige vraag, zit er bij de dalmaten verschil tussen de pups met en zonder kopvlekken? En wel of niet (gedeeltelijk) doof?
Door Alba
#2815542
eelke schreef: Tja, alle waar naar zijn geld. Als er pups van bijzitten die maar heel weinig geboren worden, dan kun je daar meer voor vragen omdat de vraag dan hoger is toch... als je 3000 kan krijgen voor je pup, waarom zou je het dan niet doen?
Nou, dan had ik Lotus toch echt moeten verkopen. De enige bruinbonte Barbet-teef op de wereld, ik had vet kunnen binnen lopen.
En dan moet ik na dinsdag maar eens gaan bedenken wat ik ga vragen als Alba dit keer weer bontje pupjes geeft ::).

Dat pups van het ene nest meer zouden mogen kosten dan van het andere nest, kan ik me prima indenken en soms irriteert het me ook mateloos als ik bepaalde combinaties zie of weet hoe fokkers met de pups omgaan. Maar kom op... we zijn geen Amerika!
Lizzy schreef: Gewoon, omdat je een beetje normaal moet blijven doen als fokker? Fatsoenlijk? En je niet mee moet willen werken aan zulke excessieve idiote bedragen? Echt aan me nooit niet dat ik zo'n bedrag voor een pup neer tel, tenzij ie Gouden drollen schijt :biggrin2:
Prima verwoord :biggrin2:.
Door eelke
#2815546
Alba schreef: Nou, dan had ik Lotus toch echt moeten verkopen. De enige bruinbonte Barbet-teef op de wereld, ik had vet kunnen binnen lopen.
En dan moet ik na dinsdag maar eens gaan bedenken wat ik ga vragen als Alba dit keer weer bontje pupjes geeft ::).
Nee want jij wilde Lotus houden. Als er nu iemand langs komt voor een van mijn honden en die biedt 10.000 gaan ze ook niet weg hoor ;)

(heb je dinsdag de echo om te kijken of ze echt drachtig is? Spannend, en succes!).

Volgens mij is Gijs ook duurder dan een zwart half broertje of zusje (volgens mij heeft ie geen volle zwarte broers of zussen). Vanuit de doggen wereld is het ook heel normaal...misschien dat het me daarom niet verbaasd?
Door Lizzy
#2815547
eelke schreef: Tja...als ik mijn auto kan verkopen aan iemand voor 4000 euro terwijl ie maar 3000 waard is doe ik dat ook hoor  :-[ ze hoeven hem niet te kopen...'wat de gek er voor geeft'.
Wat normaal is is natuurlijk ook wel erg vaag omdat dat voor iedereen weer anders is. Als je naar de paarden kijkt zit er ook gigantisch veel meer verschil in dan bij honden bv...daar is dat weer heel normaal.

Nieuwsgierige vraag, zit er bij de dalmaten verschil tussen de pups met en zonder kopvlekken? En wel of niet (gedeeltelijk) doof?
Geheel dove honden laten de meeste fokkers inslapen. Een Dalmaat met een "foutje" (kopvlek, blauwe oog/ogen, eenzijdig horend, etc.) is gemiddeld 50 a 150 euro goedkoper dan een hondje zonder foutje (hangt van de fokker af). Puur omdat de kosten die we voor een hondje met foutje maken even hoog zijn dan voor een hondje zonder foutje.
Door Alba
#2815549
eelke schreef: Tja...als ik mijn auto kan verkopen aan iemand voor 4000 euro terwijl ie maar 3000 waard is doe ik dat ook hoor  :-[ ze hoeven hem niet te kopen...'wat de gek er voor geeft'.
Wat normaal is is natuurlijk ook wel erg vaag omdat dat voor iedereen weer anders is. Als je naar de paarden kijkt zit er ook gigantisch veel meer verschil in dan bij honden bv...daar is dat weer heel normaal.

Nieuwsgierige vraag, zit er bij de dalmaten verschil tussen de pups met en zonder kopvlekken? En wel of niet (gedeeltelijk) doof?
Een hond is geen auto, er is meer dan alleen verkopen-voor-de-hoogste-prijs. Je (ok, ik eigenlijk, kan alleen voor mezelf praten natuurlijk) wil dat de pups bij zo goed mogelijke baasjes komen. Niet dat je er zoveel mogelijk aan verdient.
Bij paarden gaat er sowieso meer om in die wereld, op topniveau zeker, en ook daar gaat het om verdienen meer dan om zo'n goed mogelijk huis te vinden.

Nogmaals, een bepaalde mate van verschil tussen fokkers of nesten kan ik best snappen, maar als het goed is fok je niet voor het geld. Dan wordt je maar heel kritisch ofzo, waar die ene met het bijzondere kleurtje/vachtje heen gaat, of je vraagt een paar 100 euro meer maar 5000,- is echt absurd.
Ik zie mezelf ook nog wel een pup 'houden' als ik er een onwijze klik mee heb, tot ik iemand vind aan wie ik hem/haar wil verkopen, maar het verhaal van Miik klinkt mij puur als belust op geld.
Prima met je auto, bleeeeeeh met een pup.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2815550
Tja ik weet dat er voor zwart-witte newfs ooit andere bedragen gevraagd worden, omdat ze zo gezegd zeldzamer zijn. Daarom fokken er ook veel ineens zwart-wit x zwart-wit wat op den duur verlies van type (meer richting landseer) veroorzaakt. Overigens heeft de newfoundlander club wel een richtprijs, die kun je vragen, de meeste fokkers zitten ook ongeveer op die prijs.
nova schreef: Dit is de mail:,    was getekend***

k zag op uw site dat u binnenkort pups verwacht.
Graag zou ik willen weten wat u er voor vraagt.
We hebben ervaring met het ras (schoonmoeder heeft er twee)
Als u nog iets wil weten ,laat het maar weten.


Dit is  voor mij de afknapper waar Kaio en ook Chippie het over heeft
oww oke hij heeft dus net iets meer verteld dan alleen de geld vraag. Kan ook zijn dat iemand niet weet hoe het gaat enz. Terugmailen en wat vragen stellen, je merkt het vanzelf wel of er reactie komt en of je gevoel dan veranderd of niet. Uiteindelijk ben jij degene die beslist waar ze heen gaan, dus ook jou criteria.
Door danielle1980
#2815551
Lizzy schreef: Geheel dove honden laten de meeste fokkers inslapen. Een Dalmaat met een "foutje" (kopvlek, blauwe oog/ogen, eenzijdig horend, etc.) is gemiddeld 50 a 150 euro goedkoper dan een hondje zonder foutje (hangt van de fokker af). Puur omdat de kosten die we voor een hondje met foutje maken even hoog zijn dan voor een hondje zonder foutje.
waarom is zo hondje goedkoper? ik bedoel hij heeft nog steeds 10 tenen, een neus en oren :P
Door eelke
#2815552
Lizzy schreef: Geheel dove honden laten de meeste fokkers inslapen. Een Dalmaat met een "foutje" (kopvlek, blauwe oog/ogen, eenzijdig horend, etc.) is gemiddeld 50 a 150 euro goedkoper dan een hondje zonder foutje (hangt van de fokker af). Puur omdat de kosten die we voor een hondje met foutje maken even hoog zijn dan voor een hondje zonder foutje.
Misschien scheelt het ook wel per ras?

Stel nu dat voor een duitse dog een prijs van €800 euro erg normaal is. Voor een harlekijn vraag je dan €1000,- want die komen minder voor, voor een tijger grijze betaal je €600,- want is een niet erkende kleur (en die werden inderdaad 'vroeger' ook gewoon ingeslapen, of verdronken ofzo... en voor een normale zwarte dan €800,-.
Dan praat je wel over een verschil van 400 euro tussen de goedkoopste en de duurste, maar houdt je als fokker aan het eind niet meer over dan als je gewoon voor elke hond 800 vraagt.
Door Alba
#2815554
eelke schreef: Nee want jij wilde Lotus houden. Als er nu iemand langs komt voor een van mijn honden en die biedt 10.000 gaan ze ook niet weg hoor ;)

(heb je dinsdag de echo om te kijken of ze echt drachtig is? Spannend, en succes!).

Volgens mij is Gijs ook duurder dan een zwart half broertje of zusje (volgens mij heeft ie geen volle zwarte broers of zussen). Vanuit de doggen wereld is het ook heel normaal...misschien dat het me daarom niet verbaasd?
;D ;D Ik zal maar niet herhalen wat ik zei toen Lootevlootje geboren werd! ;D ;D Believe me, ik wilde haar echt niet houden in het begin. Ik heb haar ook niet gehouden om haar kleurtje, maar er is ook geen seconde bij me opgekomen om haar voor meer te verkopen omdat ze 'bijzonder' is.

Ja, dinsdag gaan we voor de echo. Alle tekenen wijzen erop dat we weer kleine Albaatjes mogen verwachten, momenteel heeft die arme ziel af en toe last van brandend maagzuur en voel ik me heel schuldig dat ik weer een nestje wilde :-[.
Door Esther Q
#2815557
Sja, persoonlijk vind ik het ook niet zo'n goed idee als prijzen tot in duizenden euro's omhoog gedreven worden, maar goed, tuurlijk, ieder moet doen wat ie wilt.
Door eelke
#2815559
Alba schreef: Een hond is geen auto, er is meer dan alleen verkopen-voor-de-hoogste-prijs. Je (ok, ik eigenlijk, kan alleen voor mezelf praten natuurlijk) wil dat de pups bij zo goed mogelijke baasjes komen. Niet dat je er zoveel mogelijk aan verdient.
Bij paarden gaat er sowieso meer om in die wereld, op topniveau zeker, en ook daar gaat het om verdienen meer dan om zo'n goed mogelijk huis te vinden.

Nogmaals, een bepaalde mate van verschil tussen fokkers of nesten kan ik best snappen, maar als het goed is fok je niet voor het geld. Dan wordt je maar heel kritisch ofzo, waar die ene met het bijzondere kleurtje/vachtje heen gaat, of je vraagt een paar 100 euro meer maar 5000,- is echt absurd.
Ik zie mezelf ook nog wel een pup 'houden' als ik er een onwijze klik mee heb, tot ik iemand vind aan wie ik hem/haar wil verkopen, maar het verhaal van Miik klinkt mij puur als belust op geld.
Prima met je auto, bleeeeeeh met een pup.
Maar ik denk dat je dan ook moet kijken wat een hondje uit dat nest gemiddeld waard is. Ik bedoel een beetje dat voorbeeldje over de doggen.

En ja 5000 is natuurlijk ook wel erg extreem voor een pup, en dat zal dan ook niet vaak voorkomen denk ik. Ik denk dat 'normale' hoge uitschieters eerder naar de 3000 gaan ofzo?

@Kaio, wij hebben toen eigenlijk geen prijzen opgevraagd... ik weet wel dat er, toen ik er naar ging vragen bij de club, er maar 6 fokkers te vinden waren in de lijst die wit-zwart fokten.
Dat ze duurder zijn dan gewoon zwart begreep ik van andere eigenaren die daarom toch maar voor een zwarte gekozen hebben. Tja ik val wel op kleurtjes, hoewel de hond er heus niet minder lief om is. (Joep is ook lief maar dat egale vind ik toch een soort van 'saai') en ik betaal dus liever 500 euro meer voor mijn hond die ik de komende 10 jaar heb, dan 500 euro meer aan een vakantie ofzo.
Door Lizzy
#2815560
Alba schreef: Een hond is geen auto, er is meer dan alleen verkopen-voor-de-hoogste-prijs. Je (ok, ik eigenlijk, kan alleen voor mezelf praten natuurlijk) wil dat de pups bij zo goed mogelijke baasjes komen. Niet dat je er zoveel mogelijk aan verdient.
Bij paarden gaat er sowieso meer om in die wereld, op topniveau zeker, en ook daar gaat het om verdienen meer dan om zo'n goed mogelijk huis te vinden.

Nogmaals, een bepaalde mate van verschil tussen fokkers of nesten kan ik best snappen, maar als het goed is fok je niet voor het geld. Dan wordt je maar heel kritisch ofzo, waar die ene met het bijzondere kleurtje/vachtje heen gaat, of je vraagt een paar 100 euro meer maar 5000,- is echt absurd.
Ik zie mezelf ook nog wel een pup 'houden' als ik er een onwijze klik mee heb, tot ik iemand vind aan wie ik hem/haar wil verkopen, maar het verhaal van Miik klinkt mij puur als belust op geld.
Prima met je auto, bleeeeeeh met een pup.
Zo ontzettend mee eens!
Door Lizzy
#2815563
danielle1980 schreef: waarom is zo hondje goedkoper? ik bedoel hij heeft nog steeds 10 tenen, een neus en oren :P
Yep. Maar je kunt er niet mee naar shows, je kunt er niet mee fokken. Ze hebben een ras-foutje. Dus vandaar.
Door eelke
#2815564
Lizzy schreef: Zo ontzettend mee eens!
Ja maar dat is juist zo lastig...ik vind mijn honden nu eigenlijk onbetaalbaar, maar toch hangt er een prijs aan vast omdat het officieel toch gewoon iets is wat je koopt en waar 'handel'  in is.

Natuurlijk is het het allerbelangrijkste dat je je pup een fijne plek krijgt. Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar het blijft een ingewikkelde kwestie (oh en ik vind het een leuke discussie! Fijn dat jullie de tijd nemen om op mij te antwoorden steeds)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door