Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nova
#2737442
Jane  van Bernie is toch ook een koningspoedel , of heb ik het mis?

grote poedel heeft ze  :-[ ,  das weer een ander slag dan de koningspoedel he?
Laatst gewijzigd door nova op ma 12 aug 2013, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2737469
nova schreef: Jane  van Bernie is toch ook een koningspoedel , of heb ik het mis?

grote poedel heeft ze  :-[ ,  das weer een ander slag dan de koningspoedel he?
Charlie. :)  Jane is het mooie Berner meisje waar we helaas afscheid van hebben moeten nemen. :'(
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2737617
Inderdaad Jane was mijn liefste bernermeisje die ik nooit zal vergeten. :'(

En Charlie is een koningpoedel/ grote poedel/ standaard poedel, is allemaal hetzelfde.
Charlie is bijna 4,5 jaar met een schofthoogte van ongeveer 60 cm. Hij weegt 22 a 23 kg en eet 500 gram per dag.

Ik vind het geweldige honden! Een puntje, Charlie is een erg slechte eter en dat drijft je wel eens tot wanhoop en ik heb begrepen dat dat wel wat poedel eigen is. Maar verder een heerlijke hond. :-*

Er zit ook wel flink wat vachtonderhoud op, dat is wel iets om rekening mee te houden. Of qua kosten van een trimster, of qua tijd die je er zelf aan kwijt bent en dan zijn goede spullen ook erg belangrijk.
Door chelsey
#2737782
Bedankt voor de vele reacties  :)
Ik heb zelf de trimopleiding gevolgd en heb het materiaal in huis. Ga er wel geen shows mee doen, interesseert mij niet. Wil er gewoon leuke dingen mee doen (zoals obedience/behendigheid/doggydance maar dan niet competiitief!). Zoals ik omschreef aan de fokker: kwil zoals met m'n border een maatje, zowel voor mij als mijn gezin en border! Zij mist nl haar maatje Toller.
Als ik een poedel bij die fokker koop word het een abrikoos.

Bij welke fokker zijn jullie geweest?
Door judith1967
#2737900
Een kennis heeft er ook eentje,een witte en een teefje
Geweldig leuke hond.
Een beetje arrogante uitstraling heeft ze,geweldig!!! ;D

Maargoed poedels vind ik zowiezo leuk,vroeger thuis hadden wij een witte dwerg.
Gebruikersavatar
Door nova
#2737905
Bernie schreef: Inderdaad Jane was mijn liefste bernermeisje die ik nooit zal vergeten. :'(

En Charlie is een koningpoedel/ grote poedel/ standaard poedel, is allemaal hetzelfde.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Charlie, idd ik was ff zn naam kwijt  ;)
Door miik
#2738077
Hier ook een groot poedel fan !
Ik heb stage gelopen bij Jetty van de Hulst- geweldig leuke honden. Maar voor mij teveel vacht onderhoud...
Honden van Jetty hadden wel als nadeel dat ze niet zo zindelijk waren  :-X
Nadeel van een abrikoos vind ik zelf dat die vacht veel dunner/zachter is en daardoor net weer even moeilijker kwa onderhoud.
Tenminste die ik gezien en gedaan heb dan ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2738079
Bernie schreef: Inderdaad Jane was mijn liefste bernermeisje die ik nooit zal vergeten. :'(

En Charlie is een koningpoedel/ grote poedel/ standaard poedel, is allemaal hetzelfde.
Charlie is bijna 4,5 jaar met een schofthoogte van ongeveer 60 cm. Hij weegt 22 a 23 kg en eet 500 gram per dag.

Ik vind het geweldige honden! Een puntje, Charlie is een erg slechte eter en dat drijft je wel eens tot wanhoop en ik heb begrepen dat dat wel wat poedel eigen is. Maar verder een heerlijke hond. :-*

Er zit ook wel flink wat vachtonderhoud op, dat is wel iets om rekening mee te houden. Of qua kosten van een trimster, of qua tijd die je er zelf aan kwijt bent en dan zijn goede spullen ook erg belangrijk.
ik zie veel poedels die slecht eten, veel doodles trouwens ook.
Door Martine-Tom
#2738084
Ik ken maar 2 koningspoedels en dat zijn beiden mutsen op eetgebied...
Door essie
#2738111
die van mij eet prima, eet bijna alles.
die van mijn moeder kan soms wel mutsen, maar dan meer als het te groot is. Maar dat gaat steeds beter de laatste tijd.
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2738189
Hier een herplaatser, didi is volgens haar paspoort een duitse grote poedel. Wij vermoeden dat er wel iets anders doorheen zit maar ze is wel veel poedel. Ze is bijna 60 cm en weegt tegen de 20 kg, ze is nog jong (1 1/2) en beweegt veel. Ze eet als een dijker en heeft altijd honger en eet 600 a 700 gram, soms wel meer.
Ik doe jachttraining en waterwerk met haar en vind het echt een heerlijke hond.
Ze is wel gevoelig en heeft een verleden waardoor ze soms wat onzeker is.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2738287
Haha, ja ik heb een doodle. Nou ja, hij is 75% koningspoedel en 25% labrador. Dus over schofthoogtes enzo... hmmm zijn vader had een schofthoogte van zo'n 68 cm en Duke heeft dat ook. Ik denk wel dat zijn vader een enorme poedel was voor zijn soort. Eigenlijk dus.
Dit is m
Afbeelding
Even de foto bij Duke's mamma op fb geleend.


Donnadoe heeft een zwarte koningspoedel, Donna. Heel lief en slim. Dus die kan je ook pb sturen voor info.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2738441
De zwarte schijnt de beste vachtstructuur te hebben, bruin en abrikoos en grijs worden met de jaren meestal fletser.
Vraag ook eens naar het karakter van de abrikooskleurige, volgens een eigenaar van deze kleurslag poedel, zijn ze vaak wat flegmatieker...
Ik vind zelf de harlekijn erg leuk !
Door chelsey
#2738609
Wat is flegmatieker? Rustiger? De fokker zei zelf ook dat de kleur moeilijk te bepalen was, dat die idd nog kon verkleuren na een tijd.
Dus de vachtstructuur is ook anders, heel goed om weten!
De harlekijn is idd heel leuk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door