Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Elf
#2738694
*Dorothea* schreef: ik zie veel poedels die slecht eten, veel doodles trouwens ook.
Wil je dat even tegen Doodles en Mees zeggen?  ;) Die vreten alles wat eetbaar lijkt.... ::) Vooral Doodles heeft al diverse DA bezoeken achter de rug voor een injectie om te braken als hij weer iets gejat heeft...

Ik vind grote poedels geweldige honden. Jammer dat je ze zo weinig ziet eigenlijk...
Door cook island
#2738750
Hier ook  koningspoedels, zwart, teefjes. Het met lange tanden eten is op Tess van toepassing. Sita, die 13,5 jaar oud geworden is, at alles !
Alex eet ook als een bootwerker. Sita was 62 cm, Tess is 60 cm, Alex 56 (maar die is nu 7 maanden).
Sita woog 23 kg, Tess 22 kg en Alex weegt nu 18 kg. 
Sita at 500 gram,  Tess is heel rank en eet ongeveer 600 gram, Alex eet nu 500 gram.

Slimme honden, onderschat de jachtpassie niet....

Oja, welke Fokkers.
Sita haar ouders zijn beiden J. Van der Hulst honden (fokt niet meer)
Tess is van Standing Strong
Alex is een Curlfinch
Alle drie wel familie van elkaar.  Tess en Alex zijn tante en achternicht.
Laatst gewijzigd door cook island op di 13 aug 2013, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2739305
cook island schreef: Sita haar ouders zijn beiden J. Van der Hulst honden (fokt niet meer)
Echt ? Oh daar sta ik echt van te kijken zeg !
Ze ging toen verhuizen. En onder andere met het idee meer ruimte voor de honden en het fokken enzo...
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2739324
Ze fokt labradoodles wel. Vandaar.

Overigens, mijn doodle eet ook als een dijker. Het enige waar hij even raar bij stond te kijken was een wilde eendkarkas met kop eraan. Maar ook die ging op.
Door chelsey
#2740283
Vandaag hele leuke, gedreven fokker van abrikozen koningspoedels ontmoet en het voelde goed!
ze voeren rauw (wist ik niet, leuk extraatje ;-)) en doen aan gehoorzaamheid/behendigheid en tja ook shows.
Lekker sociale ouderdieren en pups die we konden kroelen  :smitten:
En wat mij vanavond nog meer een goed gevoel gaf was het feit dat ze momenteel geen pup willen verkopen aan ons omdat ons jongens nog te jong zijn (dus dat ik mijn tijd nog nodig heb voor hen  ;))
Dus wij weten nu waar dat ons pup vandaan zal komen, in de toekomst  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2741823
cook island schreef: Hier ook  koningspoedels, zwart, teefjes. Het met lange tanden eten is op Tess van toepassing. Sita, die 13,5 jaar oud geworden is, at alles

Slimme honden, onderschat de jachtpassie niet....
En op welke manier uit die jachtpassie zich??
Ik zit met onze Didi op jachttraining en doet dat erg leuk en daarom kan het geen poedel zijn, zegt de trainer want op een paar (buitenlandse) fokkers na worden er geen jachtpoedels meer gefokt.
Nou heeft Didi alleen een paspoort waar op zijn duits grote poedel in staat, geen idee wat voor fokker/ handelaar dat is geweest.
Afbeelding
Hier een foto van een training.
Ze heeft een witte borstvlek en witte tenen en dat mag bij de poedels niet maar verder is ze toch wel veel poedel denk ik?
Door cook island
#2742186
De foto die je laat zien is wat uit de verte, maar ik zie er wel heel veel poedel in !
Onze Tess is een geboren jager.  Met 4-5 maanden had ze haar eerste eenden te pakken. Wist niet wat me overkwam. Ze ging van alles najagen "uit verveling". Ze is razendsnel, zeer goede neus en heel slim. Gehoorzaamheidstrainingen gedaan en ik ben jachttraining met haar gaan doe, om aan haar behoeftes te voldoen. Heb moeten leren alles eerder te zien dan zij. Als laatste redmiddel bij Yvette getraind, auto's najagen was nl ook leuk.  .... Sinds 3,5 jaar kan ze los lopen in gebieden waar wild zit, maar dan nog.......altijd in de gaten houden. 
Nee, poedels zijn geen watjes, bij de jachttraining deed zij echt niet onder ,zeer passievol , gedreven en graag willen werken (voor zichzelf ;))
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door