Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2733961
Thea schreef: Ik heb pas deze hier voorbij zien komen en is redelijk geprijst en verschillende temperaturen in te stellen.
http://www.fonq.nl/product/espressions-voedseldroger-ep5600/81857/?osadcampaign=criteo&utm_source=criteo&utm_medium=cpc&utm_content=feedbeheer&utm_campaign=84112-Elektrisch%20keukengerei*
Zou mooi zijn als de roosters van de Bomann er ook op zouden passen. ;)
Die is inderdaad wat goedkoper dan de Stockli. Maar deze begint pas bij 55 graden en dat vind ik persoonlijk best wel warm. De stockli begint volgens mij al bij 30 graden.
Door sella
#2733977
Thea schreef: Ik heb pas deze hier voorbij zien komen en is redelijk geprijst en verschillende temperaturen in te stellen.
http://www.fonq.nl/product/espressions-voedseldroger-ep5600/81857/?osadcampaign=criteo&utm_source=criteo&utm_medium=cpc&utm_content=feedbeheer&utm_campaign=84112-Elektrisch%20keukengerei*
Zou mooi zijn als de roosters van de Bomann er ook op zouden passen. ;)
Ja die heb ik en die bevalt me heel goed. Ik droog geen bot erin omdat hij niet koel genoeg kan, maar ben wel blij met de instelbare temp.
Omdat de warmte van boven komt, lijkt hij me beter drogen dan dat kreng dat ik bij tschibo had gekocht.
De roosters zijn ook lekker stevig.
Ik kan er aardig wat in kwijt.
#2733990
Ik heb net de verschillen even zitten bekijken, maar de expression (van 79,=) heeft geen thermostaat. De temperatuur is dus niet stabiel en is afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Schommelt die met bijvoorbeeld 10 graden of nog meer (afhankelijk van waar je de droger hebt staan), dan schommelt de droogtemperatuur dus ook zoveel. Ik denk dat ik dan toch liever voor de Stöckli zou gaan. Die heeft wel een thermostaat.
#2734019
Ik ben een beetje aan het rondsnuffelen op internet naar verschillende drogers en kwam dit oude topic tegen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2328571
Ik heb inmiddels op de webpagina van globetrotter gekeken en daar hebben ze kennelijk nog steeds een aanbieding voor een stockli met 7 kunststof roosters en timer voor 169,= incl. een boekje met recepten. Dat is het goedkoopste wat ik kon vinden. Ze hebben hem ook met rvs roosters en timer, maar dan heb je 1 rooster minder en kost hij 199,= incl. het receptenboekje.
Nu vraag ik me af of rvs roosters zoveel beter zijn dan kunststof (of juist niet). Weet iemand dit toevallig?
Laatst gewijzigd door doranto op wo 07 aug 2013, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#2734062
Doranto schreef: Tja ik denk dat ook hier geldt: "You get what you pay for"
Dat denk ik ook.

Ik droog in de bohmann alleen long en soms eens wat spiervlees. En dan inderdaad de roostertjes op grote stand en de bovenste en onderste 2 trays wissel ik na een tijd om. Het is wat behelpen, maar wat wil je voor 25 euro.

Ik heb dermate een hekel aan alles kleinsnijden en de lucht die er vanaf komt, dat ik snacks ook liever koop. Is duurder, maar met de hoeveelheden die er hier doorheen gaan vind ik het wel best. Tijd is ook geld en anders sta ik elke week 2 of 3 keer de bohmann te vullen met klein gesneden beloningen.
#2734071
Ik ben ook begonnen met een Bohmann, maar kennelijk toch te " leek" om de " gevaren" van heet drogen onder ogen te zien..gaat bijna alleen maar long in..heb wel een behoorlijk aantal roosters extra waardoor de warmte verdeeld wordt..maar ik moet zeggen dat ik heb tussendoor wel vaak even uitzet en daarna weer aan...Natuurlijk alle waarde naar zijn geld maar het prijsverschil is enorm als je echt naar een betere gaat en dat is dan toch iets waar ik even over na wil denken..hoe slecht is het dan om spullen te drogen..ik gebruik het dubbele aantal roosters maar hij staat gemiddeld wel steeds 24 uur aan en dan is alles toch wel heet te noemen..Ik doe er heel veel long in en periodiek eendenpoten..Is er een tip voor gebruik Bomann zonder dat ik direct een 4-voud moet uitgeven voor een nieuwere
#2734177
Doranto schreef: Ik ben een beetje aan het rondsnuffelen op internet naar verschillende drogers en kwam dit oude topic tegen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2328571
Ik heb inmiddels op de webpagina van globetrotter gekeken en daar hebben ze kennelijk nog steeds een aanbieding voor een stockli met 7 kunststof roosters en timer voor 169,= incl. een boekje met recepten. Dat is het goedkoopste wat ik kon vinden. Ze hebben hem ook met rvs roosters en timer, maar dan heb je 1 rooster minder en kost hij 199,= incl. het receptenboekje.
Nu vraag ik me af of rvs roosters zoveel beter zijn dan kunststof (of juist niet). Weet iemand dit toevallig?
De Stöckli met timer en rvs-roosters (3 stuks) kost in Duitsland 135,70 € bij Perfekte Gesundheit Shop. Ik bestel daar vaak (mijn Vitamix en Sedona komen er ook vandaan), is een absoluut betrouwbaar adres.

Een extra rooster kost 18,38 € per stuk.

http://www.perfektegesundheit.de/shop/p ... ts_id=1498

Verzendkosten zijn naar NL, afhankelijk van het gewicht (weet niet wat ie weegt) 9,50 -15 €.

Of je wacht tot begin november, dan kom ik naar NL en kan ik hem voor je meenemen. :biggrin2:
#2734196
Als er geen verzendkosten bijkomen is dat inderdaad nog goedkoper  :)
Maar als ik de kunststof rekjes zou willen is het bij globentrotter weer goedkoper....
Ik weet nog niet wat de voor en nadelen zijn van het ene of het andere. Dat moet ik dan eerst nog even uit zien te vissen  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door