Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3405724
Hier liggen de koeljassen al weer klaar. Wat een hitte. Mijn zwartjes hebben het moeilijk
Hele dag de deur dicht. 'S morgens grote ronde. 11 uur plasrondje. Zo meteen ook plasrondje met koeljas aan.
20200624_164505.jpg
20200624_164505.jpg (3.26 MiB) 1693 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3405725
Ik moet zeggen dat ik het nu goed te doen vind. In het noorden van het land staat een lekkere bries waardoor het zeer aangenaam is om in de schaduw in de tuin te zitten :)
Door Mandarijn
#3405728
In de helft van Nederland is het hitteprotocol van kracht en de waarschuwing voor smog is ook al gegeven. De hondjes vinden het tig x niks deze warmte
Gebruikersavatar
Door koekje
#3405731
Ik heb het warm.
Ik trek het eigenlijk vrij slecht deze hitte in hoogzwangere toestand. En ik moet nog zoveel. Zaterdag uitgestelde kinderfeestje van de oudste, morgen weer iedereen naar school (oudste had 2 dagen studiedag en tweeling moest thuisblijven wegens loopneus). Morgen ook weekboodschappen doen en inkopen voor kinderfeestje (ja, allemaal tussendoor op de fiets). Dan vrijdag het kot poetsen, want dat is heel erg nodig.
Kijken hoeveel extra spataderen me dat gaat geven :-X
Door Tanna
#3405738
Laika schreef: do 18 jun 2020, 07:04 Dan komt het natuurgeweld wel heel dichtbij he? Als de natuur van zich laat spreken merk je goed hoe kwetsbaar je bent.

Hier (in ZO Groningen) is het nog steeds gortdroog. We hebben een waterput om de moestuin te voorzien van water maar het grondwater is te ver weggezakt voor de pomp. Dit hebben we nog nooit eerder meegemaakt. Vandaag staat er wel wat neerslag op de planning, ik hoop dat het nu niet net als de vorige keren boven en onder ons langs gaat :(
Het is krankzinnig droog in het noorden. :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3405748
Ik zet gewoon af na toe de airco aan :biggrin2: Dan gaat alles prima :biggrin2:
Nja zonder gekheid, Moet nu wel heel vroeg opstaan om met de honden te wandelen, anders vallen die om.

Nu vind ik het hier juist niet benauwd, een week geleden met die 25 graden en nattigheid vond ik het erger :g:
Wellicht hebben we ook totaal ander weer. Maar goed aan de andere kant eh airco scheelt wel heel veel weer. Altijd een ruimte die niet heet is.

@ koekje sterkte, dit weer zal niet meevallen als je hoogzwanger bent en ook nog van alles moet.
Door - pien -
#3405758
sam28 schreef: do 25 jun 2020, 08:28 Zo jaloers op mensen met airco.. :cool:

Ik heb wel iets anders gezien, iets beter passend bij mijn budget en koelt tot 18 graden.
https://www.zorgmatras.com/thermo-matra ... n-rls.html

In juli krijg ik dubbel geld, van de IC en dan ook van de anesthesie. :D Misschien doe ik het wel. :biggrin2:
Heb je al een koelmat geprobeerd in bed? En een bevroren fles water in een doek? Koelelementen? Ventilator (met een bevroren fles water er achter)? Ik zeg maar wat :P
Deze mogelijkheden kwamen voorbij in de groep 'vrouwen in de overgang' ;D
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3405769
Voor €350? Voor dat geld heb je toch ook wel een redelijke airco? ::)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door src_esther
#3405822
Getver, de thermostaat buiten (in de schaduw) geeft 34ºC aan.
We hebben alles potdicht.
Binnen zag ik in de late ochtend 23,5 op de thermostaat staan, inmiddels is het 25.
Late de koude lucht maar komen.
Door Siberienne
#3405823
Hier ook +33 en vies benauwd

Maar de dikke zwarte meneer vond het nog wel lekker in de zon ::)
7B3EE23E-5218-4F1F-8089-2207DC8B6C9E.jpeg
7B3EE23E-5218-4F1F-8089-2207DC8B6C9E.jpeg (183.92 KiB) 1508 keer bekeken
Door src_esther
#3405850
Een uur later was het 36°C buiten en 26°C binnen....
Rond 23 uur gelukkig buiten al gedaald naar 24°C en begonnen de eerste dikke druppels uit de lucht te vallen.
Nu regent het, alle ramen staan open en er stroomt koude lucht naar binnen.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3405853
Oh wat verkoeling zou heerlijk zijn! Hier is het nog warm, en niet lekker zoals gister en eergisteren met een bries, nee van dat vieze, plakkerige, benauwde warm.... Vanmorgen om 6 uur al een ronde met de hondjes gedaan, want het is niet te doen. Met alles open is het nu nog steeds 24 graden in huis. Gelukkig hebben we nu op de slaapkamer een airco, heerlijk voor ons én voor Lola. Die trekt die avond warmte niet zo goed meer.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door