Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3447414
Ik heb tijdens de lunch in ieder geval hartelijk gelachen om ondernemer op de grote markt in de stad. Deze ondernemer heeft gedreigd om juridische procedures te starten wanneer er bomen op de grote markt komen die schaduw geven. Met de hitte verwijst hij klanten vervolgens naar de achterkant van zijn hotel omdat ze daar schaduw hebben :biggrin2:
klik
In het artikel wordt ook het verschil in temperatuur benoemd tussen een groen plein met bomen dat tot wel 8 graden koeler is dan een plein met stenen in dezelfde binnenstad.

Ik ben benieuwd hoeveel regen hier uiteindelijk gaat vallen vandaag. Alleen vannacht heeft het hier wat geregend want bij wakker worden was de straat nat. Verder nog geen regen gezien terwijl de verwachting gisteren volgens buienalarm 21mm was en heftige regen overdag. In plaats daarvan is het sinds het opstaan rond 7 uur vanmorgen al droog en lijkt de regen om ons heen te draaien ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3447415
Wij hebben in Leeuwarden heel wat gehad. De plantjes zijn blij! Lange tijd gestaag gedruppel en net nog een hele beste bui. De grond is weer goed nat!
Gebruikersavatar
Door pike
#3447417
Vannacht bijna 4 mm en vanmiddag een klein buitje, meter staat alles bij elkaar nog niet op de 5 mm. Net genoeg om het stof van de blaadjes te spoelen :(
Er schijnt nog wel een beetje water aan te komen. Van 16:10 zou het gedurende tenminste 2 uur aan een stuk moeten miezeren. Laat me verrassen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3447418
Hier 2 dagen grijs geweest. Resultaat iets van 2 a 3 mm. Ook niet echt waar ik op gehoopt had...
Alles is wel goed kunnen afkoelen. Das ook al iets.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3447420
Hier is vandaag echt wel veel uit de lucht gekomen. En nu weer klimmen naar de 30+ tegen einde van weekend
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3447423
Hier heeft het aardig geregend…. Vind het wel ff lekker ;) …. Zag idd dat de temperatuur vh weekend (en maandag) weer omhoog gaat, en ik moet zondag werken :'( :'( :'( …..
Door rosmin
#3447432
Toch een paar plensbuien hier;
goot liep over; dus in de regen de ladder op het lullige ene takje weg te halen wat overdwars in de goot lag en de doorstroom blokkeerde.
Door smulpaap
#3447439
Het heeft hier vannacht geregend. Vandaag nog best broeierig . Nu lichte regen en afkoeling . Alles staat lekker open , in huis nu 24 graden
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3447446
rosmin schreef: do 21 jul 2022, 19:03 Toch een paar plensbuien hier;
goot liep over; dus in de regen de ladder op het lullige ene takje weg te halen wat overdwars in de goot lag en de doorstroom blokkeerde.
Oh nee.. :biggrin2:
Door - pien -
#3447455
Ik had woensdag geen zin om mijn zelfgemaakte blokkade (baksteenmetlapjeeromheen) voor de afvoer weg te halen.
Had ik het nou maar wel gedaan...
Het zeek van de lucht gisterochtend, ik bereid me voor op best heel nat worden door de regen, ik klim uit het badkamerraam en loop op blote voeten naar de hoek waar die steen ligt...glij natuurlijk uit op het EPDM ;D (het dak stond al vol met water) en ben zeikesnat tot aan m'n schouders...toen ging ik maar heel voorzichtig richting de rand van het dak, baksteen mee terug, en ben druipend weer de badkamer binnen geklommen met alleen een deuk in m'n ego :biggrin2:

Het regende echt de hele dag, maar alle ramen konden wel open dus het was heerlijk afgekoeld binnen gisteravond!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3447460
Oeps, niemand gezien verder zeker ? :biggrin2:

Maar zijn jullie niet bang dat het dak kan gaan lekker als het onder water blijft staan?
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3447461
- pien - schreef: vr 22 jul 2022, 11:07 glij natuurlijk uit op het EPDM ;D
En natuurlijk niemand in de buurt die een Tiktok filmpje, een Twitter bericht of een FB post kon maken. Beetje slappe hap daar! ;D

Hopelijk is het inderdaad alleen je ego die een deuk heeft opgelopen :cool:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door