Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3447286
Vanochtend was het hier echt lekker. Heb toen ook een grotere ronde gemaakt.
Net ff met de auto naar de schaduw geweest. 3x gepiest en toen wilde Asha terug naar de auto.
Maar de druk is er iig vanaf.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3447287
Ik heb overigens ook wel te doen met de mensen die hier een appartementje/kamer huren: hitteflat . En dan hebben we het niet over een flat die oud is, die is slechts paar jaar terug opgeleverd. Ook vorig jaar werden er al temperaturen binnen gemeten van 50 graden :-X

Hier begint het in huis inmiddels ook wel op te lopen qua temperatuur maar is het vooral een kwestie van niet te veel bewegen/doen en goed blijven drinken. Voor het avondeten een eenvoudige maaltijdsalade. Komende nacht nog een tropische nacht (minimum van 21 graden verwacht) en morgen nog een warme dag. Hopelijk is het daarna weer gedaan met de extreme hitte en krijgen we normale zomertemperaturen tussen de 20-25 graden
Door tt-tjes
#3447288
Ja, blijkt morgen ook nog er warm te worden. Dacht dat het alleen vandaag was.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3447289
Ja en ook de ochtendtemperatuur is morgen al heel erg hoog om 6 uur . Ja eigenlijk koelt het maar af tot 20 graden snachts
En dan in de middag kans op onweer, donderdag weer lekker frisser! Met een hoop regen en vanaf vrijdag wordt het weer warmer en de volgende week richting 30 of iets meer hier. Beter dan 40 he :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3447292
DSC_1400.JPG
DSC_1400.JPG (3.71 MiB) 337 keer bekeken
Beetje hersengymnastiek in mijn warme huis en kokend hete balkon.. het is hier nu 26gr binnen en de zon begint nu op de woonkamer te staan tot 21.30..
Ik eet ijsjes de rest van de dag en lig op mijn koelmatras op de laptop hangend na een vermoeiend half dagje werken. :(
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3447296
Kim_S schreef: ma 18 jul 2022, 23:08 Moeten we een oproepje voor je plaatsen? ("De kracht van BP" en zo :P )
:biggrin2:
Ina schreef: ma 18 jul 2022, 23:11 Ik heb nog wel wat liggen wat nooit meer door mij gebruikt hoeft te worden :biggrin2: .....roep maar als ik moet verschepen Ronald ;D
Kim_S schreef: ma 18 jul 2022, 23:13 Met 3 dames in huis is hier voorraad genoeg, dus geen probleem om wat te doneren ook :biggrin2:
pearlsofpassion schreef: ma 18 jul 2022, 23:22 Tiens, hoe komt dat nu. Dat heb ik nu eens altijd in huis!
Durven jullie wel? Met z'n allen? Tegen een oude man? In de bloei van zijn slijtage? Die het ook allemaal niet meer weet?

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3447297
Ronald schreef: di 19 jul 2022, 16:36 Durven jullie wel? Met z'n allen? Tegen een oude man? In de bloei van zijn slijtage? Die het ook allemaal niet meer weet?

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ja maar, ja maar... We wilden alleen maar helpen :angel2:
:biggrin2: :-*
Door Tanna
#3447300
sam28 schreef: ma 18 jul 2022, 08:58 Als ik mijn gezicht insmeer en daarna warm word, voelt het als een soort veel te warm masker waardoor ik mijn hitte helemaal niet meer kwijt raak. Zal tussen mijn oren zitten hoor.
Vervolgens loopt het zweet in mijn ogen met lenzen en zie ik geen drol meer en heb ik heel de dag last van vette lenzen en geïrriteerde ogen.
Maar eerlijk, jouw linkjes ken ik niet. Daar ga ik eens in kijken want ik krijg pigmentvlekken en veel te veel sproeten. ;D
Ik heb dat net zo, kan vanaf maart al geen enkele crème meer op mijn gezicht of welk lichaamsdeel dan ook verdragen, dan klapt mijn hoofd uit elkaar. Tussen de oren......tja, ik heb Asperger tussen de oren en daardoor doet mijn inwendige thermostaat het niet goed. Daarom gaat het 's winters stukken beter met me.
Door Cathelijn
#3447303
Het is hier buiten zo'n 37/38 graden. Net Ilan lopend bij mijn ouders opgehaald. Hij kan daar meteen het water in en onderweg ook nog een paar keer. In 20 minuten thuis en nu wil hij met een balletje spelen ::) . Hij heeft niet een keer hoeven hijgen onderweg maar ik ben blij dat ik weer veilig thuis ben. Binnen met 25 graden is het nog best te doen.
Door Lizzy
#3447305
Buiten 38 graden. Binnen 26 graden. Maar wel met (een super milieu onvriendelijke) airco aan. Ik vind de overgang te groot als ik 'm kouder zet dus nu een mooie temperatuur, vinden we. De hondjes vinden dat ook want die zijn mega actief. Maar hadden we geen airco, was het nu een graad of 36 binnen. Boven is het namelijk ook 36 graden (ik denk dat ik vannacht maar beneden slaap) :-X

Vanmorgen heel vroeg met de honden een uurtje wezen wandelen. Voor de rest is het in de tuin gauw piesen en poepen en weer naar binnen. Sjoerd heeft vandaag wel een tijdje buiten in de schaduw gelegen. Maar net moest Fritzi plassen, dus ik gooi de deur open en of ze door een wesp gestoken werd :biggrin2: . Alsof het regende zeg maar. Ik heb haar weten te overtuigen om onder de bomen even een plas te doen en ze rende daarna weer keihard naar binnen.
Door eelke
#3447306
2481b4b8-062c-461d-99ba-079965df8a70.jpeg
2481b4b8-062c-461d-99ba-079965df8a70.jpeg (211.74 KiB) 278 keer bekeken
In de schaduw, deze hangt op de muur van mijn schuurtje. 2 meter van mijn achterdeur vandaan. Zit wel een afdakje boven, dus warmte blijft goed hangen. Maar de zon is er toch al echt een paar uur vanaf.

Ik heb een foto gemaakt, snel een ijsje gepakt (vet nadeel dat de vriezer in de schuur staat ::) ) en snel weer naar binnen en het rolluik weer dicht.

Tis warm.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3447308
Hier is het binnen zonder airco 26 graden. Buiten is het zelfs hier in het noorden 36 graden. Had gisteren het idee vanavond te gaan zwemmen maar blijft mij toch wat te lang heet om naar de zwemplas te fietsen.

Ondertussen kruipt Dinky volledig tegen mij aan ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door