Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3449663
Ik kwam in m'n zoektocht dan weer een artikel tegen dat het net kankergroei zou verminderen. Nou ja, kan natuurlijk, iets dat kanker verminderd, bevorderd doorgaans celsterfte en dat is dus niet gezond...

Naar ik begrijp is het niet heel schadelijk zolang je niet overdrijft. Maar het is in Amerika mode om groene tomaten te frituren. Dat ga ik dan toch maar achterwege laten...

Aardappels eten wij wel vaak met schil. Maar dan weer niet geregeld, we eten niet veel aardappel. Dus dat zal dan allemaal wel meevallen zeker..
Door Siberienne
#3452913
De eerste sneeuw is gevallen. Heel klein beetje wit. Rond nul nu. Kkkkoude wind.

In Noord Noorwegen is het wat frisser dan bij ons, vreemd fenomeen in het weer; in Karasjok was het op de top van de berg bijna 25 graden warmer
F370FF62-E592-48AD-A262-39272C63C037.jpeg
F370FF62-E592-48AD-A262-39272C63C037.jpeg (64.02 KiB) 472 keer bekeken
dan in het dal
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3452918
Dat is zeker groot verschil!
Weersverwachting is dat hier dit weekend ook sneeuw wordt verwacht. Vooral zaterdag wordt het koud en komt ook overdag de temperatuur nauwelijks boven de 0 graden uit. Brrr
Door Anne in Zweden
#3452924
Siberienne schreef: do 17 nov 2022, 17:11 De eerste sneeuw is gevallen. Heel klein beetje wit. Rond nul nu. Kkkkoude wind.

In Noord Noorwegen is het wat frisser dan bij ons, vreemd fenomeen in het weer; in Karasjok was het op de top van de berg bijna 25 graden warmerF370FF62-E592-48AD-A262-39272C63C037.jpeg dan in het dal
Bij ons momenteel geen sneeuw maar wel -12 graden. :cold: Doordat de lucht vochtig is, is de wereld buiten wel heel wit van de rijp. Ook mooi!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3452959
Hier is het +2 maar het voelt als -12 :o

De ouwe dame moest van mij daarstraks even een plasje in de tuin doen, normaal met onze westenwind voel je daar bijna geen wind......maar nu :cold:
Dus hier gaan zo de jasjes aan bij de dames, de langpoot gaat anders in protest, die vind alles onder de 10 graden te koud om te wandelen :biggrin2: ....en de ouwe taart heeft last van wat vocht in haar longen dus daar nemen we ook maar even geen risico mee :)
Door smulpaap
#3453000
Het was hier gisteravond rond 21.30 uur min 5,1 graden
Vanochtend zag ik dat de sloten bevroren waren . Net als de wat grotere plas
Mini schaap heeft geen last van de kou , ze zit flink in haar vacht . Weet nog in 2021 , koud en sneeuw . En net geplukt , mot ik een jas aan >:( dat vond ze niet leuk
Gebruikersavatar
Door pike
#3453030
Het was hier vanochtend -7,9 :o en dat gekke puppending met zijn blote buikje deed alsof er niets aan de hand was. Stapte gewoon naar buiten voor een plas en een poep. En na zijn hap een blokje om zonder gestuiter. Gisteren idem met regen. Was toch iets compleet nieuws voor hem maar gewoon naar buiten stappen en zijn ding doen. Ik stond toch even perplex.
Gebruikersavatar
Door pike
#3453031
Charlie Angel schreef: zo 20 nov 2022, 19:42 Hier op dit moment sneeuw, blijft zelfs een beetje liggen. Afbeelding
Vanmiddag heb ik drie dwarrelvlokjes gezien en nu pist het van de regen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3453042
pike schreef: Vanmiddag heb ik drie dwarrelvlokjes gezien en nu pist het van de regen.
Oh bah, dat is minder. Hier vriest het echt, zelfs de strooiwagen is al door het dorp geweest.
Gebruikersavatar
Door pike
#3453048
Vanochtend zag ik dat hier ook gestrooid is. Het was wel ruim boven nul vanochtend.
Door BlissSpirit
#3453051
pike schreef:Het was hier vanochtend -7,9 :o en dat gekke puppending met zijn blote buikje deed alsof er niets aan de hand was. Stapte gewoon naar buiten voor een plas en een poep. En na zijn hap een blokje om zonder gestuiter. Gisteren idem met regen. Was toch iets compleet nieuws voor hem maar gewoon naar buiten stappen en zijn ding doen. Ik stond toch even perplex.
Hahahaha, stoere vent. Geniet er maar van.
Onze dame van 14 denkt bij de eerste spetters, kom we gaan terug. Afbeelding
Kou vindt ze niet erg, want ze heeft zelf een dikke jas aan.
Wat een heerlijk mannetje trouwens Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

Door Too
#3453055
pike schreef: ma 21 nov 2022, 09:22 Vanochtend zag ik dat hier ook gestrooid is. Het was wel ruim boven nul vanochtend.
En uitermate grijs en treurig



Kleine zucht
De plectranthus heeft t echt te koud gehad ik was echt te laat. Alle ogenschijnlijk goede delen verknipt tot stekken .. hopelijk bloeit ie volgend jaar weer zo uitbundig
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door