Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door KarenH
#3440537
Het waait hier op Voorne Putten inmiddels ook behoorlijk, hoewel het ook hier nooit windstil is. Word er wel wat onrustig van.
Ben wel blij dat het droog is.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3440538
Wij hadden een mooie groene afscheiding tussen 5 palen, een metertje of 2 hoog zo ondertussen, ..... grenzend aan ons tuinpad en de voortuin van de buren.

Laten we het er op houden dat de voortuin van de buren plots errug groen is :o

Conclusie ..... het waait hard ::)
Bijlagen
20220218_160241.jpg
20220218_160241.jpg (7.95 MiB) 585 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3440539
Ja, 2 meter hoog. Dat wil wel wegwaaien.
Schutting van de buren (andere kant met een pad) was gisteren al platgegaan.
De schutting tussen ons zag ik nét wel gevaarlijk heen en weer wiebelen.
Ik hoop dat ie het houdt.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3440541
Hier ook een schutting met klimop die gevaarlijk schuin hangt… klein stukje was vorige week al kapot gegaan door de storm, nu wachten tot de rest ook gaat :-\ …. Waait zo hard dat onze tuintafel, gietijzer met 3 zakken a 25 kg zand erop, al een centimeter of 10 verderop is beland…
Door eelke
#3440542
Het dak is hier van de brandweerkazerne gewaaid en 112 blijkt vaak overbelast dus het advies is om dan naar de dichtstbijzijnde brandweerkazerne te gaan ::)

Gaat niet zo goed zo.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3440543
Nou, het eerste stukje van de schutting heeft het begeven.

Van het weekend maar eens kijken hoe verder. Het ligt mij daar best.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3440544
Ik wilde straks toch nog een stukkie lopen. Maar ik krijg nu zelfs een NL-alert via mijn telefoon binnen "Blijf binnen". Straks maar eens kijken of ik me daaraan ga houden. Als je een hond hebt dan moet je er toch ook uit?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3440545
Appie zat al een uur te piepen en bij de achterdeur…. Maarre, meneer durft niet naar de achtertuin en wij zijn bang dat de schutting omwaait :-[ ….
Krijg net van mn werkgeefster een filmpje hoe het dak van het Cars Jeans stadion (100 mtr bij mij vandaan) er af waait…. De weg is daar nu afgesloten vanwege de rotzooi op straat…. Beide fillialen van mn werk zijn sinds 17 uur gesloten, kwam niemand meer… Iedereen moet appen als ze thuis zijn aangekomen….
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3440546
Ik moest om 13u plots met spoed de kinderen van school gaan halen. De provincie had beslist alle scholen vervroegd te sluiten omdat het hoogtepunt van de storm net zou vallen wanneer de school net uit ging.

Maar ik vind het best meevallen eigenlijk. Eergisterenavond vond ik het enger klinken. Misschien omdat we toen net naar bed gingen en er toch nog een paar zaken los lagen buiten.
Nu waren we gewaarschuwd...

Wel al veel sirènes horen voorbij komen. Ik hoop dat het allemaal meevalt.
Door yazzie
#3440549
Net terug van een wandeling. GE-WEL-DIG!!! Honden helemaal uit hun dak op de dijk. Zelf ook genoten. Soms effies een stappie bijzetten. :biggrin2: Net thuis, zie ik de noodwaarschuwing op mijn phoon om binnen te blijven... ::) Nah... okay, blijf nu wel binnen. Alleen straks kort laatste rondje. Kan ze moeilijk pas morgenochtend weer uitlaten.
Door eelke
#3440550
Het binnenblijven is natuurlijk ook niet per se vanwege het weer alleen, ook omdat 112 overbelast is. Toch lullig als je geen ambu kunt bellen als je een dakpan op je kop krijgt.

Toen er 112 storing was vroegen ze ook om geen gekke dingen te doen, juist om ongelukken te voorkomen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3440555
Het gaat hier flink tekeer :-X
Durf niet te kijken of het dak er nog op ligt :-[
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3440560
CindyMayella schreef: vr 18 feb 2022, 17:21 Appie zat al een uur te piepen en bij de achterdeur…. Maarre, meneer durft niet naar de achtertuin en wij zijn bang dat de schutting omwaait :-[ ….
Krijg net van mn werkgeefster een filmpje hoe het dak van het Cars Jeans stadion (100 mtr bij mij vandaan) er af waait…. De weg is daar nu afgesloten vanwege de rotzooi op straat…. Beide fillialen van mn werk zijn sinds 17 uur gesloten, kwam niemand meer… Iedereen moet appen als ze thuis zijn aangekomen….
Heftig zo dichtbij! Zag inderdaad beelden van het stadion voorbij komen :-X

Gaat hier duidelijk meer te keer dan gisteren. Schutting gaat flink heen en weer maar toen het nog licht was stond hij toch nog steeds. Blijft tot nu toe wonderwel overeind terwijl hij al paar jaar wankel is. Winkelcentrum hier verderop schijnt deel van dak kwijt te zijn.
Net bij 8 uur journaal lieten ze windkaart zien met de ontwikkelingen waarbij al stuk minder paars te zien was en het zuiden al heel was dus ergste lijkt nu toch wel achter de rug. Alleen waddenkust was nog paars.
Door smulpaap
#3440565
Vanmiddag om 13.00 uur nog een half uur gelopen met tut . Op de terugweg werd het al zeer heftig . Nu net bij het eerste bosje snel een plas laten doen

En het gaat hier nog flink tekeer , de zonnepanelen vlogen door de lucht
Heel veel meldingen omgevallen bomen
Daken eraf gewaaid
Ik ben niet snel bang , maar nu net dus heel snel heen en weer met tut
Ik kreeg een appje van een hondenbezitter uit de wijk . Zijn hond was vrolijk door die storm . Hond toch maar aan de flexielijn gehouden . En dat was maar goed ook . Hij zag een boom om gaan En kon de hond snel naar zich toe halen
Gebruikersavatar
Door pike
#3440572
smulpaap schreef: vr 18 feb 2022, 22:22 Vanmiddag om 13.00 uur nog een half uur gelopen met tut . Op de terugweg werd het al zeer heftig . Nu net bij het eerste bosje snel een plas laten doen

En het gaat hier nog flink tekeer , de zonnepanelen vlogen door de lucht
Heel veel meldingen omgevallen bomen
Daken eraf gewaaid
Ik ben niet snel bang , maar nu net dus heel snel heen en weer met tut
Ik kreeg een appje van een hondenbezitter uit de wijk . Zijn hond was vrolijk door die storm . Hond toch maar aan de flexielijn gehouden . En dat was maar goed ook . Hij zag een boom om gaan En kon de hond snel naar zich toe halen
Hier nog zo een:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/299825/v ... t-uitlaten
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door