Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3426784
Ik verheug me ook op het weekend
EE674B89-2A13-4254-B1BF-9C572F7FEA8F.png
EE674B89-2A13-4254-B1BF-9C572F7FEA8F.png (552.64 KiB) 932 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3426785
Kaela schreef: do 27 mei 2021, 07:24 Het hoeft voor mij ook niet zo gek als de afgelopen jaren, maar ik zou ook wel weer eens niet zeiknat willen regenen zodra je je neus buiten steekt. En de paarden niet eind mei nog uit de bagger moeten trekken. Daar ben ik inmiddels zo zat van! En als we nog iets uit de moestuin willen eten is een klein beetje meer zon en warmte ook wel nodig. Gewoon 19 a 20 graden met regelmatig een bui (liefst snachts). Dat lijkt mij wel wat.
Ik niet, ik wil warmte!
En veel!
Mag af en toe regenen, prima, maar wel 25graden he.
3 maand per jaar is dat toch niet te veel gevraagd?

Nu ja, tis niet voor niets dat we hier meer dan ooit aan het praten zijn over naar de Provence verhuizen.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3426794
Het hangt er ook een beetje van af waar je woont. Als je meer in het zuiden woont dan heb je deze maand alsnog wel wat zon gehad.
Maar hier in het noorden was het echt vreselijk. Hele dagen regen, echt mega buien incl hagel en onweer.. hield niet meer op (het regent nog steeds overigens).

Als je deze neerslagkaart van mei bekijkt zie je de grote verschillen:
https://agro.bayer.nl/nl-NL/Weer/Overzi ... deze-maand
Ik woon in dat blauwe vak in het noorden. ::)
Ons grasveld is een letterlijk moeras, de bloemenborder staat vol water, alle bloemen en bloesem die uitkomt hangt sip naar beneden en verliest sneller zijn mooie blaadjes.
Niks aan, ik hoef geen hitte maar een beetje zon is toch wel heel erg gewenst.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3426795
België staat er niet op. :biggrin2:

Maar ik weet wel zeker dat er meer dan 15cm regen gevallen is.
Ons zwembad is (nog steeds) lek. En het loopt tot op een bepaald punt snel leeg (erna trager) . En toch is de regen erin geslaagd het water dik 10cm boven dat punt te laten stijgen. Als het stopt met regen zal het op.een paar dagen weer tot dat punt gezakt zijn.
Door src_esther
#3426799
pearlsofpassion schreef: do 27 mei 2021, 08:27 Ik niet, ik wil warmte!
En veel!
Mag af en toe regenen, prima, maar wel 25graden he.
3 maand per jaar is dat toch niet te veel gevraagd?

Nu ja, tis niet voor niets dat we hier meer dan ooit aan het praten zijn over naar de Provence verhuizen.
Nee, dankje. Dan geef ik toch de voorkeur aan het huidige weer.
Door Too
#3426803
src_esther schreef: do 27 mei 2021, 12:51 Nee, dankje. Dan geef ik toch de voorkeur aan het huidige weer.
Ik sluit me van ganser harte bij jou aan... 25 is hooguit leuk voir een weekje vakantie.

@PoP
in de Provence heb je dan weer met droogte re maken, kan me herinneren dat je daar de afgelopen jaren ook niet erg gelukkig mee was
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3426806
Bwah, minder erg dan overstroming.
En minder erg dan de meeste mensen.
Als het echt blijft duren is het wat anders idd. Maar ik erger me meer aan het feit dat water hier massaal afgevoerd wordt en men dan gaat klagen dat er te weinig regen valt, dan dat er effectief te weinig valt. Wat natuurlijk niet zo is.
In een droger gebied zijn de mensen beter in water bijhouden en gebruiken ipv maar af te laten stromen.
En iedereen zit in hetzelfde schuitje. Want 2 jaar geleden bleef het bij ons idd erg droog en kregen ze 20km verder een pak meer. Dan steekt het ook meer dan als het hele land droog is. :P
Maar ja, je hebt gelijk, dat had ik ook al bedacht hoor. Heel wat groenten die nu in m'n moestuin staan zijn dan geen optie. Tomaten zouden dan weer beter lukken. :P

Wij houden echt van warmte...
Ik haat vooral het grijze. Kou met zon kan ik goed tegen. Af en toe wat regen ook.
Maar grijs weer, gebrek aan zon, daar wordt ik echt ongelukkig van. En zwem- of poedelbaden in de rennen van de dieren ook. Die zitten groot genoeg want er groeit overal gras, maar in er winter wordt het vaak zo nat dat ik telkens twijfel of het wel terug van onder de modder gaat komen. En dat haat ik echt ja. Erger dan droogte.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3426807
Ik ben groot voorstander van het weer zoals het komend weekend wordt verwacht. Zo'n 20 graden met een lekker zonnetje :) Veel warmer hoeft het van mij niet te worden.
En inderdaad vind ik die grijze dagen ook erger dan af en toe een bui afgewisseld met zon en blauwe lucht ;)
Door BlissSpirit
#3426809
pearlsofpassion schreef: Ik niet, ik wil warmte!
En veel!
Mag af en toe regenen, prima, maar wel 25graden he.
3 maand per jaar is dat toch niet te veel gevraagd?

Nu ja, tis niet voor niets dat we hier meer dan ooit aan het praten zijn over naar de Provence verhuizen.
+1 al mag het van mij wel 9 maanden in het jaar Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Door src_esther
#3426820
pearlsofpassion schreef: do 27 mei 2021, 14:33 Bwah, minder erg dan overstroming.
En minder erg dan de meeste mensen.
Als het echt blijft duren is het wat anders idd. Maar ik erger me meer aan het feit dat water hier massaal afgevoerd wordt en men dan gaat klagen dat er te weinig regen valt, dan dat er effectief te weinig valt. Wat natuurlijk niet zo is.
In een droger gebied zijn de mensen beter in water bijhouden en gebruiken ipv maar af te laten stromen.
En iedereen zit in hetzelfde schuitje. Want 2 jaar geleden bleef het bij ons idd erg droog en kregen ze 20km verder een pak meer. Dan steekt het ook meer dan als het hele land droog is. :P
Maar ja, je hebt gelijk, dat had ik ook al bedacht hoor. Heel wat groenten die nu in m'n moestuin staan zijn dan geen optie. Tomaten zouden dan weer beter lukken. :P

Wij houden echt van warmte...
Ik haat vooral het grijze. Kou met zon kan ik goed tegen. Af en toe wat regen ook.
Maar grijs weer, gebrek aan zon, daar wordt ik echt ongelukkig van. En zwem- of poedelbaden in de rennen van de dieren ook. Die zitten groot genoeg want er groeit overal gras, maar in er winter wordt het vaak zo nat dat ik telkens twijfel of het wel terug van onder de modder gaat komen. En dat haat ik echt ja. Erger dan droogte.
De afgelopen jaren was in grote delen van Frankrijk al in het vroege voorjaar waterrantsoen. Zelfs in het Drômedal wat toch een waterrijk gebied is - of beter gezegd was.
Door Too
#3426822
BlissSpirit schreef: do 27 mei 2021, 14:59 +1 al mag het van mij wel 9 maanden in het jaar Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Ja... jij.....! ::)
Ik ken echt helemaal niemand die zó van warmte is :-*
en tóch stem ik tegen
Door BlissSpirit
#3426824
Too schreef:
Ja... jij.....! ::)
Ik ken echt helemaal niemand die zó van warmte is :-*
en tóch stem ik tegen
AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3426827
Too schreef: do 27 mei 2021, 16:52 Ja... jij.....! ::)
Ik ken echt helemaal niemand die zó van warmte is :-*
en tóch stem ik tegen
Hahaha ik ook! Ik vind drie dagen per jaar gittegolf altijd wel lekker. Even bakken. Maar dan is het klaar!

Ik ken wel zo iemand. We hadden afgesproken dat ik langs zou komen om haar paard te bekappen. Het was 38 graden dus ik belde af. Waarom vroeg ze. Omdat het zo warm is. Huh, is toch lekker zei ze. Oooooh my god, een paard bekappen met 38 graden, ik ken aangenamere manieren om te sterven ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3426829
Hylos schreef: do 27 mei 2021, 10:43 Het hangt er ook een beetje van af waar je woont. Als je meer in het zuiden woont dan heb je deze maand alsnog wel wat zon gehad.
Maar hier in het noorden was het echt vreselijk. Hele dagen regen, echt mega buien incl hagel en onweer.. hield niet meer op (het regent nog steeds overigens).

Als je deze neerslagkaart van mei bekijkt zie je de grote verschillen:
https://agro.bayer.nl/nl-NL/Weer/Overzi ... deze-maand
Ik woon in dat blauwe vak in het noorden. ::)
Ons grasveld is een letterlijk moeras, de bloemenborder staat vol water, alle bloemen en bloesem die uitkomt hangt sip naar beneden en verliest sneller zijn mooie blaadjes.
Niks aan, ik hoef geen hitte maar een beetje zon is toch wel heel erg gewenst.
Jeetje Hylos, die kaart is wel echt heel sneu met die blauwe vlek zo boven jullie! Dan voel je je ook wel een beetje genaaid!

Morgen gaat het goede weer beginnen, ik ben er klaar voor!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door