Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
#3454599
Een katoenen legging als onderlaag vind ik minder warm dan een thermolegging of een ouderwetse maillot.
Idem voor ondershirts, ik ben opgevoed met het motto kleding is van katoen of zijde, ik verdroeg echt geen wol op mijn huid, synthetische vezels waren van de duivel

Inmiddels blijkt dat toch wat anders te zijn
Tegenwoordig hoef ik niet zo vaak meer hele winterdagen buiten te staan maar voor die gelegenheden is een thermolegging of een wollen legging (ik heb oa shirt en legging van Dilling en ook decathlon) heel fijn , voor ondershirt geldt hetzelfde .. gewone katoenen shirts zijn niet zo warm en comfi.
Bovendien blijf je er langer klam en dus mogelijk koud in wanneer je transpireert.

Ik hoor ook goede berichten over 'uniqlo heathtech' die hebben zelfs 3 warmtegraden , maar daar heb ik geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3454603
Dat is een mooi shirt voor een leuke prijs Dinky, die ga ik bestellen!

Net wandelen. Helemaal wit buiten en gister had ik het toch fris. Dus extra fleece laag onder mijn jas, muts op, handschoenen aan.
Ik ging echt kapot. Zweet liep me overal over het lijf. Waarom alles wit was weet ik niet, want het was echt niet koud ;D
Gebruikersavatar
Door doranto
#3454605
Ik durf geen merinowol meer te kopen, als er niet bij staat of het mulesing vrij is :-\ .
Door Too
#3454609
doranto schreef: do 15 dec 2022, 12:43 Ik durf geen merinowol meer te kopen, als er niet bij staat of het mulesing vrij is :-\ .
Dat snap ik
Dilling is mulesing vrij
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3454613
smulpaap schreef: wo 14 dec 2022, 23:01 Wij moesten van de week ook krabben
Krabber nergens meer te vinden
Ik heb het met mn nagels gedaan :biggrin2:
Maar ik ben gelukkig geen koukleum
Hopelijk geen grote auto dan ;D . :biggrin2:
Ik kom er niet eens bij heb een verlengde krabber nodig met de caddy ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3454614
Merino wol, is dat de wol die niet jeukt?

Ik sta vaker buiten stil ( les geven) , nou is dat met deze temperaturen :-X . Nou kan ik zelf slecht tegen van alles dat kriebelt en synthetische weefsels mogen/ moeten na 1 dragen de was in. ( Zal met wol ook niet anders zijn maar kan warmer zijn, als het niet jeukt, als iets jeukt wordt ik gek , heb ik ook met maillots enzo)

Ik heb ook van die losse collen, zo fijn trek je omhoog over je gezicht of naar beneden, jas of dikke trui kan dicht, kan met sjaal vaak net niet, en blijft beter op zijn plek. En niet zo vervelend als een coltrui, dat moet ik ook niet constant iets straks om de nek.

Trouwens vanochtend, heb so'n bivak/boerka/sportmuts met daarover dan een muts met die flappen over de oren en van die leuke ballen eraan ( zie er schattig uit ja) Die dubbele verpakkingen werkt wel. Maar ik kwam thuis na de honden wandeling , ik denk nou zo in de spiegel kijken,want het voelt alsof....... Had gewoon ijsvorming op mijn wenkbrauwen! :o
Gebruikersavatar
Door sam28
#3454626
Ik las inderdaad ook over mulesing een poos geleden.
De Decathlon heeft ook een certificaat voor merinowol zonder dierenleed.


Mijn sjaal was vanochtend ook bevroren door mijn ademlucht ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3454636
sam28 schreef: do 15 dec 2022, 17:17 Ik las inderdaad ook over mulesing een poos geleden.
De Decathlon heeft ook een certificaat voor merinowol zonder dierenleed.


Mijn sjaal was vanochtend ook bevroren door mijn ademlucht ;D

Oh dat is goed om te weten dat de decathlon daar ook op let. Want dat is bij merinowol wel belangrijk ja.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3454780
Getver, wat een vies weer. :(
OK, het scheelt misschien in de stookkosten ten opzichte van de kou van afgelopen week en ik hoefde vanochtend niet te krabben, maar ik word hier zowat depressief van. >:(
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3454781
Ik had het gewoon warm buiten. Met twee lagen minder kleding aan. Maar gezellig is het niet nee. En wandelen met de baby is in de regen net zo min een succes als met gladheid.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3454782
Lekker weer alles onder de modder!
Was eigenlijk wel lekker scheelde zoveel met poetsen hier.
Nu een hond die boos tegen de deur aanslaat omdat ie binnen wil, maar ik eerst snel ontbijten moest , en ze komen gewoon niet binnen voordat ze geblazen zijn. Anders blijf ik bezig zeg
Door Cathelijn
#3454783
Ik vind het wel lekker eigenlijk :-[ De lucht voelt een stuk zachter en ik loop niet meer zo verkrampt in een poging warm te blijven.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3454785
Cathelijn schreef:Ik vind het wel lekker eigenlijk :-[ De lucht voelt een stuk zachter en ik loop niet meer zo verkrampt in een poging warm te blijven.
Oh mijn huid zal dit ook wel fijner vinder, die werd gortdroog.
Maar ja het is meteen weer de hele dag donker...dat is ook nooit al te best voor mij dan
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door