Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3379738
Eef+doggies schreef:Het is hier nog steeds 31C in de schaduw, en binnen 25C.
Volgens mij wonen wij bij elkaar in de buurt..... :biggrin2:
Door Loraine
#3379750
Hier is het nu ong 27c en binnen 24,4c de laatste keer dat ik keek.
Maar dat was met de zin vol op de woonkamer (gordijnen wel dicht).
Ik bivakkeer op bed met overdag zoveel mogelijk dutjes en 's avonds laat kom ik in beweging.
Geloof niet dat Duud en Aife dat heel erg vinden, Duud ligt meestal gestrekt naast me te genieten vd ventilatoren en Aife ligt vaak in de keuken (bijna de koelste plek in huis).
Door Anne in Zweden
#3379759
Kom allemaal maar bij tante Anne. Bij ons moet de zomer nog echt op gang komen; in mei was het wekenlang mooi weer, met temperaturen van tegen de 30 graden, maar de afgelopen weken is het weer een zomer zoals je ze verwacht in Noord-Europa: bewolkt, af en toe zon, gemiddeld 16 graden, regelmatig een regenbui waarbij er 30 mm in een uur tijd valt. :-X Ik ben nu wel toe aan een paar weken rond de 25 graden, eerlijk gezegd. :( Als het zover is, kom ik wel weer effe zeiken dat ik het warm heb. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3379761
Mijn huis is tegen de 27 graden. Ik kan niks open zetten snachts dus het is een benauwd donker hol. Ik heb alles dicht, zonnewering en gordijnen. Om depressief van te worden.
Afgelopen nacht niet geslapen. Ja, een paar uurtjes. Nu een reeks van 3 dagen werken, nadat ik een uur met Ziva gelopen heb zonet. Klinkt niet veel, 3 dagen, maar ben echt kapot. Dat uur lopen was al heet, om 5u al.
Net als de dieren. Ziva is al een week aan de dunne en Lea ligt op plekken waar ze normaal nooit ligt, alles voor de verkoeling.
Ik mag vrijdag naar een bezichtiging van een huisje. Hopelijk word ik het, nu nr 10.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379771
En dan heb je er om 6 uur smorgens met koeljassen mee gelopen....
Morgen dan maar ff helemaal niks... :-\




Zoekt zich wel ff een lekker plekje uit
Door eelke
#3379773
Ach toch, ja dat mis ik helemaal niet, dat gehijg. Buiten dat ik het gewoon hartstikke irritant vond (het geluid, maar ook de onrust in huis, constant een ander koeler plekje zoeken en dat niet kunnen vinden) vond ik het altijd zo ontzettend sneu...

Hier mochten ze (we hebben een oppashond erbij) om 5 uur al met meneer mee, en ik heb net nog een rondje van 20 min gedaan. En dat was het dan maar weer.

Oppashond eet rond etenstijd en moet dan daarna uitgelaten worden, maar eens kijken hoe we dat dan gaan doen, want dan is het nog zo warm... :-\
Door Too
#3379774
Ach toch, dat vind ik idd zo sneu als ze hun warmte zo verschrikkelijk slecht kwijt kunnen.

Hier 1 kat die wel wat afziet en 1 die het allemaal wel vreselijk grappig vindt... alleen een beetje jammer dat dr dikke zuster niet wil spelen.

T is hier nu bewolkt , binnen en buiten 24graden en een briesje... voor mij nog steeds warmer dan leuk is maar zo mag het wel blijven, dit is te handelen
Door Loraine
#3379788
Ik laat Duud momenteel vrijwel niet uit, pas als het weer rond de 20c is.
Hij loopt alleen maar amechtig te hijgen omdat de hitte gelijk tegen zijn buik komt, nadeel van zo'n ukkie en zoveel bestrating. :-\
Áls we al naar het park gaan ofzo gaat hij in de fietskar of voorop mijn fiets.
Gelukkig komt er steeds meer schaduw in de tuin vanaf 12u, eerst 's morgens vroeg het achterste deel en 's middags&'s avonds het voorste deel.
Voor Aife fijn want die gaat vaak naar buiten, zoekt dan schaduwplekken op.
Duud ligt vnl voor pampus op bed, lekker koel voor de ventilatoren maar gisterenavond besloot hij tegen me aan te kruipen, dat was in no time hijgen vd warmte, slimkees. ;D
Voor de logeerkat minder fijn, die zit in de vissenkamer waar de zon 's morgen vol op staat, al scheelt het een hoop nu er een laken buiten voor de ramen hangt. ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379790
Otje ligt de hele dag te chillen. Heerlijk, languit. Gewoon aanpassen aan hoe het is.

De vogels geven er weinig om, maar die hou ik wel uit de zon. Dus pas naar buiten als de zon in kracht afneemt, of smorgens vroeg even (maar daarvoor heb ik vanmorgen te lang uitgeslapen).

De hamster rent op dit moment als een turbo over de bank. Ik heb geen idee of die er last van heeft, maar het lijkt niet zo.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379792
Bij gerbils zeggen ze dat het tot 25 graden prima is. Erboven krijgen ze het warm...
Het is nu iets warmer bij ons in huis, maar ik merk niets aan hen. Enkel dat ze meer drinken.

De katten trekken er zich ook niets van aan. Gaan nog steeds in de veranda liggen bakken en lopen in de zon. Ze krijgen wat extra vocht over hun eten want drinken dat kennen ze niet meer..
De waterijsjes van dooivocht die ik gemaakt heb, wilde Luis niet. :( Cuzco lag toen binnen, dus die heeft ze nog niet geprobeerd.

De konijnen liggen in de schaduw te slapen en vinden het niet fijn, maar lijken het wel goed te doen. Die krijgen deze dagen ook geen droogvoer.

En de haan hoorde ik net nog kraaien, dus die voelt zich nog prima. De kippen hebben ook genoeg schaduw, lang gras om af te koelen, stofbad uit de zon en op 2 plaatsen water. Enkel m'n witte lijkt het wat minder te doen, de rest loopt zelfs niet te hijgen. Dus dat gaat prima.
Ze eten wel wat minder.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3379795
Binnen 28 graden, buiten nu 32. Deze 3 zijn het verstandigst: voor de ventilator in de koelste kamer van het huis.
IMG_4044 (2).JPG
IMG_4044 (2).JPG (1.53 MiB) 1416 keer bekeken
Door src_esther
#3379798
Hier staat nu een lekker 'fris' windje en af en toe sluierbewolking. Ko vindt dus dat er best met een bal gespeeld kan worden, dat gaan we dus niet doen, mafkees.
Arme koeien en vooral schapen die zonder enige beschuting buiten (moeten) staan.
Door Too
#3379802
src_esther schreef:Hier staat nu een lekker 'fris' windje en af en toe sluierbewolking. Ko vindt dus dat er best met een bal gespeeld kan worden, dat gaan we dus niet doen, mafkees.
Arme koeien en vooral schapen die zonder enige beschuting buiten (moeten) staan.
Daar word je zo treurig van, die beesten die in de knallende zon helemaal nergens heen kunnen.
Er mag zoveel 'niet', er moet zoveel maar een simpel afdak zit er dan weer niet in.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379804
ik denk dat het bij de beren ook vooral de warme nacht is die hun nekt :-X Als het gewoon afkoelt tot een graad of 12 dan is er weinig probleem.
Nou heb ik dus die roze (die niet roze is maar komt door onze hoerenkietimprovisatiegordijn :biggrin2: dat het er zo uitziet) ventilator met koelpatronen en een mobiele airco aanstaan. Oli is niet weg te slaan bij die dingen ;D
Ik denk dat die beiden vannacht dus ook aan gaan.
Maci is zojuist naar buiten gelopen en in de schaduw gaan liggen, ik geef hem even zijn momentje, oo mooi komt weer naar binnen gestapt.
Zag net al op FB een overleden beer voorbij komen :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door