Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3440580
Nou hier is het ook flink te keer gegaan
Ergste is nog bij mijn zoon ze huis op paar cm na boom op ze dak :-[
Gelukkig heeft hij zelf niks
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3440589
Gisteravond toen we net in bed lagen hoorde ik een klap en dacht ik dat dat het einde was van onze schutting. Jaren terug kregen we al opmerkingen van buren dat hij bij wind erg heen en weer ging. Zelfs zo erg dat hij een tijdje vast heeft gestaan aan schutting van achterburen (zit steeg tussen). Vanmorgen bij openen van de gordijnen bleek schutting van de achterburen om te liggen. Blij dat die van ons daar niet meer aan vast stond en onze wonderschutting heeft zelfs deze storm overleefd :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3440592
Oei, dat is wel mazzel ja.
Hier gelukkig ook geen schade. Dat was nog ff best spannend, want sinds de nieuwe aanbouw klaar is, is dit de eerste storm. Dus voor deze windtest is hij geslaagd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3440596
Bij de buren op de hoek is een heel deel van de zijgevel er af gewaaid. Wat een ravage!

Bij ons heeft alles het wonderwel overleefd. Ik ben toch wel heel trots op mijn mannetje. Bomen waaien om, daken waaien weg en al die drama en ons zeil zit nog alsof er niets gebeurd is.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3440597
Hier staat gelukkig nu alleen een nokpan half omhoog, dus die moeten we weer even goed leggen.
Bij de achterburen is het dak van de bijkeuken eraf gewaaid, de brandweer heeft dat gelijk opgeruimd. Bij mijn naaste buurvrouw is het dak leer half van de schuur afgewaaid, verder is het in de straat beperkt gebleven gelukkig.
Door yazzie
#3440601
In de stad ook stormschade aan huizen en omgewaaide bomen. Hier aan de dijk is niets te zien: alles staat nog zoals het was. Voordeel van de dijk is natuurlijk wel dat er geen dakpannen of bomen of stoeptegels op je hoofd kunnen vallen... ;) Relatief gezien loop je daar, zeker aan de beschutte kant van de dijk, vrij veilig hoe raar dat misschien ook klinkt. Je loopt veiliger op open terrein dan in de stad is mijn ervaring. De vier mensen die zijn overleden hebben allemaal een omgewaaide boom op zich gekregen. :'( Mijn achtertuin ligt op het zuidwesten en met alle houten schuttingen, bomen en tuinversierselen van aangrenzende tuinen vond ik dat juist een veel linkere plek om mijn honden een plas te laten doen. Dus toch ook maar de laatste ronde bij de dijk gelopen, wel heel kort. 's Middags was het hier ook 'maar' windkracht 9. Bij windkracht 11 kan ik niet meer lopen, windkracht 10 is nog net te doen.

En ja, hond niet uitlaten is voor mij geen optie. Ik vind 10 uur echt heel erg de max en dat vind ik al erg lang. Hoor ook van mensen die hun hond 's avonds om half 7 uitlaten en dan pas de volgende ochtend weer rond 8 uur. :-\ En ja, zoals gister dan, gewoon niet naar buiten gaan en hond moet het maar ophouden. :-X
Gebruikersavatar
Door Ina
#3440624
Onze zonnepanelen vonden de storm ook niet zo leuk, 2 zijn compleet uit hun opbouw gevlogen op de rij er achter.
We hebben ze provisorisch terug geplaatst, maar ik houd m'n hart vast voor de wind die nu weer voorspeld wordt.

De boel wel uitgeschakeld, want we zegen dat de bedrading ook beschadigd was, dus omvormer en groep maar uitgezet, maar heel erg lekker zit ik niet :(
Stel dat er eentje echt afvliegt en iemand raakt.

En niemand te bereiken, de verzekeraars zijn allemaal overbezet, dus alleen online melding kunnen maken.

Hopelijk valt het mee morgen en komt er snel iemand om het op te lossen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3440627
Ik hoor net op nieuws dat er waarschijnlijk weer 1 aankomt. Nu Francis
Pff :-[
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3440636
Hier zijn ze nu bij de buren met een hoogwerker bezig om de losgeslagen zonnepanelen veilig te stellen. Eentje is al vanaf dak tuin in gewaaid. Wel bijzonder want die van ons en andere buren zaten nog gewoon op hun plaats en vast terwijl ze door zelfde bedrijf op vergelijkbaar moment zijn geplaatst. Wij hebben dus geluk gehad
Door smulpaap
#3440665
kiara schreef: za 19 feb 2022, 19:06 Ik hoor net op nieuws dat er waarschijnlijk weer 1 aankomt. Nu Francis
Pff :-[
Ja , brrrr . Hopelijk valt het mee
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3440730
Ben het wel zat hè die wind , ook 's nachts niet slapen erdoor. >:(
Vannacht ook onder luide herrie weer een dakpan van zijn plek, ik wacht wel een paar dagen zeg, en dan eens kijken hoeveel er goed moeten worden gelegd.
En vorige week al hier tegenover de hele nacht mega geklapper van de golfplaten van de rijhal, die hebben ze gelukkig met spoed vastgezet want mee als die helemaal los zou komen :-X

En wandelen vind ik zo eigenlijk ook niet zo heel leuk. ( We wonen best open, dus echt vrij spel voor de wind, en willen we dat niet moeten we tussen bomen gaan lopen :g: neh)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3440731
Hier schijnt nu einde van de middag wel fijn een zonnetje en is het niet meer zeikweer zoals vanmorgen met dikke regen en natte sneeuw. Ook wel duidelijk dat hier weer meer dan genoeg water is: https://www.sikkom.nl/waterschap-legt-n ... gs-zorgen/
Mede door de wind kan het water niet richting de zee gespuid worden...
Hopelijk vanaf nu inderdaad weer rustiger weer, drie stormen is wel weer meer dan genoeg.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3440847
Hé hé eindelijk beetje zonnetje
Ga zo heerlijk het bos in met het grut :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3442874
Ik vind het geen porum. Ik was al helemaal in voorjaarsstemming, had eindelijk een leuke zomerjas voor dikke buiken gevonden, heb een paar dagen vrij.

Gaat het sneeuwen! Helemaal wit buiten! Vind ik normaal zo leuk, maar het voelt op de een of andere manier zooooo gek dit keer…
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3442876
Kaela schreef: do 31 mar 2022, 17:40 Ik vind het geen porum. Ik was al helemaal in voorjaarsstemming, had eindelijk een leuke zomerjas voor dikke buiken gevonden, heb een paar dagen vrij.

Gaat het sneeuwen! Helemaal wit buiten! Vind ik normaal zo leuk, maar het voelt op de een of andere manier zooooo gek dit keer…
Ik vind het ook niks. Een paar dagen geleden zat ik nog met mijn korte mouwtjes in de tuin en nu zit ik met een warme trui aan bij de kachel en dan heb ik het nog koud! :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door