Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3455738
Jullie weten vast wel dat ik het gevoel heb dat het hier meer regent en minder vaak zonnig is dan in andere regio's. En vooral, dat het hier altijd zo nat is in de winter.
Maar ja, ik dacht wel dat dat zo iets was van: het gras lijkt altijd groener bij de buren.

Maar nu heb ik er de kaarten van het meteologisch instituut van België eens op nageslagen en wat blijkt?
Ik heb gelijk. :-X
Er is dit jaar in onze regio meer regen gevallen en minder zon dan het grootste deel van Vlaanderen. Dat geldt voor de hele provincie en aansluitend het centrum van het land.
Maar wat erger is, voor net deze kleine regio waar ik woon, is dat normaal! :o >:(

Belgisch Limburg en de Kempen krijgen gemiddeld genomen gewoon altijd een pak meer zon, hogere temperaturen, minder regen en grijs.. Daar komt het op neer...
Pffff... Had ik dat eerder geweten... ::) :-\
(nu hebben we ons hele leven hier opgebouwd, kindjes voelen zich eindelijk goed op school, nee, dat laten we niet achter).
Weeral iets om me dus te proberen bij neer te leggen...
Door Siberienne
#3455739
Ach PoP met de klimaatveranderingen is toch niet te voorspellen hoe dat uit gaat pakken de komende jaren

Hier is het grijs en regen. Zoals al een groot deel van januari. Totale aantal zonuren voor deze maand gaat waarschijnlijk uitkomen op 10 uur. En nee, dat is niet normaal voor deze regio (en ja, in combinatie met de korte dagen aardig deprimerend. ) De beek achter ons huis heeft in de 2 jaar dat we hier wonen nog nooit zo hoog gestaan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3455740
Ja, das waar. Met Scandinavië zou ik in deze tijden al helemaal niet willen ruilen... Al die tussentijdse dooi... Dat geeft zo'n rommel kan ik me voorstellen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3455750
pearlsofpassion schreef: vr 13 jan 2023, 13:25 Jullie weten vast wel dat ik het gevoel heb dat het hier meer regent en minder vaak zonnig is dan in andere regio's. En vooral, dat het hier altijd zo nat is in de winter.
Maar ja, ik dacht wel dat dat zo iets was van: het gras lijkt altijd groener bij de buren.

Maar nu heb ik er de kaarten van het meteologisch instituut van België eens op nageslagen en wat blijkt?
Ik heb gelijk. :-X
Er is dit jaar in onze regio meer regen gevallen en minder zon dan het grootste deel van Vlaanderen. Dat geldt voor de hele provincie en aansluitend het centrum van het land.
Maar wat erger is, voor net deze kleine regio waar ik woon, is dat normaal! :o >:(

Belgisch Limburg en de Kempen krijgen gemiddeld genomen gewoon altijd een pak meer zon, hogere temperaturen, minder regen en grijs.. Daar komt het op neer...
Pffff... Had ik dat eerder geweten... ::) :-\
(nu hebben we ons hele leven hier opgebouwd, kindjes voelen zich eindelijk goed op school, nee, dat laten we niet achter).
Weeral iets om me dus te proberen bij neer te leggen...
Dan weet je in ieder geval dat je niet gek bent, dat je gevoel klopt. Maar verder ga ik met MillyMol mee. Met al dat gekke weer weet je het toch niet. Geen vlok sneeuw op de pistes, allemaal records die gebroken worden. Er is geen peil op te trekken.

En als het je troost, hier in Friesland worden we inmiddels knettergek van alle regen, wind en mist. Wat een prutwinter…
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3455753
;D Nee, dat troost niet.
Want je geeft aan dat het bij jullie dan meestal anders is. Bij ons is dat normaal. :P :cool:
Maar ja, we zullen het ermee moeten doen he. En we hebben al 2 dagen in januari de zon even gezien. Dat is al meer dan sommige andere jaren.
Ik ben oplossingen aan het bedenken hoe ik de tuin wat kan draineren en vooral het kippenhok droog houden. Slotgracht graven heb ik al geprobeerd, ze lopen die op een paar weken weer stuk natuurlijk... En het water kan er ook niet uit dus loopt op den duur gewoon over....
Ik denk aan pijpen diep ingraven en dan grind erin of zo, zodat het water tenminste naar de diepere aardlagen kan ipv zoals nu in de bovenste cm's te blijven. Maar op die kleigrond vrees ik dat het nog steeds een maat voor niets is....
Door eelke
#3455754
Ik heb ein-de-lijk een bedrijf gevonden wat nu daadwerkelijk een afspraak met mij heeft gemaakt om mijn dak te repareren.

Dan regent het niet meer binnen, dat lijkt me ook wel wat!
De anderen belden na prijsakkoord gewoon niet meer voor een afspraak, of reageerden niet meer na het sturen van foto's... deze heeft mij in ieder geval al ingepland. Nu nog even afwachten of ze komen opdagen, wat wel zal moeten, want ik moet een aanbetaling doen, en het kost dikke knaken :-X

Nog 6 weken gedruppel, maar dan is het hopelijk echt klaar.

Dus sja, van mij mag het ook nog wel een beetje droger worden buiten. En hopelijk dan nog wel wat flinke buien in maart zodat ik de boel kan testen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3455761
pearlsofpassion schreef: za 14 jan 2023, 11:48 ;D Nee, dat troost niet.
Want je geeft aan dat het bij jullie dan meestal anders is. Bij ons is dat normaal. :P :cool:
Maar ja, we zullen het ermee moeten doen he. En we hebben al 2 dagen in januari de zon even gezien. Dat is al meer dan sommige andere jaren.
Ik ben oplossingen aan het bedenken hoe ik de tuin wat kan draineren en vooral het kippenhok droog houden. Slotgracht graven heb ik al geprobeerd, ze lopen die op een paar weken weer stuk natuurlijk... En het water kan er ook niet uit dus loopt op den duur gewoon over....
Ik denk aan pijpen diep ingraven en dan grind erin of zo, zodat het water tenminste naar de diepere aardlagen kan ipv zoals nu in de bovenste cm's te blijven. Maar op die kleigrond vrees ik dat het nog steeds een maat voor niets is....
Nou wij wonen allemaal ook gewoon in Nederland en België he. Januari en februari zijn hier normaal ook geen vrolijke zonnige maanden. November en december overigens ook niet. Grauw, grijs en nat is hier nu ook echt wel normaal. Ik weet genoeg dagen dat ik op kantoor zat en dat het dan leek alsof het niet licht was geweest die dag. Super deprimerend. Maar ja, dat is ons klimaat…
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3455763
Ja, het klimaat verandert. Zo wordt de kans op een Elfstedentocht ook steeds kleiner helaas. De laatste is alweer 25 jaar geleden. De kans zou nu nog eens in de 12 jaar zijn en als het akkoord van Parijs wordt gehaald nog eens in de 20 jaar volgens de berekeningen van het knmi: https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... elijk%20is.

Vooral de volledig grijze dagen met regen maken het weer nu erg deprimerend. Zoals jij ook zegt Kaela, het lijkt dan de hele dag niet licht te worden :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3455764
dinky89 schreef: za 14 jan 2023, 14:15 Ja, het klimaat verandert. Zo wordt de kans op een Elfstedentocht ook steeds kleiner helaas. De laatste is alweer 25 jaar geleden. De kans zou nu nog eens in de 12 jaar zijn en als het akkoord van Parijs wordt gehaald nog eens in de 20 jaar volgens de berekeningen van het knmi: https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... elijk%20is.
Ik had 'm zo graag eens gereden! :'( Maar naast de kans dat er een Elfstedentocht komt is de kans dat ik fysiek in staat zal zijn die tocht te rijden ook nogal afgenomen. :-\
Ik ben nog wel lid. Van het geld dat wordt betaald aan contributie worden nu projecten gefinancierd om de schaatssport bij de jeugd te promoten.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3455771

eelke schreef:Ik heb ein-de-lijk een bedrijf gevonden wat nu daadwerkelijk een afspraak met mij heeft gemaakt om mijn dak te repareren.

Dan regent het niet meer binnen, dat lijkt me ook wel wat!
De anderen belden na prijsakkoord gewoon niet meer voor een afspraak, of reageerden niet meer na het sturen van foto's... deze heeft mij in ieder geval al ingepland. Nu nog even afwachten of ze komen opdagen, wat wel zal moeten, want ik moet een aanbetaling doen, en het kost dikke knaken :-X

Nog 6 weken gedruppel, maar dan is het hopelijk echt klaar.

Dus sja, van mij mag het ook nog wel een beetje droger worden buiten. En hopelijk dan nog wel wat flinke buien in maart zodat ik de boel kan testen.
Wat fijn dat je nu eindelijk iemand gevonden hebt Welke. Zo waardeloos als dat niet goed is. Ik hoop dat deze zijn afspraken nakomt.
En ja, het is schrikken hoe duur al dat soort zaken zijn. Afbeelding
Door rosmin
#3455775
Heb een paar dagen wandelen gepland, vanaf Braamt naar Milligen aan de Rijn en dan richting Groesbeek; ben benieuwd of we langs de Rijn kunnen lopen ivm. hoog water. Wel net de regenkleding en de wandelschoenen geinpregneerd
Gebruikersavatar
Door pike
#3455783
4A8D7CA3-BB42-4972-908F-D2E19FF5854E.jpeg
4A8D7CA3-BB42-4972-908F-D2E19FF5854E.jpeg (32.62 KiB) 483 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3455788
Ik ben net terug uit het Linge gebied. Best wel vochtig daar. Serieus hoog water en serieus water in de uiterwaarden.

En op de terugreis naar huis volop zon. Tot Zwolle aan toe. En sinds die tijd regen :)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3455789
Ik heb net het NK veldrijden bij de vrouwen gekeken. Het was serieus meer een NK door de modder rennen met een fiets op je nek. ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door