Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
#3429824
Om 3u vannacht ging de pieper af. Ik en mijn collega's zijn naar Roermond om de wijk Herten te beschermen tegen hoogwater dmv zandzakken leggen. We hebben samen met de nationale reserveren, landmacht en rode kruis zo'n 500 à 600 meter zandzakken gelegd.
Door Siberienne
#3429825
Mandarijn schreef: za 17 jul 2021, 10:01 Om 3u vannacht ging de pieper af. Ik en mijn collega's zijn naar Roermond om de wijk Herten te beschermen tegen hoogwater dmv zandzakken leggen. We hebben samen met de nationale reserveren, landmacht en rode kruis zo'n 500 à 600 meter zandzakken gelegd.
Spannende tijden ook voor jullie. Bewondering voor de inzet van jou en je collega’s!

Voor mij doet het zo vreemd aan, het gebied waar ik 13 jaar heb gewoond te zien als rampgebied. Contact gehad met diverse vrienden die nog net hoeven evacueren, wel de dieren alvast in veiligheid gebracht enzo. Ons voormalige huis staat op een heuvel achter een overstroom geul (dat heet anders maar ik kan er even niet op komen) en dat loopt nog geen gevaar.

In Noorwegen hebben we een warme en zonnige zomer, in twee weken tijd twee dagen met regen gehad, vandaag weer strakblauwe lucht en tegen de 30 graden... #klimaatvluchteling....
Gebruikersavatar
Door Ina
#3429826
Mandarijn schreef: za 17 jul 2021, 10:01 Om 3u vannacht ging de pieper af. Ik en mijn collega's zijn naar Roermond om de wijk Herten te beschermen tegen hoogwater dmv zandzakken leggen. We hebben samen met de nationale reserveren, landmacht en rode kruis zo'n 500 à 600 meter zandzakken gelegd.

Grote bewondering voor al die mensen die daar nu staan te bikkelen.
Mijn hemel, ik heb echt met afschuw naar de beelden zitten kijken, onwaarschijnlijk wat een ravage er is aangericht in sommige gebieden.
En dan al die overledenen en nog vermisten, het is echt bizar.

Heel veel sterkte nog, het grote gevaar is misschien wel geweken, maar nu komt het grote puinruimen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3429829
Mandarijn schreef: za 17 jul 2021, 10:01 Om 3u vannacht ging de pieper af. Ik en mijn collega's zijn naar Roermond om de wijk Herten te beschermen tegen hoogwater dmv zandzakken leggen. We hebben samen met de nationale reserveren, landmacht en rode kruis zo'n 500 à 600 meter zandzakken gelegd.
Goed bezig!
Inderdaad bewonderingswaardig

En ook Roermond heeft last van ramptoerisme, dat mensen dit niet snappen :-X

Voor een aantal vrienden en bekenden blijft vandaag ook nog heel erg spannend. Vooral omdat het lang zo hoog blijft staan, dan blijft de druk hoog en kan het doorbreken he.

Op dit moment wonen wij bijna op een eiland. Zowel in NL als in DE is overal binnen max 10 km iets overstroomd. Is ook echt raar en naar. Voel me dan ook zo een beetje van jee wij zitten hier hoog en droog en iets verderop .... :-X

En het puinruimen dat gaat zeker nog maanden duren, dan is zo ongeveer iedereen het al vergeten, maar heel veel mensen zitten dan echt nog in de sh*t , dat gaat nog best heftig worden :-\
Door Mandarijn
#3429830
Hoogwater blijft tot maandagmorgen aanhouden. Dat betekent dat het in Roermond dagen kritisch blijft.

Ik heb nu het gevoel dat ik armen van 2m lang heb. Ga nu een dutje doen
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3429831
@siberienne: ook in Noord Nederland is weinig water gevallen. Echt heel vreemde gewaarwording dat in het zuiden van dit toch wel kleine land het zo anders is. Woensdag paar kleine buitjes en donderdag wat regen maar dat was het hier wel. Nu strak blauwe lucht en zo'n 22 graden, heerlijk! En eindelijk niet meer zo drukkend benauwd :-)

In Limburg nu natuurlijk alle materiële schade en stress maar ik denk ondertussen ook aan de economische schade nu het volop zomervakantie is :-X vakantie huisjes en campings die een grote chaos zijn. Mijn gedachten zijn in ieder geval bij iedereen die getroffen is door deze bizarre wateroverlast en iedereen die zijn schouders eronder zet om schade te beperken en straks met herstellen
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3429833
Echt, er zijn gewoon mensen die nu met rubber bootjes de maas op gaan. Lang leve de lol?
Iets met natuurlijke selectie ? :-X
Door hannabelgje
#3429837
Mijn vriendin woont in Haelen, die vinden het best spannend daar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Mandarijn
#3429839
Volgens de deelstaatregering zijn er ongeveer 22.000 hulpverleners van de brandweer en organisaties zoals THW betrokken bij reddings- en opruimwerkzaamheden in NRW. Er zijn ook honderden politieagenten en soldaten - en veel particulieren.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3429850
Van mij mogen ramptoeristen een kamertje krijgen ergens in een mergelgrot of zo. In elk geval ergens waar het goed onder water komt te staan. En degenen die stelen van mensen die diep in de shit zitten? Nekschot! Jeetje... wat kan ik me daar kwaad om maken.

Onvoorstelbaar hoeveel schade daar ontstaat en ontstaan is. Diep respect voor iedereen die bijdraagt aan de hulpverlening, op wat voor manier dan ook.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3429851
dinky89 schreef: za 17 jul 2021, 12:57 @siberienne: ook in Noord Nederland is weinig water gevallen. Echt heel vreemde gewaarwording dat in het zuiden van dit toch wel kleine land het zo anders is. Woensdag paar kleine buitjes en donderdag wat regen maar dat was het hier wel. Nu strak blauwe lucht en zo'n 22 graden, heerlijk! En eindelijk niet meer zo drukkend benauwd :-)
Dat het bij jullie zo drukkend was (hoge luchtvochtigheid) hangt natuurlijk samen met het feit dat er meer naar het zuiden zoveel regen viel. Het was een stationair front. Ipv dat een regenbui ergens begon en overtrok, bleef het bij jullie maar verdampen en wolken vormen wat er bij 'ons' dan weer uitviel.
Door Mandarijn
#3429861
Zometeen er weer uit met de brandweer. Nu dijk bewaking. Tot morgen ergens in de ochtend
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door