Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3419538
Kaio schreef: ma 08 feb 2021, 13:11 Nou hier had het niet zo veel gesneeuwd. Eerst regen, toen urenlang ijsregen ( hebben terras tussendoor maar schoongeveegd, daar pas dus behoorlijk veel waterijs stap op. En toen is het gaat sneeuw en, en daarna hard vriezen .
Straat hier en vele andere stukken zijn ijsbaan. Handig met een bijna 7 maanden pup ;D :P
Zal wel de hele week zo blijven vrees ik. Ach ja

Hier in huis is het 40% luchtvochtigheid. En dan heb ik nog ontdooiende beren binnen liggen die voor vocht zorgen ...
Gaat dus nog net .
Moet er niet aan denken 17% :o :o Hoop dat jullie luchtbevochtiger er gauw is
Vanwege dat soort weer en een husky hebben wij deze inmiddels;
F9AAD242-3E01-4BEE-A1F7-6797F757E7F6.jpeg
F9AAD242-3E01-4BEE-A1F7-6797F757E7F6.jpeg (269.73 KiB) 1127 keer bekeken
Kun je mee over puur ijs lopen. Niet vergeten uit te doen voor je naar binnen gaat :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3419541
Dat zou idd jammer zijn van de vloer!

Ik heb zelf zoiets alleen onder de voorvoet spikes maar ik glij altijd uit als ik land op mijn hak. Helaas kan ik m niet omdraaien.
Gelukkig van een vriendin zoiets als jij gekregen gister. Ze is in januari een paar jaar terug in Noorwegen geweest en had 2 paar gekocht. Ik heb een paar van haar gekregen. Ideaal! Het loopt een stuk meer ontspannen over de ijsplaten die nu de weg moeten voorstellen.
Door eelke
#3419546
Ik had er ook een paar voor om je hele voet gaan, werkt inderdaad heel goed! Helaas niet meeverhuisd. Nu heb ik ook niet meer twee grote stuiterende honden aan de lijn die ik in bedwang moet houden, maar Joep lijkt ook te vergeten dat het oneerlijk is dat hij 4 poten heeft en ik maar 2. Die kan er toch ook nog wat van.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3419548
ik had er in de kelder ook nog gevonden. Inderdaad zulke alleen voor de voorkant.
Euh dat is heel apart met barefoot schoenen ;D Maar dan ok het werkt, volgend probleem: hebben ze er ook voor honden?
Tis nog erger geworden en mijn puppie heeft zojuist een aantal keer voor Bambi gespeeld >:( (zonder dat ie echt gek deed)
Door Siberienne
#3419552
Kaio schreef: ma 08 feb 2021, 17:10 ik had er in de kelder ook nog gevonden. Inderdaad zulke alleen voor de voorkant.
Euh dat is heel apart met barefoot schoenen ;D Maar dan ok het werkt, volgend probleem: hebben ze er ook voor honden?
Tis nog erger geworden en mijn puppie heeft zojuist een aantal keer voor Bambi gespeeld >:( (zonder dat ie echt gek deed)
Er zijn er wel van Ruffwear en Manmat met extra grip. Maar ik denk dat je het als geintje bedoeld? Is wel spannend om je pupsel zo te zien glijden als ik die filmpjes van meneer onbezonnen voor de geest haal..
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3419556
Siberienne schreef: Er zijn er wel van Ruffwear en Manmat met extra grip. Maar ik denk dat je het als geintje bedoeld? Is wel spannend om je pupsel zo te zien glijden als ik die filmpjes van meneer onbezonnen voor de geest haal..
Schoentjes bedoel je? ja die passen meestal nooit bij ze. Maar ook een dure bedoeling voor dat ene weekje in NL/DE he
Maar glijdende puppy niet goed, en hij vond het ook maar niks dat we niet met hem speelden tijdens de wandeling. Wordt vast een leuke week hier met hem ::) Ach ja hij heeft nog de trampoline in de woonkamer ::)
Door Siberienne
#3419561
Kaio schreef: ma 08 feb 2021, 19:14 Schoentjes bedoel je? ja die passen meestal nooit bij ze. Maar ook een dure bedoeling voor dat ene weekje in NL/DE he
Maar glijdende puppy niet goed, en hij vond het ook maar niks dat we niet met hem speelden tijdens de wandeling. Wordt vast een leuke week hier met hem ::) Ach ja hij heeft nog de trampoline in de woonkamer ::)
Die van manmat zijn niet zo duur maar ik zie dat de XL uitverkocht zijn. Maar Duitsland heeft zijn eigen manmat site https://www.manmat.de/de/products/displ ... komfort/90 en die hebben ze volgens mij nog wel. Is wel echt voor op sneeuw/ijs.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3419563
eelke schreef: ma 08 feb 2021, 11:02
Ja, ik momenteel ook, maar ik heb dus een te grote mannen badjas, die komt tot op mijn knieen. Die draag ik over mijn normale kleding. Daar dan weer een grote sjaal gedrapeerd als ik moe videovergaderen, dan zie je niet dat het een badjas is.
Ik zit al in erg dikke kleding. Sinds ik aan de betablokkers zit is mijn warmtehuishouding er niet op vooruit gegaan en krijg ik het snel koud als stil zit.

En als ik dan mag kiezen tussen het koud hebben of ongemak van de luchtvochtigheid dan maar het laatste.

De postbode is vandaag niet geweest. Heel begrijpelijk. We zullen zien of ie morgen wel kan komen.
Door eelke
#3419567
Kaela schreef: ma 08 feb 2021, 20:49 Ik zit al in erg dikke kleding. Sinds ik aan de betablokkers zit is mijn warmtehuishouding er niet op vooruit gegaan en krijg ik het snel koud als stil zit.

En als ik dan mag kiezen tussen het koud hebben of ongemak van de luchtvochtigheid dan maar het laatste.

De postbode is vandaag niet geweest. Heel begrijpelijk. We zullen zien of ie morgen wel kan komen.
Ja, snap ik ook wel, tis beide niks. Mijn lenzen drogen uit bij droge lucht, en dan kan ik ze niet meer in, hooikoorts-rode ogen, en met lang een bril op hoofdpijn, en dan weegt dat ook weer af. Al moet ik ook zeggen dat het went; bij mijn vorige huis was het makkelijk 23 graden met de houtkachel en had ik het soms nog koud, en nu voelt het met 17 graden gewoon warm. Maar goed, daar zit geen medicatie tussen, dat doet wel veel. Ten tijde van mijn b12 tekort had ik het ook altijd koud. Ohhhh wat heb ik een hekel aan kou gekregen toen zijn, dus ik snap je wel.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3419574
Ik vind het mooi dat bij jullie mensen zich aanpassen aan het weer...

Hier blijven de scholen gewoon open en strooien ze gewoon 2x zoveel zout als er sneeuw valt. Zelfs net voor de avondklok! :???:
Als je over de autostrade rijdt zie je na 10 km al niets meer door alle pekel die op je voorruit spatst. Levensgevaarlijk!
En ze blijven maar strooien, bij voorkeur preventief, om dan telkens weer te melden dat dat niet gewerkt heeft. ::) :doh:
Voor Corona ging iedereen zelfs braaf naar z'n werk om dan halverwege de dag nog steeds maar halverwege op weg te zijn en dan maar terug te keren. ::)

Wij gingen vandaag te voet naar school, ale, per slee. Maar dan zijn er ook altijd hyperbrave burgers die hun stoep sneeuwvrij maken (terwijl het sneeuwt nota bene) waardoor we om de haverklap moeten afstappen en het op die plaats natuurlijk het wel super glad is (nieuw laagje sneeuw op eerst ontdooide en terug aangevroren ondergrond). Als het dan toch eens mooi sneeuwt mogen we er nog niet eens van genieten ook.

Echt, ik krijg het van dat winterbeleid in dit land. Leer gewoon af en toe iets minder gehaast te leven en stop met de dieren en planten te vergiftigen met al dat zout!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3419575
Nou je hebt wel een romantisch eeld van NL hoor. Ik hoor jou niets anders vertellen als wat hier gebeurd. De enige reden dat veel scholen dicht waren, is omdat ze toch al niet terug open wilden vanwege de corona. Was er geen corona, dan gingen de scholen never nooit niet dicht vanwege sneeuw hoor.

Zout strooien gebeurd hier precies zo, stoepen vegen ook. Afgelopen zondag 2000 km langzaam rijdend verkeer op de snelweg. 2000 km! Op een zondag. Met code rood. Tijdens een harde lockdown... Nee wij Nederlanders zijn geen haar beter hoor.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3419579
OK, dan niet. Dan zijn we met 2 idiote landen..

Net kwam er weer een duchtig strooiende wagen voorbij, terwijl de straat gewoon volledig sneeuwvrij is en ze geen sneeuw meer voorspellen.
Volgens mij doen ze't erom, om ter meest strooien.
En de maatschappelijke kost... :-X
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3419580
Wanneer je het hebt over strooien, wij Nederlanders kunnen dat zelfs volgen vanuit huis: https://rijkswaterstaatstrooit.nl/ ::)
Dat een deel van de scholen dicht was komt ook omdat leraren nog wel eens met ov komen en dat er zo goed als uit lag. En daarnaast dag extra voorbereiding voor opening met protocol dat pas donderdag was gecommuniceerd.

Ik ben helemaal blij dat de wind nu is gaan liggen zodat de wateren dicht kunnen vriezen met goed ijs :-)
Door eelke
#3419582
pearlsofpassion schreef: di 09 feb 2021, 07:32 OK, dan niet. Dan zijn we met 2 idiote landen..

Net kwam er weer een duchtig strooiende wagen voorbij, terwijl de straat gewoon volledig sneeuwvrij is en ze geen sneeuw meer voorspellen.
Volgens mij doen ze't erom, om ter meest strooien.
En de maatschappelijke kost... :-X
Er kan nergens een weg sneeuwvrij zijn, de sneeuw waait alle kanten op.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3419583
Het sneeuwt hier alweer.

Ik moet eigenlijk naar Amsterdam vanmiddag, naar de snijzaal. Superleuk. Maar hoorde dat het bar en boos is bij de NS dus waarschijnlijk gaat dat feest niet door. Ik ben er ooit al wel eens geweest.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door