Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3323485
koekje schreef:Nog over de stoep vegen.
Ik heb er een duidelijke voorkeur voor als mensen dat niet doen. Bij sneeuw vegen blijft er altijd een laagje nat achter. Dat laagje nat vriest op -> spekgladde spiegel. Een laagje sneeuw, ook als deze papperig of juist brokkig is, geeft net wat meer grip onder de schoenen dan een spiegel.
Ja en vlag mij is het juist in sommige landen verplicht!
In België bijv. Hadden wij gelukkig geen stoep ;D en volgens mij in Duitsland ook, weet het niet precies, ach ja ook geen stoep :biggrin2:
Maar klopt wat dunne laagje kan veel gladder zijn, kan natuurlijk ook zout overheen, maar dat is voor honden weer niet fijn. Voor de rest wel natuurlijk.

Ach ja zag nog gister op de TV gestrande ( buitenlandse) reizigers op Schiphol, huh is dit sneeuw en dan vliegen we niet meer ? :o ::)
We zijn gewoon echt nietjes wat een beetje sneeuw betreft ;D
Door Zuzanna
#3323488
Als ik veeg of schuif, doe ik altijd de helft. Het ligt maar net aan het weer waar je beter kunt lopen, vriest het dan op de sneeuw, dooit het dan op de stoep. Zelf ben ik ook als de dood om door sneeuw en over ijs te lopen, ben bang om te vallen. Ik heb ook van die spikes en daarmee mag je juist niet op de stoep, dan slijten ze heel snel. Dus zelf ben ik altijd blij als er nog een randje sneeuw ligt als ik die dingen aan heb.
Door Siberienne
#3323493
Kaio schreef:J

Ach ja zag nog gister op de TV gestrande ( buitenlandse) reizigers op Schiphol, huh is dit sneeuw en dan vliegen we niet meer ? :o ::)
We zijn gewoon echt nietjes wat een beetje sneeuw betreft ;D

Vrienden van ons die in Oostenrijk wonen liggen ook altijd in een deuk als ze horen waar wij ons druk om maken. Om van de Noren nog maar niet te spreken. Zeker op/rond de Hardangervidda, waar soms wel tot 3 mtr sneeuw ligt, snappen ze er niks van als ze horen dat bij ons de scholen op een dag als vandaag dicht gaan. Hoewel het daar in Zuid Noorwegen een paar jaar geleden ook goed mis ging en het openbare leven zowat stil lag. En het is daar wat rustiger he, wij zijn ook weleens gaan schuiven op de weg gelukkig reed er toch geen andere auto.

Hier is het gewoon VIES weer: natte sneeuw/regen en harde wind
Door eelke
#3323497
Poeh, weer thuis. Heen binnendoor gereden, dat was niet niet niet niet leuk. Ik slipte overal, kon niet remmen, echt heel eng. Terug over de snelweg gereden, waar ik wel 80 moest want alle vrachtwagens deden dat ook dus anders kwam ik er niet op :o maar na 1 km stond het stil. Een tijd heel langzaam gereden, toen de eerste afslag er weer af en de rest ook weer binnendoor.

Ik kon echt verschil merken met de winterbanden, op de terugweg ben ik geen een keer wat geslipt. Zelfs niet bij hard remmen (ff getest op het industrieterrein) terwijl het op de heenweg echt niet uit maakte hoe zachtjes ik reed en hoe zachtjes ik remde; ik gleed dan gewoon door.

Maar ja, wel dus 35 min gedaan over een stuk van normaal 7 min. Het was net ook echt druk op de weg, iedereen gaat vroeg naar huis denk ik.
Door smulpaap
#3323510
Hier waren twee gekken buiten :biggrin2: Het is wel erg rustig wandelen zo
Nog een lekkere pittige wind erbij , en sneeuwen maar
Het monster is niet binnen te houden , en natuurlijk neem je alle tijd om eens lekker te snuffelen in de sneeuw
Daarna zet je het weer op een racen
winter 2017 001.JPG
winter 2017 001.JPG (3.47 MiB) 1547 keer bekeken
winter 2017 028.JPG
winter 2017 028.JPG (3.34 MiB) 1547 keer bekeken
winter 2017 041.JPG
winter 2017 041.JPG (3.38 MiB) 1547 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3323536
Hier vanmorgen eerst de fiets gepakt naar kantoor. Paar stukjes beetje opgevroren en deel drab waardoor mijn wiel bijna vast liep want de drab bleef tussen spatbord en wiel hangen ::)
Daarna bij kantoor auto gepakt en was goed te doen vanuit Groningen naar Ommen.
Halverwege de middag naar Assen, was ook nog goed te doen. Eind van de middag van Assen naar Groningen en dat was behoorlijk witte weg. Heb bijna driekwartier gedaan over stuk wat in normale omstandigheden kwartiertje is :-X was blij dat ik op fiets naar huis mocht ipv glibberen met eigen auto :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3323539
Dochterlief is gestrand in Amsterdam. Vandaag ging ze in Rotterdam naar de kapper. Schijnt een hele goede te zijn voor haar krullende haar. Afspraak stond al een hele tijd ivm wachtlijst. Goed te doen ook met haar studenten ov Almere-Rotterdam. Alleen vandaag niet zo handig. Almere gaat het niet meer worden. De bussen rijden sowieso niet meer en treinen vallen ook steeds uit. Gelukkig heeft ze een vriendin in Amsterdam wonen en kan ze daar terecht. Nu moet ze nog alleen van Amsterdam Amstel naar Amsterdam Slotervaart. Maar als het goed is rijden metro's en trams nog maar ik zal blij zijn als ze straks meldt dat ze daar is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3323541
Hopelijk hoor je snel wat van dochterlief Miek!

Het een fijne hondendag :biggrin2:
IMG_6156.jpg
Dolle Kat
IMG_6156.jpg (297.57 KiB) 1460 keer bekeken
IMG_6117-bewerkt.jpg
Malle Lot
IMG_6117-bewerkt.jpg (200.12 KiB) 1460 keer bekeken
IMG_6067-bewerkt-2.jpg
Malle Trude
IMG_6067-bewerkt-2.jpg (219.79 KiB) 1460 keer bekeken

Jan moesten we naar buiten duwen en die was vlot weer binnen na een plas 30cm van de deur af.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3323542
Angelique schreef:Hopelijk hoor je snel wat van dochterlief Miek!
Ze is binnen hoor ik net. En ook niet onbelangrijk haar haar zit erg goed :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3323544
Angelique schreef: Het een fijne hondendag :biggrin2:

IMG_6156.jpgIMG_6117-bewerkt.jpgIMG_6067-bewerkt-2.jpg


Jan moesten we naar buiten duwen en die was vlot weer binnen na een plas 30cm van de deur af.
Prachtige foto's!
Door eelke
#3323545
Mieke L. schreef:Ze is binnen hoor ik net. En ook niet onbelangrijk haar haar zit erg goed :biggrin2:
Ohhhh zal je maar gebeuren, berg sneeuw erop en meteen alles uitgezakt!

Fijn dat ze op haar plek zit.
Door Siberienne
#3323551
Op werk was niks wit (diepe zuiden).vol goede moed in de auto, manlief opgehaald, lekker rustig naar huis aan het rijden, is de afrit van ons durp dicht. Stond auto’s met pech op de snelweg na de afrit, dus voor de veiligheid blijkbaar ook nodig om afrit af te sluiten..... dus ach, afrit 10km verder dan maar. Daar nog wel sneeuw/ijs 10 km file :P Affijn half uur extra vertraging maar ach op een dag als deze...
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3323554
Ik hoest me te pletter, eindelijk rustig een avondje voor de TV, werkt de schotel niet omdat er steeds sneeuw op zit :(
Gelukkig sneeuwt het nog steeds, en ga ik echt niet elke 10 minuten dat ding schoonvegen, dus geen TV... Stomme sneeuw >:(
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3323555
Kim_S schreef:Ik hoest me te pletter, eindelijk rustig een avondje voor de TV, werkt de schotel niet omdat er steeds sneeuw op zit :(
Gelukkig sneeuwt het nog steeds, en ga ik echt niet elke 10 minuten dat ding schoonvegen, dus geen TV... Stomme sneeuw >:(
:( sneeuw is stom inderdaad! :bigarmhug:
Door smulpaap
#3323561
Mieke L. schreef:Ze is binnen hoor ik net. En ook niet onbelangrijk haar haar zit erg goed :biggrin2:
Oh gelukkig . En fijn dat haar haar goed zit :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door