Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
#3429875
Mandarijn schreef: za 17 jul 2021, 22:55 Zometeen er weer uit met de brandweer. Nu dijk bewaking. Tot morgen ergens in de ochtend
Om 7u thuis. Vanaf Belfeld stroomafwaarts gegaan en op veel plekken zagen we het water dalen. Alleen in Bergen, Gennep en verder stroomafwaarts steeg het nog centimeters. Gelukkig geen gevaarlijke situaties gevonden/gezien. En kunnen mensen als het water weg is gaan puinruimen.


Verder is het nu raak in Opper- en Neder-Oostenrijk, want daar is in de ochtend veel regen gevallen. De rivierstanden in Tirol en Salzburg hebben plaatselijk hoogwater 2 bereikt en de trend is stijgende.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3429878
Mandarijn schreef: zo 18 jul 2021, 12:29 Om 7u thuis. Vanaf Belfeld stroomafwaarts gegaan en op veel plekken zagen we het water dalen. Alleen in Bergen, Gennep en verder stroomafwaarts steeg het nog centimeters. Gelukkig geen gevaarlijke situaties gevonden/gezien. En kunnen mensen als het water weg is gaan puinruimen.


Verder is het nu raak in Opper- en Neder-Oostenrijk, want daar is in de ochtend veel regen gevallen. De rivierstanden in Tirol en Salzburg hebben plaatselijk hoogwater 2 bereikt en de trend is stijgende.

Fijn, weer veilig thuis en goede vooruitzichten voor nu.
Maar dat water uit Oostenrijk etc. .... komt dat ook nog allemaal deze kant op via Duitsland?
Want dan staat er waarschijnlijk nog wel wat te wachten.
Door Mandarijn
#3429879
Het water komt via de rivieren naar Duitsland. Maar welke moet ik opzoeken. Kan de Donau zijn
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3430172
Nou, we hebben in het noorden ook eindelijk een portie gehad. Ons grote voordeel is wel dat we nog niet veel gehad hadden en het hier plat is. Geeft toch een (samen met zeker ook minder extreme hoeveelheden!) een ander beeld.

Onze last-minute voorzieningen bij de uitbouw hebben dankzij windkracht 0 ook uitstekend gehouden. We zijn vannacht meerdere keren gaan kijken, maar ging allemaal goed.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3430893
Ik werd vanmorgen wakker en had al in mijn hoofd: hoor de wind waait door de bomen .... ::)
Bij de wandeling vanaochtend nog meer ::)
Maar echt snap weer waarom mensen vroeguh naar het zuiden op vakantie gingen ;D :P
Was een aantal jaartjes niet nodig maar dit is wel heel ouderwets :biggrin2:
Door Elf
#3430897
Wij zijn afgelopen week anderhalve week op vakantie geweest in Nederland. Eerst een weekend Schoorl en daarna een week Friesland. En we hebben eigenlijk alleen maar mooi weer gehad :o . Perfect weer om van alles te doen. Zonnetje, wolkje, niet te heet. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3430898
Elf schreef:Wij zijn afgelopen week anderhalve week op vakantie geweest in Nederland. Eerst een weekend Schoorl en daarna een week Friesland. En we hebben eigenlijk alleen maar mooi weer gehad :o . Perfect weer om van alles te doen. Zonnetje, wolkje, niet te heet. Heerlijk!
Ok ik woon dan net in Duitsland he (maar 2km van Zuid-limburg) maar eh wat een verschil dan, heb me afgelopen week toch weer vaker kunnen uitwringen :whistling:
De temperatuur vind ik prima maar die nattigheid ::) Ja en die wind vanmorgen met de regen moest toch aan sinterklaas denken :biggrin2:
Door Elf
#3430905
Kaio schreef: zo 08 aug 2021, 18:34 Ok ik woon dan net in Duitsland he (maar 2km van Zuid-limburg) maar eh wat een verschil dan, heb me afgelopen week toch weer vaker kunnen uitwringen :whistling:
De temperatuur vind ik prima maar die nattigheid ::) Ja en die wind vanmorgen met de regen moest toch aan sinterklaas denken :biggrin2:
We hebben echt geluk gehad! De buien waren in Friesland heel plaatselijk en vielen telkens ergens waar wij niet waren :biggrin2: . We hebben echt heel veel zon gehad :D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3430937
Qua hoeveelheid regen is hier in het noorden ook niet zo heel erg veel gevallen volgens mij. Af en toe even een flinke bui en daarna weer droog.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3430941
Wij hadden op ponykamp (in Uffelte) veel zon. Maar dan kwam er af en toe een bui over waar alles weer blank van stond. Echt zo’n hele dag regen in 10 minuten gepropt.

Het bos is ook onwijs nat, met enorme plassen. Door de zandgrond blijft het goed begaanbaar, maar als wandelaar heb je lieslaarzen nodig om de overkant te halen.

Ik ben al die nattigheid nu wel zat. Gewoon even wat droog weer mag nu best. Kunnen de paddocks eens goed drogen, kunnen we door met de verbouwing. Hebben de schoolkinderen ook nog wat lol op de camping.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3430944
Vanaf morgen komt er weer droog zomerweer met temperaturen rond de 25 graden, aldus de weermensen ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3430972
regen.jpg
regen.jpg (50.24 KiB) 915 keer bekeken
Deze moest ff.
:biggrin2:

De sloot hier is vannacht trouwens tot aan de rand weer bijgevuld :o Voor de rest was het op de paden prima om te fierljeppen....
We kunnen wel een weekje droog weer gebruiken dus kom maar op!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3434698
Bah, ben al helemaal klaar met dit bewolkte weer. Het mag dan grotendeels droog zijn maar de zon is in geen velden of wegen te vinden >:( En dan te bedenken dat het de komende weken nog wel zo zal blijven :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door